Inlägg från: Polarlantis |Visa alla inlägg
  • Polarlantis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

AMC80 skrev 2010-12-09 11:47:43 följande:
    Jag håller med föregående talare (skrivare).

Från att inte ha tänkt alls, eller vara ganska säker på att man inte vill öht, till jagvilljagvilljagvillNU bara i en handvändning. Är det klockan som ticker eller vad händer med oss egentlligen.

Vad härlig denna tråden (och tjejerna i den) är. Känns så bra med denna gruppen där alla har  så mycket liknande tankar och erfarenheter.
    Ja man känner sig lite galen liksom...som om det är ngn annan som fått helt barn på hjärnan :)
  • Polarlantis

Uppsvälld så byxorna sitter för tight...definitivt ÄL som har varit eller kommer...här ska mysas :)

• Polarlantis
    simtim skrev 2010-12-11 10:08:01 följande:
    BIM den 16 här. Jag känner mig mest förkyld just nu, men jag fick lite hopp när jag läste om dom som plussat igår. Annars inga särskilda symtom, men förkylningen gör mig trött...och det kan man ju kanske få räkna som ett symtom.....jag vet att det nog är lite långsökt
    Härligt med geléklumpen essalady!
    simtim skrev 2010-12-11 10:08:01 följande:
    BIM den 16 här. Jag känner mig mest förkyld just nu, men jag fick lite hopp när jag läste om dom som plussat igår. Annars inga särskilda symtom, men förkylningen gör mig trött...och det kan man ju kanske få räkna som ett symtom.....jag vet att det nog är lite långsökt
    Härligt med geléklumpen essalady!
    Håller tummen för dig!

Är hemskt trött på kvällarna nu, ögonen bara åker igen...men jag misstänker att det emst berör på A. mycket som händer just nu, B. kroppens omställning efter p-piller... ÄL enligt beräkning så vi myser på...dock är det lite kravfyllt känner jag...att man MÅSTE liksom...hmmm...men än så länge har det gått fint! Önskar bara humöret vore liiiite bättre...
  • Polarlantis
    ifyouweremine skrev 2010-12-11 15:39:43 följande:
    EGO: Brukar ni få lite mera ont vid sex under ÄL? Om jag förstått det rätt sitter livmodertappen längre ner vid ägglossning, och jag antar att den är mer känslig också, så det kanske är därför det känns lite mer när det slår emot där. Övriga månaden brukar jag inte ha det minsta ont. Ganska opraktiskt att det ska göra mer ont vid ägglossning tycker jag...
    Samma här faktisk, känner mer av det nu när jag slutat med p-piller faktiskt...funderade på vad et var! Lite skumt! Men kanske det tar sig då :)
  • Polarlantis

Måste fråga er för min barnmorskemottagning kan man inte ha till NÅGONTING, MORRR!!! Sura idioter, SUCK!!!

Jag har värk i magen sedan jag slutade med p-piller och ska ha ÄL denna helgen om allt funkar som det ska...men jag är så himla öm över höger äggstock, är det något som ni känner igen?
    Har haft blåsa på äggstocken en gång innan och det gjorde enormt ont men så ont har jag inte...

Något tips och trix från er snälla som finns här? Lite oroad blir man ju...och helst ska det ju vara bäbis där inne  till jul ju! :)

• Polarlantis
    ernlia03 skrev 2010-12-13 15:32:06 följande:
    Jag hade så innan, under och nu efter graviditeten. Fick extra ont i den när jag hade ont i livmodern när den försökte stöta ut lite blod. Har dock fått det uppkollat två gånger och i mitt fall är det inget relaterat till äggstockar eller nåt sånt iaf. "En ganska snygg äggstock" sa läkaren nu sist när han kollade. Hmm, jag hakade såklart upp mig på "ganska". Vadå ganska?! Varför är den bara "snygg"? Nåja, det syntes iaf inget som kunde förklara min ömhet.

Jag har dock börjat fundera om det kanske har att göra med mitt ganska sneda bäcken. Har rätt rejält ont i ryggen pga av det, främst på höger sida. Och varför skulle det inte även påverka framsidans muskler om det påverkar baksidans...?

Ingen aning om varför du har ont, du kanske känner av den kommande ÄL helt enkelt. Som jag har förstått det ska man ha rätt rejält ont innan det är någon fara, men det lugnar man sig såklart inte med om man funderar på om det påverkar fertiliteten. Jag tror dock inte du ska oroa dig speciellt mycket. Kanske du sträckt dig? Träningsvärk?
    Tack för lugnande svar!!
    Tänke också så att det inte kanvara ngn speciell fara så länge det inte gör jätteont eller jag får feber. Men lite oroad blir man ju så klart! Vi får se hur det går...
  • Polarlantis
    Inna skrev 2010-12-13 19:46:25 följande:
    Jag hade värk kring äggstockarna efter att jag slutat med p-piller och någon månad framåt. Sen försvann det... Men jag har alltid lite värk både kring ÄL och dagarna innan mens. Det är säkert bara det du känner!
    Jag hoppas att det vill ge med sig snart för känns verkligen...
    Har alltid haft ägglossning trots p-piller så jag brukar känna av det men nu är det mycket mer... Man får hoppas på att det bara är kroppen som säger till att den funkar :)

Skönt att höra att det gick över efter en månad!
  • Polarlantis

YES, idag gör det inte lika ont! Så det var nog ÄL som kändes så mycket trots allt! Tack för er support...nu går vi in i vääääääääääääntans tider på BIM...26 dec nästa!

• Polarlantis

Imorses var det helt ok och inte ont alls men nu känner jag av höger äggstock igen...får väl tro att ägget släppt nu....men myser på för säkerhets skull...

Har inhandlat test idag...bara att vääääänta till den 26:e...tur jag ska vara borta hela julveckan! Men räknar med mens så klart...men jösses vad man ska tänka och känna efter hela tiden, gaaaaaaaahhhhh!!!!!!!!!!

• Polarlantis

BIM +1 här och inte en antydan till mens ännu...inga känningar ens...vilket är lite förvånande... har inte vågat testa ännu utan avvaktar några dagar till...har inte några gravidtecken heller mer än möjligen lite illamåendeatacker som kan bero på för mycket mat samt magen som är helt uppsvälld som kan bero på också för mycket mat (!) eller mens...hmmm...

Någon mer som inte testat ännu och som passerat BIM???

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet