-
Kram!! O oroa dig inte för deppiga inlägg. Vi finns ju här för att stötta varandra:)skette skrev 2011-05-11 13:00:16 följande:Känner mig urdeppig! Har börjat snåblöda lite nu trots bim först på söndag.. Känns så hopplöst... Sorry för trist inlägg -
Önskar att jag kunde göra mer men jag tänker på dig o skickar massor med kramar till dig!!SmoochiePoo skrev 2011-05-12 17:25:09 följande:Fick molvärk för ca 2h sedan och började blöda igen så det är definitvt ett tidigt mf... Ska jag ens gå och ta blodprovet på lördag? Känns meningslöst, mest som att bara få det slängt i ansiktet när man ändå vet att det är så. Imorgon fyller man år också, inte direkt lust att fira min födelsedag med ett missfall
-
Gratulerar! Vad roligt!PeLeKo skrev 2011-05-13 12:28:58 följande:
-
MariaF: Grattis!:)
EGO- här kom mensen redan igår fast den inte skulle komma förrän på söndag. Jaja blev inte besviken eftersom jag visste att vi missat ÄL så nu vill jag bara att skiten ska ta slut. Hatar verkligen mens:(
I onsdags var vi iallafall o träffade bm för första gången. Fick lite papper o hon frågade en massa frågor, sen var det lite blodprov o en burk till sambon som ska lämna spermaprov. Jag ringde i går o bokade in att vi ska lämna det provet på torsdag. Sen kommer vi o få vänta till augusti då vi får komma tillbaka o få provsvaren o träffa en ny bm som ska göra ultraljud på mig o några fler prover som jag fattade det. Känns skönt att det är igång så vi kan få hjälp.
Ikväll ska vi träffa några kompisar o kolla melodifestivalen o jag tänker med gott samvete dricka flera glas vin:) -
Mammaplaner: Välkommen hit!

-
Tack:) Glömde bortRåttentottan skrev 2011-05-15 21:24:09 följande:+
Plockar bort dubbelA som fått mens ...
-
Kiyona- Håller med de andra , du är absolut inte känslokall!! -
Heja hejaPolarlantis skrev 2011-05-17 07:37:29 följande:WIII! Vi är tillbaka på banan, sexförbudet upphävt! Här ska MYSAS!!!!!!!!
Så får vi se om det blir ngt redan innan första mensen eller ej...lite mkt att hoppas på men så skönt att veta att det KAN gå iaf! Misstänkt kännsla av ÄL nu...trots att hcg är högt fortfarande...hmm..men kroppen är ju lite lustig så vem vet vad som sker där inne...Vänta och se och om 3v tillbaka för återbesök!
ha det så trevligt med myset!!
-
Saftmedbulle skrev 2011-05-17 14:59:23 följande:Måste bara få gnälla lite...
Var på utflykt (jag är lärare) idag med en helt ny kollega och vi bekantar oss lite med varandra.
- Har du barn?
- Nej, svarar jag (och hoppas att det räcker så inom det området...)
- Vilket tufft beslut att ta att inte skaffa barn, svarar min kollega.
Va?!?
- Det var knappast ett beslut utan det är ofrivilligt, svarar jag och försöker att tänka klart samtidigt.
Alltså... varför förutsätta att man VALT att inte ha barn (bara för att jag är 40)? Jag vet att jag gnällt över detta förut, men jag har betydligt mer överseende om ungarna frågar. Jag känner ju dessutom inte kvinnan och har alls ingen lust att fläka ut mig, som det kändes som i det läget. Borde nog ha sagt precis så, men det stod barn runt omkring och ja... hon är ju ny så jag ville inte framstå som en bitch redan första dagen vi jobbar ihop (men imorgon, då kommer bitchen fram ;)
Nå! Nog gnällt här. ÄL är överstökad och vi har jobbat på här i Stockholm ; Nu väntan, som vanligt.
Kramar till alla!Nej fy vilken jäkla kärring att säga så!! Jag förstår att du blev arg. Har själv fått frågan om barn flera gånger o jag tycker alltid att det är lika jobbigt. Fattar inte varför folk som har barn (för jag antar att hon hade det ) aldrig kan tänka sig för?
Jag har inte ännu mött någon som tagit för givet att vi valt bort barn utan mer kommentarer som "när ni skaffar barn" eller "när du får egna barn kommer du förstå". Det enda som fattas är att dom klappar en på huvudet oxå som att jag är mindre begåvad! GRRRRR!!!
Säger hon något mer tycker jag du ska säga åt henne så hon tänker sig för i fortsättningen. För även om det inte var meningen att såra så kan man ju ta illa upp.
Kram på dig! -
frifantasi skrev 2011-05-17 18:45:35 följande:HEjjAlla! Har inte skrivit på länge men tjuvkikat och läst ändå :) Måste ju bara flika in och spy lite galla över dina nya kollega Saftochbulle!! Så jäkla korkat, så kan man ju inte säga.... Hur gammal är människan? Håller tummaran att Stockholmsveckan gjort susen och att du snart kan berätta för henne att du e gravid!
Håller med dig DubbelA, att vissa som har barn kan sätta sig själva på pidestal och om man som barnlös har någon som helst idé eller tanke om hur man vill leva sitt liv med barn och uppfostra dem så ska man minsann "vänta och se tills ni är där". Har man inte rätt till lite visioner åtminstone, fattar att allt inte alltid blir som man tänkt sig...