Inlägg från: Jojjo77 |Visa alla inlägg
  • Jojjo77

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Saftis - What goes around comes around, eller vad heter det Det straffar sig för knäppisar med brist på social kompetens

• Jojjo77
    Råttentottan skrev 2011-05-20 10:02:04 följande:
    Grattis Astrogirl!

Vad kul!

EGO: BIM-4 och negativ tes ti morse men tmepen ligger, skyhögt, 0,57 grader över coverline. Hoppas på ett plus till tisdag. Ska köpa cb idag.
    Verkligen lycka till! Hoppas det blir ett fett PLUS!
  • Jojjo77
    Kattflickan skrev 2011-05-19 18:58:59 följande:
    Jojjo: Förstår dig, jag har också en arbetsbelasningstopp just nu, kom nyss hem. 

Saftis: Ibland kan man unna sig lite skadeglädje!

DubbelA: Hoppas migränen går över, klantigt av din man att missa att han inte fick lätta på trycket på några dar innan. Tog ni provet ändå eller väntar ni? 

Ellen: Vi hoppas alla på att vi haft vår sista mens på 9 månader! 

Själv så inväntar jag nu BIM, hoppas,hoppas det gått bra den här gången! BIM är samma dag som vi åker utomlands i några dar, ska testa innan vi åker, fast samtidigt så blir jag väl deppig om det är negativt.

MIllan

Ja, usch, jobbet är ingen höjdare nu när all betyg ska sättas. Blä. Håller tummar och tår att du får ett plus innan resan, om inte så får du njuta av semestern på annat sätt
  • Jojjo77
    Sophy80 skrev 2011-05-19 17:08:24 följande:
    Haha! Du skulle ha min kille. Han rör ALDRIG sin snorre. Jag måste hjälpa honom inför alla spermaprov, annars får han inte till det.
    Däremot så känner jag igen det där med bristande ansvar. Han slarvade med antibiotikakurerna, vägrade gå till läkaren i en månad, slutade ta sin prostatamedicin utan att konsultera läkaren först, glömmer var och varannan dag att ta sina piller och kosttillskott.
    Han är som ett barn! Fast värre. Han är ändå 31. Däremot är han en fena på att organisera sig när det gäller jobbet, spela fotboll och att skaffa motorcykel + mc-kort. Allt som rör oss, det klarar han inte alls av. Kylskåpet tomt, vadå? Missat läkartider, vadå? Födelsedagspresenter och överraskningsmiddagar, vadå?
    Gissa om jag är trött på att vara extramorsa!
    Haha, kul första mening

Anar en viss irritation... Hur länge har ni varit tillsammans/gifta? Du har säkert skrivit det tidigare, men jag minns inte. Tror att det finns risk för att allt som har med bebisverkstad att göra kan leda till att man lätt blir irriterad på den andre. Försök med att överraskningsuppvakta honom, så kanske han fattar vinken Eller du kanske redan testat?

Det är ju inte alltid lätt med män, att få dem att förstå att det är så lite som krävs för att hålla oss kvinnor mer än nöjda, en blomma eller chokladbit, eller bara en spontankomplimang. Kvinnor är egentligen väldigt lätta, det är bara det att männen har svårt att förstå det. Eller vad säger du Kekke som ende man i tråden?

Peppkram till dig!
  • Jojjo77

Millan - Ja, det känns skönt och ja, han äter folsyra och zink sen långt tillbaka. Hoppas simmarna stannar

Pingla - Förstår din känsla, det är lätt att tappa hoppet. Men gör inte det! Hur länge har ni hållt på? Har ni utretts?

• Jojjo77

Vill inte verka pessimistisk, men ni som försökt länge länge, utan missfall eller liknande. Ta kontakt med en läkare så att ni blir uppkollade i tid. Är man över 30 så kommer man in i svängarna fort. Jag är glad att vi "ljög" oss in och tog tag i det snabbt, nu när vi har facit i hand, att det var något som faktiskt var knas. Vi kunde ju ha kämpat ihjäl oss i flera år annars och vi alla här vet ju att det tar på psyket att aldrig få se det där plusset. Har man fått missfall, vet man i alla fall att allt funkar, även om jag förstår att det är jättetufft att behöva gå igenom något sånt. Ni förstår vad jag menar hoppas jag.

• Jojjo77
    Kaprifolen skrev 2011-05-21 16:49:13 följande:
    Funderade på en sak, var det för att inga fel hittades på er som ni skulle bli "tvungna" o fösöka ytterligare ett år innan IVF? Tänker på andra i tråden som utretts och som fått IVF snabbare.
    Till oss sa de att alla får försöka ett år till innan IVF, gäller hela landet, om allt är bra med både mannen och kvinnan. Får man köra IVF tidigare, så har man alltså inte oddsen på sin sida... behöver ju för den sakens skull inte vara stora problem.
  • Jojjo77
    Pingla35 skrev 2011-05-21 18:43:49 följande:
    Jojjo, Millan och dubbelA- Tack för pepp! 
    jovisst är vi utredda... Jag ringde och ljög i december och sa då att vi försökt ett år. Trots att det "bara" var 8 månader som vi försökt. Vi fick komma direkt i januari. Domen: mannens simmare fick VG i betyg medan jag fick gränsen till IG. Och då pratar vi om mina sköldkörtelvärden. ingen katasrof men ändå ett litet slag i magen. Så har nu käkat dem(piller för att sänka det värdet) i snart åtta veckor. Och om nu mensen kommer i dag eller imorgon så ska andra kuren med pergo startas.  
    Mannen är/försöker vara så förstående en karl kan vara. Känns tragiskt att man ska planera sitt sexande. Romantiken och passionen den har checkat ut ibland. Satt i går innan sänggåendet och planera nästa månad och när det var "tillåtet" att vara borta från varandra. 
    Men visst ska sex varannan dag vara fullt tillräckligt??!!
    Jag vill inte noja allt för mycket. Har stora problem att ta pillrena i tid så är glad för den nya appen som larmar när det är dags att ta piller. Så att tempa har jag inte ens tänkt att prova. ÄL stickor behövs det snart fyllas på i förrådet. Men nån liten opppitmist i mig säger att jag kanske inte behöver det snart.

Nehej nu väntar en fest med bara mammor! Och blir det bara prat om blöjor, mattider och flaskor åker jag hem utan att tveka! I dag är inte den rätta dagen att få frågan när det är dags för oss och lyssna på överlyckliga föräldrar  som klagar på ditt och datt. Byter gärna med dem...

Hoppas att alla får en fortsatt trevlig helg! Har haft en underbar dag vid vår stora sjö där jag bor! 
    Förstår hur du känner. Håller alla tummar för att det snart är er tur!!!
  • Jojjo77
    Råttentottan skrev 2011-05-23 14:02:30 följande:
    nej, ska ringa dem och boka tid när mensen kommit
    Tips! Ring när ett par dagar innan mensen kommer! De sa ju detsamma till mig och när jag väl ringde så var det fullt. Jag fick panik! Nu löste det sig tack och lov och jag fick en återbudstid, finns ingen sån får man vänta en månad. Skönt att ni är igång med utredning.

Marsflickan - förstår att du vill ta en paus. Men vi finns kvar om du ångrar dig Oavsett hur länge man försökt blir man knäckt av mensen. Kram och lycka till!

EGO: Fick idag reda på att vår fertilitetsenhet öppnar redan v.30 igen! Det är bra mycket tidigare än vad jag trodde Blodproven är inte klara, men snart hoppas jag. De kunde inte säga hur våra chanser är för att det ska ta sig naturligt, men de tyckte att vi ska fortsätta att pricka rätt Har man tur kanske man bli kallad redan i augusti och allt är igång innan september, wiiieee Om inget helt oförutsett händer under semestern
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet