• NICU

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Råttentottan - FAN också =( Stor kram till dig!!

Annelie - GRATTIS till hustruskapet Skrattande

Danselle - Stor kram till dig - missfall är HEMSKT att gå igenom men jag säger som du - man blir stärkt av att babbla av sig här inne och läsa vad alla andra går igenom. Man är INTE ensam!

PS - Nu vill jag se ett plus här inne snart igen! Go girls! {#emotions_dlg.flower}
  • NICU

GAH!

Det känns som att precis ALLA blir gravida just nu eller är gravida redan.
    Folk i ens närhet som man inte ens trodde hade tanken på att skaffa barn som ska ha...

Det känns liiiite surt just nu även om jag är glad för alla andra så klart Gråter

• NICU

Näe Pingla och Irmelie - jag har skrivit om det förut också - jag vet att många har svårt att bli gravida och att många har försökt länge... men när man har bekanta i min egen ålder som blivit kära och sambo bara på ett eller två år och nu ska ha barn så kan de inte ha försökt så länge ;)

• NICU
    Pingla35 skrev 2011-10-20 19:10:07 följande:
    NICU-Idag gick proppen ur mig.. Träffade en kompis på lunch idag som försiktigt berättade att de väntar nr 2. Jag lyckas hålla god min i en halvtimme tills hon och jag oundvikligen kommer in på hur det går för oss. (Hon är ju trots allt en av de få som jag delat vårt öde med.) Där sitter jag och gråter stilla i en fullsatt restaurang. Fy fan! Tur vi satt i ett hörn. förstår dig fullt ut med att alla andra men inte vi....
    Jag förstår hur du känner! Det är klart att man är glad för alla andra, men det börjar kännas liiiiite jobbigt att alla andra runt omkring är gravida eller har ett eller flera barn redan... men inte vi. Jag har i alla fall tur, det är många som inte frågar hur det går - det är rätt skönt - och jag vet att det inte är för att de inte bryr sig, utan för att mina jobbarkompisar (bland annat) vet hur svårt det kan vara och att det är känsligt =(
    KRAM på dig!
  • NICU

Imorgon (söndag) är det dag 26 i min menscykel. Det brukar oftast vara då den kommer. Någon gång har den kommit dag 28 - vilket gör att jag har BIM typ i övermorgon?

Jag känner i vilket fall INGENTING ovanligt så tanten kommer nog som på beställning imorgon eller någon dag senare Gråter

• NICU

NÄE. Nu blir jag SUR (sorry tjejer!).....

Jag vill få min mens NU på en gång så att jag slipper gå och vänta.... Jag får i princip ALLTID min mens på dag 26. Som en klocka. Någon gång i början på året kom den dag 28.

Men nu har det gått 29 dagar och den kommer inte. Jag tycker att det moler lite men ingenting händer...

Och i förrgår kunde jag inte hålla mig och tog ett grav-test (dag 27). Visserligen på kvällen och jag hade visserligen kissat bara någon timme innan - men det borde väl synas något ändå om jag hade varit gravid?

BLÄ! Demon

• NICU

BIM+4 idag. Ingen mens på gång....

Har lyckats hålla mig från att testa... tänker att "den kommer nog imorgon"... men även om magen molar så kommer den inte.... Nästa vecka testar jag igen - jag ska hålla mig i helgen!  ;)

• NICU

Tack alla - jag har bra självdisciplin! ;) Så klart vill jag testa och testa och testa, men jag intalar mig själv om att "tanten" snart kommer.

Fick en liiiiiten ljusrosa blödning nu ikväll... det är säkert mensen som är på gång. Typiskt! Jag som aldrig brukar vara sen.

Kommer den nu så får vi väl fortsätta rumla runt i sänghalmen extra mycket ;)

• NICU

Då så. Då kom den igång med FULL FART imorse. Kanske tack vare alla VUL och sånt jag fick göra igår när jag låg på akuten hela dagen...
    Jaja... bara att köra igång igen då! Undrar bara varför jag gått 6 dagar över BIM när den annars nästan ALLTID kommer på samma dag. Med undantag för 2 dagar över någon enstaka gång.

{#emotions_dlg.flower} BIM, Vi över 30 som längtar...{#emotions_dlg.flower}  

Oktober
    28 -- Lilla plopp kanin ( försök över 40, 31 år)
    28 -- Jezza80, ÄL ca 15 okt (försök nr 10)
    30 - Misstessan, ÄL ca 16 okt (seriöst försök nr 4, utan skydd 1,5 år)

November

3-- Finlandssvenskan ÄL 20 oktober (13:e försöket) 
    6 - Marsflickan (ÄL ca 23 oktober) försök nr 4 (2:a efter MA 21/8)
    7 - Prodigy79 (försökt sedan juli -10, första Pergo-kuren)
    10 - kristin10 (ÄL 27 okt, 2:a försöket)
    17 - MariaF79, äl 6 nov (försök nr 13, två mf i v 5 på försök 5 och 7)
    19?  Råttentottan ÄL 4 nov?  (försök nr 15,1:a efter mf )
    19 - Saftochbulle ÄL 5 nov (försök nr 14, 3mf tidigare)
    20 -- Kiyona - Försök 10 (X 2009, MF 12/5, MF 20/8)
    24 - Jezza80 (ÄL ca 11/11) Försök nr 11
    25 - NICU (Försök 10, MF april 2011)

GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET 
    2011
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77: BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit: BF 11 juli (Tredje försöket)
    Acinna: BF 25 juli (Första försöket efter X)
    Inna: BF 19 augusti (5:e försöket) 
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
    ernlia03: BF 17 sept (försök nr 1 efter ma i v 11) 
    Fru KM: BF 23 sept (fjärde försöket)
    Längtan81: BF 26 sept (försök nr 12) 
    Daniela01: BF 6 oktober (2 års försök) 
    Frifantasi: BF 11 oktober (4e försöket) 
    Längtan1980: BF 13 okt (7:e försöket) 
    AnnJan: BF 5 nov (3:e försöket) 
    Marre80: BF antingen 15:e (4:e försöket) 
    Lavendia: BF 1 dec (9.e försöket efter mf, totalt 16 försök)
    Ceke & Kekke: BF 12 dec (10 försöket) 
    simtim: BF 18 dec (9:e försöket) 
    Ansi30: BF 23 dec (10e försöket)

2012
    PeLeKo: BF 9 jan (6e försöket) 
    Astrogirl: BF 28 januari 2012 (försök 2 efter MA; försök nr 13 totalt) 
    Zalia: 17 februari (9:e försöket) 
    Irmelie: BF 18 feb (Totalt ett års försök med ett MA, andra pergokuren) 
    Fröken Ellen: BF 26 februari (13:e försöket, 2:a med Pergo) 
    Marja 78: BF 16 mars (försök nr 3, 1:a barnet 33 år)
    Nemi76: BF 8 april (Försök nr 2 med Pergotime)
    MissOlsson: BF 8 april (Försök nr 1, första barnet)
    Annelie77: BF 15 maj (försök 5 efter MF i v11 tidigare 4 försök
    Polarlantis: BF 19 juni (försök 8, MA på nr 4)

• NICU

Ja, Jojjo, jag vet inte alls, det kan vara så - känns inte som förra gången, men kanske...

Vi får alla försöka i november - bara att rumla runt i sänghalmen och ha det så skoj! Skrattande

Tänker på er alla! Det är dags för fler plus nu tycker jag!! ;)

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet