Hejsan,
Saftis: Hoppas det är gravidspottings!
Jojjo och Maria: Jag har också svårt för att se gravida kvinnor, börjar nästan gråta. Jag missunnar dem inte alls, men önskar så att jag också hade den där magen. Jag tittade på bilder från i somras när vi var i Norge, när jag hade lite mage, kändes skitjobbigt för jag minns hur glad jag var då, åt Febben, som inte skulle ha DS som vårt första barn, men hade det ändå.
Jojjo: Jag är också spruträdd, men helt övertygad om att jag kommer kunna övervinna min rädsla inför ivf. Om vi får göra ivf pgd. Vi har en tid hos RPC om typ 4 veckor, då får vi förhoppningsvis reda på om vi får remissen, sen är det ett antal månaders kö i Stockholm till ivf pgd, så om jag är optimistisk så kanske vi skulle kunna börja i februari-mars?
NICU: Hur kan läkarna inte tala om för dig att ditt blodvärde är uselt när det är nere på 8???? Hur kan de missa en sån grej? Jag trodde mitt Hb skulle vara lågt då jag blödit i 6-7 veckor, men de gånger jag varit på gynmottagningen och tagit blodprov så har det legat på 127-129, dvs. helt normalt. Så varför jag varit så fruktansvärt trött sista veckan vet jag inte. Men de borde verkligen ha övervakat dig när ditt Hb var så lågt! Självklart att du var trött!
EGO: Min blödning har minskat radikalt! Den har iofs. gjort det förr och sen börjat igen, men eftersom två läkare kollat mig nu och sagt att det är ytterst små rester kvar som ska blöda ut normalt så hoppas jag att det är på väg att upphöra helt. Har inte haft "penetrerande" sex på 8 veckor, vi börjar känna oss lite frustrerade, nästan så att mannen har glömt bort att han kunde tycka att Stockholmsveckan var jobbig, ha,ha...
Millan