Vi över 30 som längtar efter första barnet
Annelie77: Mitt illamående försvann i vecka 8, kom tillbaka i vecka 10 ett tag. Det kan komma och gå utan att det är någon fara men jag vet hur orolig man är när man inte har symptom.
MariaF79: Första gången gjorde vi moderkaksprov pga att vi gjorde KUB och fick högsta tänkbara risk. Andra gången gick vi direkt på moderkaksprovet men efter läkaren hade tagit provet så mätte hon upp nackspalten och den var ju bred även andra gången. Men jag skulle vilja få placenta mosaicism förklarad bättre för mig än vad jag kan läsa mig till på nätet. Jag vill veta hur de kan veta att de inte ser mina celler när de tar prov från moderkakan. För om min diagnos gör att de kan tolka provet fel så är det kanske bättre med fostervattensprov för mig. Men jag tror inte att det är så att min moderkaka uppvisar mosaik downs syndrom. Och jag känner mig väldigt säker på att mina foster haft DS. Jag skulle vilja få det jag läst mig till bekräftat av en läkare.
Folk vill ju oftast väl när de frågar hur det går, men det känns rätt stressande.
Jo, jag ska nog fortsätta se programmet på svt, men det är lite jobbigt