Inlägg från: Irmeline |Visa alla inlägg
  • Irmeline

Vi över 30 som längtar efter första barnet

MissOlsson skrev 2011-08-09 14:19:53 följande:
    Tack Nemi76 Ja vad kul att vi ska ha ungefär samtidigt!
    I vilken del av Sverige befinner du dig? Kanske bor ni i samma stad? :)
  • Irmeline
    Saftmedbulle skrev 2011-08-09 18:37:36 följande:
    Jag ska till gynekologen imorgon och då ska jag kolla om han har några "prylar" till mig... (typ trombyl/progesteron)

Tack för dina råd om barnalbylen. Känns ju lite läskigt att ta dem när det uttryckligen står att de inte ska användas när man försöker bli gravid. TVÅ apotekare frågade mig, när jag köpte dem, om de verkligen var till barnen och jag (som är urkass på att ljuga) sa att det var det... Kände mig som värsta skurken. Vad gör man inte?
    Jag har ätit albyl (1/4) per dag tom 12v, nu håller jag på och trappar ner till varannan var tredje dag. Jag började efter plus, inte innan. Ingen frågade mig när jag köpte dem. De är ju receptfria trot allt!

Och dosen är ju viktig. Den dos som ej rekommenderas för graviditet är ju mycket högre än den man äter.
  • Irmeline
    Kaprifolen skrev 2011-08-10 14:40:16 följande:
    Hoppas verkligen inte att jag har PCO....   I så fall har jag fått det för mina synder, jag har alltid sagt att jag inte ville ha barn....
    Det är ingen fara att ha PCO! Det går ofta att fixa med behandling. Dessutom brukar äggen vara av god kvalitet, och äggreserven stor. Så ofta är man fertil länge, och chanserna vid IVF är högre än genomsnittet.

Pepp :)
  • Irmeline
    L Maria skrev 2011-08-13 18:15:38 följande:
    Saftis - har du någon koll på vad det är som testats, vad är det de kollar liksom...? Antar att de tar någon form av "koagulationsprov" eftersom det verkar vara standard att man försöker lösa det hela med Trombyl? Tänker alltså att "alla" ju får det och då är det väl lämpligt att man faktiskt också kollar om det är det som är problemet...

Ego - Jag kommer säkert att få äta upp det här, men just nu tror jag verkligen att det tagit sig den här gången. Annars blir jag - återigen - fruktansvärt besviken...
    Jag har hört att vissa som inte påvisats ha koagulationsproblem ändå blivit hjälpta av blodförtunnande ändå (genomgått fullgångna graviiteter) så kanske det inte alltid går att mäta?
  • Irmeline

Millan: Bra att ni tar tag i det och går någon annan stans. Om hon är så okänslig redan nu verkar det inte vara rätt person för er. Hoppas ni får svar på era frågor hos genetikern, och att ni får en plan framåt.
    Kram

• Irmeline
    L Maria skrev 2011-08-17 20:57:20 följande:
    Eller hur, jag fattar ingenting?! Och jag sa ju det - det här får jag säkert äta upp!
    11 får vara turnumret - elfte försöket och år 2011...eller nåt...

Hörde precis på radion att sessan var gravid - jag blev inte heller bitter alls... Samtidigt som jag skulle tro att de börjat försöka vid bröllopet de också - och de gifte sig två månader innan vi, så de har kanske inte heller haft någon enkel match... Men i alla fall, nu kommer man ju att matas med hennes växande mage i alla tidningar och på tv. *Maria-bitterf-a*
    Jag gifte mig några veckor innan de gifte sig, och kommer få barn några veckor innan så det verkar ha tagit exakt lika lång tid för dem som för oss, så de har nog inte haft det jättelätt heller, även om de är långt ifrån de som får kämpa mest. Kan också tänka mig att utredningar och IVF-köer inte riktigt ser likadana ut om man ska föda en tronarvinge heller...
  • Irmeline
    L Maria skrev 2011-08-18 20:15:03 följande:
    Ego - av någon anledning så tänker jag oerhört mycket på barn just nu, jag vet inte om det är det faktum att vi snart närmar oss vår bröllopsdag och därmed är inne på ett års aktivt försökande. Inte fan trodde man för ett år sedan att man skulle sitta här och inte vara gravid. I princip skulle vi ju till och med kunnat ha fått ett barn redan... Vi tillhör helt enkelt inte de där 80% som lyckas inom ett år... Min största önskan nu är att vi ska ha blivit gravida och hunnit längre än fem fulla veckor den 16 oktober - det var bf för graviditet 1...
    Vi blev gravida på ÄL som var på vår bröllopsdag :) Så ett år prick (tog sista p-pillret på bröllopsdagen). Jag hade BF för mitt MA två dagar innan jag plussade. Sörjde som bara den, och blev chockad och glad två dagar efter. Så kan det gå. Hoppas på samma för dig!
  • Irmeline

Kiyona, var ledsen jag blir för er skull Rynkar på näsan
    Hoppas ni får komma på utredning och att det finns en enkel lösning på problemet.
    Kram

• Irmeline
    L Maria skrev 2011-08-22 21:24:25 följande:
    Shitshitshit - jag råkade komma åt knappen "rekommenders" och sitter inloggad på fb på en annan flik; jag tog bort det från min logg direkt, men hinner de synas i någons "flöde"....? Faaaaan, jag vill INTE ha en fl-tråd som heter "vi över 30 som längtar efter första barnet" på min fb, speciellt inte som - tja, mitt nick är ju inte precis anonymt här....
    Förstår din ångest, själv varit rädd att göra något liknande, men det borde nog vara lugnt tror jag. Inte jätteinsatt i fb, men ändå.
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet