Inlägg från: Irmeline |Visa alla inlägg
  • Irmeline

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Marsflickan80 skrev 2011-07-08 20:21:47 följande:
    Hej girls!
    Hinner tyvärr inte läsa allt ni skrivit, ni är för flitiga men tänkte sprida lite graviditetsbaciller. Tappa inte hoppet!!! En dag tar det sig! Sakta men säkert fylls BF listan på. KRAMAR

Marja: grattis!
    Du får också komma till gravidtråden!!
  • Irmeline
    L Maria skrev 2011-07-11 13:23:42 följande:
    Pingla - det är fasiken ett hårt jobb att försöka bli gravida! Skrattande Förra gången hade vi också en sån smygis, med kompisar sovande på andra sidan en papperstunn vägg, jaja, vad gör man?!
    Hoppas det tog sig!
    Samma var det här, vi var på mannens föräldrars sommarställe och tog bilen en sväng, parkerade på en liten återvändsväg in i skogen och tillverkade vad som nu är i magen.
    Nöden har ingen lag!
  • Irmeline
    Polarlantis skrev 2011-07-12 07:52:07 följande:
    Pingla 77: Hihihihi! Underbart! Men vad gör man inte för ett litet pyre liksom? Härligt med ett morgonskratt, TACK!
    Irmelie: Fniss, snacka om att berätta för den lilla krabaten att så här blev du till, hihihi!

EGO: Det blev lite mys dagen innan jag fick utslag helt för ÄL så nu är det bara att vänta och se... Blir inte upprörd nu någon, men på ett vis kan jag mycket väl tänka mig att låta det gå lite tid innan det blir ngt. Nästan så  jag tänkar att det kan väl låta bli att ta sig just nu. Visst låter det knäppt? Men jag har just gjort 21v med hormoner och ÄNTLIGEN känner jag mig som mig själv och har lite ork tillbaka! Fast,.,.,jag vill ju få en liten ju...hmmm...Känner mig väldigt förvirrad i livet överhuvudtaget msåte jag säga...känns som om jag inte vet vart jag är på väg liksom! Min plan gick i stöper och nu då? Känner mig härligt tudelad för å andra sidan längtar jag till ett plus! SUCK! Semester kanske är min grej trots allt...tur jag bara jobbar idag sedan ledig i 4v Flört!
    Molvärken är tillbaka och magen är som en boll...så jag misstänker ju grejer här...men det är en vecka kvar til BIM...

En helt annan sak...vi ska förlova oss! SKITNERVÖST JU!!!!!!!!!!! Skrattande Om två veckor ska vi hyra en stuga så då ska det nog bli av efter myyyycket snackande och lite verkstad, haha! trode inte alls jag skulle känna sådant pirr men jo....iiiihhhh!!!
    Kul med förlovning! :)
    Ni har ju haft en prövande tid här ett tag, så då har ni kunnat känna att ni klarar av både nöd och lust. Bra förutsättningar! Hoppas det blir mycket lust framöver :)
    Kram
  • Irmeline
    Saftmedbulle skrev 2011-07-12 11:26:02 följande:
    EGO: Inte borta inte... Har bara tagit lite paus, men kommer att vara här, var så säker. Jag har gråtit en vecka och mellan gråtattackerna försökt ringa till diverse instanser för utredning, men ingen vill veta av en (man slussas vidare hela tiden, ruskigt tungt).
    Har varit en vecka på Öland och campat och ja... det var både bra och dåligt. Jag var inte så glad som jag brukar, men våra kompisar (som inget vet) var väldigt förstående och det var skönt att bara ha semester och göra andra saker.
    Igår var jag på återbesök på gynakuten där jag fick ytterligare ett nummer som jag ringde och där fick jag ett till (slusselisluss, blir man trött eller blir man trött - sista numret fick min man ringa för jag var helt slut känslomässigt).
    I eftermiddag ska jag till barnmorskan (till skillnad från de två tidigare missafllen bokade jag inte av mitt barnmorskebesök - behöver verkligen prata med henne om hur man handskas med alla slussnummer (om ni anar en viss bitterhet mellan raderna så har ni uppfattat HELT rätt)...

Jag tänker på er, tjejer, och jag är ruskigt glad att ni finns!
    Kramar Saftochbulle
    Ja, det svenska sjukvården är inte så fantastisk när man skrapar på ytan. Billig, ja, men mycket att önska.
    Hoppas ni snart får hjälp så de kan se om det finns någon enkel fix, eller om det helt enkelt är otur. Även om de inte ser något koaguleringsproblem skulle jag testa låga doser av acetylsalicylsyra om jag var du. Många jag läst som haft flera mf går en hel graviditet efter att ha provat det utan att man sett något uppenbart problem i testerna. Värt att prova.

Skönt att semestera och ta det lugnt. Och tänka på något annat.
    Stor kram!
  • Irmeline
    Pingla35 skrev 2011-07-12 11:06:51 följande:

Lägger in mig i listan igen, inte för att jag hyser någon större tilltro till att det faktiskt blir något denna gång heller.
    Förutsättningarna var ju som sagt inte de bästa. Men OM det blir har vi precis som irmelie en rolig historia att berätta någon gång i framtidenSkrattande

Det är lite lustigt sånt där. Min man är gjord i en segelbåt, han älskar båtar och sjön, hans föräldrar hävdar att det är därför. Mitt ex var gjort i alperna, hans var helt skidfanatisk, hela hans liv byggdes runt skidåkningen.
    Så om den lille vi nu gjort överlever så måste det bli en biltokig en, eftersom den är gjort i en bil!!??
    :)
  • Irmeline
    ceke skrev 2011-07-12 22:29:41 följande:
    Hej goa tjejer! Även jag följer er utan att skriva så mkt längre. Härligt att se dig igen, Saftis och va BRA att bm va vettig och att ni fick en remiss! Blir galen på sånt där vidareslusseri. Usch och fy för det!

Hoppas på plus: vilken härlig läkare det låter som att du träffat! fler sådana till vården

Imorrn ska vi på RUL. Ska  bli spännande! Fick se "Lussebullen" förra veckan också och då bultade ett hjärta så fint så är inte så orolig.. Men är helt klart lite nervis på hur det kommer att se ut, om allt är bra och även nyfiken på om det går att öppna julklappen lite i förtid genom att få veta om det är en tös eller grabb vi väntar så ivrigt på! Är i v 18+1 idag men har fortfarande inte känt av den lill* så vitt jag vet...
    Kul att ni ska på RUL imorn, jag ska på VUL. Vart ska ni, någon speciell klinik typ tittut?
    Jag går hos mamamia.

Håller tummarna för oss båda att vi får fina resultat imorn.
    Kram
  • Irmeline
    ceke skrev 2011-07-12 22:54:46 följande:
    Är det ngn i tråden som ska/är ute i sthlms skärgård nu i veckorna? Ser ni en Nimbus 26 som heter "Inga Segel" så är det vi Ligger just nu i Vaxholm!
    Gud va mysigt! Nu blir mannen bra avundsjuk, han äälskar båtar och skärgård. Han är ju gjord på en segelbåt och hans familj hade segelbåt tills han var 13 ung, då köpte de en stuga på en ö i skärgården istället, och har nu mer bara motorbåt, buster XL. Går iof bra att åka wakeboard efter :) Fast i år tror jag att jag skippar waken.
  • Irmeline

Måste bara få dela med mig av min lycka, vet att det kan vara jobbigt att höra för er som kämpar, men er tid kommer!!

Jag såg en perfekt liten nallebjörn idag på VUL, med hjärta, drygt 20mm som stämde precis med tiden. Såå glad! Skrattande
    Jag grät när jag gjorde VUL och såg den, hade på något sätt stålsatt mig ifall det skulle bli MA igen, men nu levde den!! Kanske kanske ändå kan det gå vägen..

• Irmeline
    Nemi76 skrev 2011-07-13 10:13:44 följande:
    Gud så härligt det låter!!
    Det sån enorm lättnad! På något sått har jag gått och förberett mig på att det ska skita sig, det inser jag nu. Jag har inte tillåtit mig att glädjas, det har mest varit jobbigt.
    Nu kan jag äntligen börja tro på det!
    Visst, det finns aldrig några garantier, men nu är chansen väldigt god!
  • Irmeline
    Kaprifolen skrev 2011-07-13 11:26:27 följande:
    Grattis Irmelie till ett fantastiskt besked!

Ego: En fundering från min sida som jag inte blir klok på, kan ngn hjälpa till med en analys?

Jag har ju oregelbunden cykel så för att pricka ÄL så börjar vi sexa strax innan ÄL för min kortaste cykel ever och håller på t o m min längsta cykel ever. Förra månaden och nu denna gången så får jag liksom stickningar och lite molvärk korta stunder redan en vecka innan förmodad ÄL för kortaste cykeln. Känns som ÄL är på G, men det känns långt med en hel vecka i förväg? Jag är rel övertygad om att det inte är en extra tidig ÄL heller då jag hade dessa symptom förrra månaden oxå men mensen kom sen som beräknat ett par dagar förbi min kortaste cykel. Kan ÄL vara så seg så att man känner av sånt här trots att det är så "långt" kvar till ÄL? vad tror ni?

/Kaprifolen-som-blir-tokig-på-sin-kropp
    Kan väl vara tillväxt på ÄL-blåsorna du känner?
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet