• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • emmafemma

Jag håller tummarna för dig Irmelie!

Nu är vi några som snart har ÄL, så nu KÖR VI SÅ DET RYKER! Det är dags för vårt första försök och det känns så bra och spännande. Vi var helt fnittriga nu "första" gången utan skydd på så länge. Härligt!

• ernlia03
    Sanna77 skrev 2010-10-19 11:08:31 följande:
    Hejsan

Jag fick min mens 4 dygn tidigar den här gången (trode först det var nidblödning men testet visade -). Jag är osäker när det blir BIM nästa gång. Sätter 10-14 nov...
    men har den kommit igång ordentligt, att du vet att det verkligen är mens? Jag fick ju en blödning fyra dagar innan BIM, exakt så som mensen alltid börjar, men sen kom det inget mer...

Lite ego: Har just varit på gynundersökning till världens gulligaste farbror. Första gången en sådan undersökning varken var obehaglig eller gjorde ont. Idag borde jag vara 5+0 (enligt efter när min ÄL var och 13 dgr lutealfas) eller 5+1 (enligt läkaren som utgick ifrån sista mensen och förmodligen standardfas). Han kollade att det fanns något där och att det låg inne i livmodern och det gjorde den! Kunde inte se något hjärta än, men däremot ett litet pyre på 4 mm! Han tyckte allt såg bra ut så får helt enkelt lita på det och hoppas att det fortsätter i den stilen.

Hoppas verkligen att det helt enkelt var för dåliga bilder, att ditt pyre låg konstigt till i livmodern Irmelie! Kan inte ens föreställa mig hur det skulle ha varit att fått ett tveksamt besked idag.  
  • Ansi30

Nu har jag beställt ÄL-test. Har kört med testlagrets stickor tidigare men nu kostar jag på oss clearblues digitala.
    ni är ju några i tråden som har använt dom... några är nu gravida om jag inte minns fel

SÅ när glada gubben kommer ska man alltså hoppa i säng med sambon? Har ni bara sexat en gång då eller har ni fått till fler sessioner?

• Sanna77
    ernlia03; jo de måste varit mensen bara att den började lite konstigt... Det stack till i "tjejmagen"  7 dagar efter ÄL och jag var lite yr och mådde  lite illa, sen kom det väldigt lite ljust färgat blod två dagar senare därför jag trodde det var en nidblödning, men sen satte det igång och såg ut som vanligt så det måste bara varit en konstig mens Rynkar på näsan
  • mallanis
    ernlia03 skrev 2010-10-19 13:06:16 följande:
    men har den kommit igång ordentligt, att du vet att det verkligen är mens? Jag fick ju en blödning fyra dagar innan BIM, exakt så som mensen alltid börjar, men sen kom det inget mer...

Lite ego: Har just varit på gynundersökning till världens gulligaste farbror. Första gången en sådan undersökning varken var obehaglig eller gjorde ont. Idag borde jag vara 5+0 (enligt efter när min ÄL var och 13 dgr lutealfas) eller 5+1 (enligt läkaren som utgick ifrån sista mensen och förmodligen standardfas). Han kollade att det fanns något där och att det låg inne i livmodern och det gjorde den! Kunde inte se något hjärta än, men däremot ett litet pyre på 4 mm! Han tyckte allt såg bra ut så får helt enkelt lita på det och hoppas att det fortsätter i den stilen.

Hoppas verkligen att det helt enkelt var för dåliga bilder, att ditt pyre låg konstigt till i livmodern Irmelie! Kan inte ens föreställa mig hur det skulle ha varit att fått ett tveksamt besked idag.  
    Grattis! Visst känns det märkvärdigt? kram kram

Å ni som har äl på gång...jobba jobba jobba ;)
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    Ansi30 skrev 2010-10-19 13:14:49 följande:
    Nu har jag beställt ÄL-test. Har kört med testlagrets stickor tidigare men nu kostar jag på oss clearblues digitala.
    ni är ju några i tråden som har använt dom... några är nu gravida om jag inte minns fel

SÅ när glada gubben kommer ska man alltså hoppa i säng med sambon? Har ni bara sexat en gång då eller har ni fått till fler sessioner?
    Jag körde med testlagrets! För min del så sexade vi dagarna innan utslag (tror stenhårt på att ha små män i röret när äl är på gång de kan ju leva flera dagar)  och fram till utslag förra månaden som vi lyckades "träffa rätt". Då sexade vi på i några dagar i rad för att optimera chanserna.
    Tredje gången gillt!?
  • Irmeline
    ernlia03 skrev 2010-10-19 13:06:16 följande:

Ernilia, när plussade du?
    Min lilla var bara 1-2mm lång trots att jag plussade för 3 veckor sedan...
  • simtim

Här kom mensen idag, jag anade att den nog skulle komma som vanligt. Trist förstås, och så är det uselt väder, och ingen mat hemma, och ont i magen.....blääärgh
    Men.
    Skam den som ger sig, för det första. Och sen måste jag också säga att det känns bra att lära känna sin kropp bättre för varje månad, precis som andra tidigare skrivit i tråden. Aldrig har jag väl haft sån koll på när mensen ska dyka upp förut... Och även om jag inte känner av när jag har ägglossning så tror jag att jag har bättre koll nu på ungefär när det ska bli.
    Så, det får bli ett nytt försök om ett par veckor! Med ÄL-stickor även denna gång.

Ni som har ÄL i dagarna - lycka till med sexandet!

• simtim
    {#emotions_dlg.flower}Spöke{#emotions_dlg.flower}Död{#emotions_dlg.flower}Drömmer{#emotions_dlg.flower}Kräks{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Baby{#emotions_dlg.flower}

BIM

Oktober

15 -- Lillamillan  ÄL 1 okt  (försök nr 13, första barnet)
    28 -- Daniela01  Äl 13 okt (oändligt massa försök)
    29 -- MD77  ÄL 17 okt (tredje försöket, första barnet)
    30 -- Rosavit  ÄL 14 okt (tredje försöket)

November
    ~5 -- Pingla77  ÄL ~21-23 okt (6:e försöket, första barnet)
    ~6 -- Gris78  ÄL ~23 okt (2:e försöket, första barnet)
    ~7 -- MariaF79  ÄL ~ 24 okt (2:a försöket, första barnet)
    -- emmafemma  ÄL ~ 24-26 okt (första försöket, första barnet)
    9 -- essalady  ÄL 27 okt (3:e försöket, första barnet)
    10 -- Ansi22 ÄL 27 okt (oj vad blir det nu, försök 7. Första barnet) 
    10 - 14 -- Sanna77  (2:a försöket, första barnet)
    12 -- Astrogirl  ÄL 29-30 okt (försök nr 10, första barnet)
    12 -- The blonde one  ÄL 15 okt (6e försöket..)
    12 -- Inna  ÄL 2 nov (4:e försöker, första barnet)
    16 -- simtim ÄL ~2 nov (4:e försöket, första barnet)

GRAVIDA
    Mallanis: BF 3 juni 2011. Tredje graviditeten hoppas nu på första barnet.
    Irmelie: BF 8 juni 2011. Första barnet.
    Saftochbulle: BF juni 2011. Första barnet
    ernlia03: BF 20 juni 2011. Första barnet
  • Gris78

Jaha det var fan vad det snackas här då!  - toppen toppen :)

Själv har jag just fått veta att det är ÄL time.... Nu? Inte den 23 som man kunnat tro och som kalederna sa. Jag tydligen 10 dagars L-fas denna månad. Hm undrar om jag alltid haft så, iså fall har jag missat med flera dagar.

Aja,  mys måste det bli ska försöka få min lilla sambo att ställa upp imorgon med efter som stickorna säger 24- 48 timmar...

Lycka till ÄL-brudar!! :) 

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet