Inlägg från: Irmeline |Visa alla inlägg
  • Irmeline

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Råttentottan skrev 2011-08-22 22:33:48 följande:
    Dessutom ska vi på namngivningsceremoni på söndag, de har varit ett par ca 2-3 år, inte gifta än och bägge rökte för fullt på vårt bröllop förra våren....

Håller med Millan om grader i helvetet, vi får alla stötta varandra. Hos mig är det väl PCO:n som spökar och äggen fäster väl inte om de ens nu blir befruktade.

Sköt om er nu alla så hörs vi när ÄL och BIM är konfirmerade. Ledsen att jag låter så sur, det är litet jobbigt just nu med sista chansen innan alla läskiga behandlingar.

Råttentottan
    Pergo är inte läskigt, och det har bra plusfrekvens!
    Pepp
  • Irmeline
    SmoochiePoo skrev 2011-08-23 09:14:53 följande:
    Råttentottan - Jag förstår precis hur du känner, jag är glad att jag kommer så pass långt att jag får plus och symtom. Men att gång efter gång nu uppleva blödningar tar på psyket. Nästan så jag bävar inför nästa gång (om det nu blir så) när man ska springa på toan en gång per kvart för att se så inget blod kommer. Leva men nervositeten fram till dagarna då missfallet hände förra gången etc..ich får ont i magen nu bara jag tänker på det. Men jag förstår dig med Obestämd Hoppas att ni får den hjälp ni behöver och att du med får se ett plus på stickan snart! Stor kram!

Ego: Ska ju till en gynmottagning för att påbörja prover etc den 9/9. Frågan är, nu när jag slutat blöda etc så har vi bestämt oss för att försöka igen och det är inga problem enligt BM. Funderar dock på om det är farligt att ev självmedicinera mig med en 1/4 barnalbyl...? Vad skulle ni göra? Kanske ska råd fråga någon? Eller bara köra på? Någon här inne som har testat det?
    Hänger i en annan tråd (missfallstråd) med en tjej som fått 3 eller 4 mf (minns ej exakt) Hon har inte fått utredning eftersom de endast räknar de graviditeter som de sett på VUL innan mf där hon sökt hjälp. Så hon började självmedicinera med progesteronkräm (ev. albyl, vet ej) och nu är hon gravid igen o har passerat 12v för första gången Glad Värt att pröva!
    Jag tog 1/4 barnalbyl till v. 12, funkade det med. De har inte sett några biverkningar, snarare tvärt om, med så låga doser. Så om du blir gravid skulle jag rekommendera både albyl och progesteron, just in case. Funkar det så funkar det, då känns det onödigt att spekulera i exakt varför.
    Lycka till!
  • Irmeline
    SmoochiePoo skrev 2011-08-23 10:57:54 följande:
    Ja jag funderar starkt på att ta det. Har läst massor om progesteron på denna sida nu, men när ska man börja med barnalbylen isåfall?

Ni anar inte vad glad jag är att ni finns! Så skönt att fråga och få svar på sakern man undrar som andra upplevt etc. Massa kramar till er alla! {#emotions_dlg.flower}
    Efter ÄL iaf, sen kan man nog börja rätt snart. Jag skulle nog börja vid plus om jag var du. Med progesteronet så några dagar efter ÄL tidigast, så du inte hämmar ÄL. Kanske starta med båda vid plus?
  • Irmeline

Apropå hela den här "vill jag verkligen ha barn" diskussionen, så var jag själv i en svacka för några år sen. Jag undrarde om det verkligen var värt allt jobb, tänk på hur det kan påverka relationen negativt, jobbet etc..
    När jag hade dessa tvivlande tankar fick jag ett ultimatum av mannen, jag gifter mig inte med dig om du inte vill ha barn! Om du inte vill, säg det nu så jag kan träffa någon annan. Så viktigt var det alltså för honom.

Jag tror att mitt velande var en del av en process, vill jag verkligen eller gör jag det för att alla andra gör det, för att man ska? Väl på andra sidan så visste jag att jag ville. När vi började försöka var jag inte direkt hetsig att det skulle ske direkt, mer kommer det så kommer det. Dock efter missfallet så blev jag besatt! Kunde inte tänka på något annat. Konstigt hur man fungerar!

• Irmeline
    Marsflickan80 skrev 2011-08-27 14:25:49 följande:
    Hej tjejer,

jag ser att ni kämpar på, vilket är bra och jag hoppas att det leder till många nya plus snart. Själv så har jag nyss fått uppleva det många av er tyvärr fått uppleva alldeles för många gånger. Jag fick missfall strax före v.13 så det som skulle ha blivit en vecka där man äntligen kunde få slappna av och berätta för folk slutade i sjukhusbesök och stor sorg. Bilden ni ser är tagen (förmodligen) bara några dagar innan hjärtat slutade slå. Jag tar bort mig från listan, får vänta med nya besök i ca 4 månader Lycka till, till er andra. Många kramar! Hjärta

{#emotions_dlg.flower} Solig BIM, Vi över 30 som längtar... Baby {#emotions_dlg.flower}

{#emotions_dlg.flower} Augusti {#emotions_dlg.flower}
    18 -- Pingla77 (försök nr 13, Pergomånad)
    19 -- Essalady ÄL 5 aug (11:e försöket)
    28 --Saftochbulle ÄL 14 augusti (11:e försöket, tre MF tidigare)

{#emotions_dlg.flower} September {#emotions_dlg.flower}
    1 -- Lilla plopp kanin ( försök över 40, 30 år)
    1 -- Vi vill ha barn ÄL 17 augusti (försök 4)
    3 -- Jezza80 (försök nr 8 ÄL ca 21/8)
    4-- Smiley
    6 -- Annelie77 ÄL ca 20 augusti (försök 5 efter MF i v11 tidigare 4 försök)
    7 ca -- Prodigy79 (14:e försöket)
    8 -- Finlandssvenskan ÄL 25 augusti (11:e försöket) 
    11 -- dansarkicki, ÄL ca 28 augusti (försök 28, försök 5 med Pergo, MA maj -11) 
    13 -- MariaF79, äl ca 2 september (försök nr 11, två mf i v 5 på försök 5 och 7)
    14--  Polarlantis ÄL 31 augusti (försök 7, MA på nr 4)
    15-- mliten, ÄL 29 Aug(försök 13)mf Dec-10
    19-- Kaprifolen1979 ÄL ca 6 sep (försök nr 8)
    25 ca?--  Sophy80 ÄL godknowswhen (försök 15, 7:e m bra simmare, 2:a e spolning) 
    ?? Kiyona - försök nummer 8, X 2009, MF 12/5, MF 20/8)

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    2011
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77: BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit: BF 11 juli (Tredje försöket)
    Acinna: BF 25 juli (Första försöket efter X)
    Inna: BF 19 augusti (5:e försöket) 
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
    ernlia03: BF 17 sept (försök nr 1 efter ma i v 11) 
    Fru KM: BF 23 sept (fjärde försöket)
    Längtan81: BF 26 sept (försök nr 12) 
    Daniela01: BF 6 oktober (2 års försök) 
    Frifantasi: BF 11 oktober (4e försöket) 
    Längtan1980: BF 13 okt (7:e försöket) 
    AnnJan: BF 5 nov (3:e försöket) 
    Marre80: BF antingen 15:e (4:e försöket) 
    Lavendia: BF 1 dec (9.e försöket efter mf, totalt 16 försök)
    Ceke & Kekke: BF 12 dec (10 försöket) 
    simtim: BF 18 dec (9:e försöket) 
    Ansi30: BF 23 dec (10e försöket)

2012
    PeLeKo: BF 9 jan (6e försöket) 
    Astrogirl: BF 28 januari 2012 (försök 2 efter MA; försök nr 13 totalt) 
    Zalia: 17 februari (9:e försöket) 
    Irmelie: BF 18 feb (Totalt ett års försök med ett MA, andra pergokuren) 
    Fröken Ellen: BF 26 februari (13:e försöket, 2:a med Pergo) 
    Marja 78: BF 16 mars (försök nr 3, 1:a barnet 33 år)
    Nemi76: BF 8 april (Försök nr 2 med Pergotime)
    MissOlsson: BF 8 april (Försök nr 1, första barnet)
    Usch vad hemskt!! Gråter
    Beklagar verkligen, jobbigt att det var så nära att du kunde slappna av och så fick du en kalldusch.
    Får man fråga hur du upptäckte missfallet, började du blöda eller var det vid ultraljud?
    Förhoppningsvis går det snabbt att bli gravid igen när ni väl försöker.
    Kram {#emotions_dlg.flower}
  • Irmeline

Ibland verkar allt kusligt synkat i tråden. Ni andra började diskutera tackkort från bröllop samtidigt som vi skickade våra, och nu diskuterar ni tömning av hem.. Jag har tyvärr påbörjat den tråkiga erfarenheten de senaste dagarna. Och då är det inte vilket hem som helst, utan mitt föräldrahem. Min pappa dog för ett antal år sen i cancer, och nu är det mammas tur. I fredags flyttade jag henne till hospice, och om hon lever dagar eller veckor är svårt att säga, men länge är det inte. Livet känns väldigt tungt just nu. Snart 32 och föräldralös.. är inte det lite väl tidigt?

Jag oroar mig även väldigt mycket för graviditeten då all stress lett till många sammandragningar och kramp i magen, så rädd att även förlora den lille, orkar inte det också just nu. Försöker att leva så vanligt som möjligt och att inte tänka för mycket elller stressa upp mig för mycket. Lite som att gå runt i förnekelse mellan gångerna jag är hos mamma eller roddar med något praktiskt angående detta. Då är det skönt att tänka på graviditete, barnprylar etc istället, för att fokusera på något positivt.
    Sen så sörjer jag också att mina barn aldrig kommer få träffa vare sig mormor eller morfar. Men sånt är livet, bara att kämpa på..

• Irmeline

Tack tjejer för allt pepp. Även om det är jobbigt så vet jag att jag kommer klara mig igenom det.
    Försöker fokusera på det positiva, lillen i magen. Hjärta

Millan: Förstår att du känner dig oroad, minsta lilla risk att man kan få cancer så blir man såklart rädd! Jag blev orolig för HIV bara för att jag gjorde testet hos BM. Sådant man inte ens tänker på i vanliga fall känns plötsligt nära. Jag tror inte heller att du behöver vara orolig för att det är så, samtidigt vill jag inte förringa din oro, vet hur jobbig den är även om den är irrationell eller förmodligen obefogad. Skönt iaf att de kollar allt noggrannt, så kan du vara lugn sen. Hoppas att de ger positiva besked, att ni snart får IVF PDG och blir gravida med ett friskt barn. Det förtjänar ni verkligen!! {#emotions_dlg.flower}

• Irmeline
    SmoochiePoo skrev 2011-08-30 11:54:20 följande:
    Ah glömde tillägga att både Albyl Minor och Progesteron salvan står redo att användas. Så manisk var ordet här med!
    Känner igen det där med maniskhet. var helt knäckt då det dröjde 3 månader för mig att få första mensen efter MA. och sen tre månader till nästa. Då jag jag upp och tog pergo, ÄL varje månad och 2 kurer senare så satt den.
    Hoppas din kropp kommer igång snabbt igen, det gjorde den väl förra gången?

Pepp till dig och Poltalantis.Lår ÄL komma snart, och sen plussen Glad
  • Irmeline
    SmoochiePoo skrev 2011-08-30 12:07:04 följande:
    Ja man får hoppas att den är på banan snart igen, förra gången hade jag ÄL 14 dagar efter blödningens sista dag och det är ju väldigt tidiga mf så jag hoppas det kommer igång lika snabbt.

Någon som vet föresten om man kan ha molvärk efter mf? Har haft molvärk sedan 3 dagar tillbaka och när vi sexade igår så var jag tok öm runt äggstockarna så gick inte att "komma för långt in" Sorry lite TMI här nu men det är vi väl vana med här Skrattande Så därför jag funderar på om jag har ÄL eller inte..ahhh bara att vänta vänta vänta!

Kraaam
    Jag hade massa molvärk efter mitt MA. Det kom en dryg månad efter missfallet och då trodde jag att jag blivit gravid igen. Kändes ganska lika den tidiga graviditetsmolvärken. Efter ganska lång tid som det ut en stor köttslamsa, och när jag var hos gyn och kollade mig när nästan 2,5 månader gått så var det ytte pytte lite rester kvar, hon trodde den kunde ha påverkat att det dröjde så lång tid, och sen kom ÄL några dagar efter det och sen mensen. Så molvärk kan betyda att livmodern kämpar för att komma igång igen, tror jag. polarlantis har ju också haft det.
  • Irmeline

Maria: Jag blev gravid på ÄL som var på vår bröllopsdag. Hoppas på samma för dig!!

Annelie: Jag plussade precis 2 dagar efter BF-datumet passerat för missfallet. var först jättedeppig innan jag blev glad. Hoppas det tar sig snart!

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet