Inlägg från: Irmeline |Visa alla inlägg
  • Irmeline

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Pepp till er som fått mens!
    Och till er som kanske har ÄL nu!!

• Irmeline

Spännande Annelie! Hoppas det är någon där! Skrattande

Kiyona: kanske ger ÄL-testen utslag på hCG som minskar? Jag skulle tro att ÄL inte varit ännu.

• Irmeline
    Annelie77 skrev 2011-09-03 09:39:33 följande:

Fortfarande ett ganska svagt plus men tydligt ändå. Och ja jag är nog högutsöndrare fick ju ett starkt plus på BIM-3 på kvällen förra graviditeten. När jag nu fotograferade testen blev den jättetydlig Skrattande mycket tydligare än i verkligheten.
    Gårdagens minimala plus

Dagens desto tydligare dito!

Så håller detta i sig ska jag ringa och boka tid för VUL i vecka 8 tänker inte gå till vecka 11-14 och inte veta!
    Nu måste jag fråga en annan sak OM detta nu är varaktigt hur hade ni resonerat angående resa till Italien i vecka 11 resan kommer att vara på BF för förra graviditeten samt i samma vecka som jag förlorade det fostret med detta nya (om det stannar)? Det är en resa med jobbet, jag har aldrig varit i Italien men vill inte riskera något!

Verkligen en tydlig stegring! Glad

Apropå italien ska jag dit snart, precis efter RUL. Blir lite tråkigt att inte ära ost och kallskuret och dricka vin, men det är det värt! Rent generellt finns det nog mer listeria och toxoplasma där än här, men så länge allt är uppvärmt är det ju lugnt, men kall mat bör du nog undvika. Sen det där med vilken vecka du fick mf förra gången, tänk inte på det. Det är sällan det blir lika nästa gång.
    Apropå BF-datum måste det vara skönt att vara gravid när det passerar. Själv så plussade jag två dagar efter mitt så jag hann sörja rejält innan jag blev glad igen.
  • Irmeline
    SmoochiePoo skrev 2011-09-04 14:38:18 följande:
    Tror det är ÄL på G här!! Whoohoo ska ta ett test senare ikväll och se om det blitt starkare. Men detta är mycket mycket starkare än de tidigare jag fått! Så borde då ha ÄL imorgon när ska jag då börja med Albylen och Prog.salvan?

Jag skulle vänta tills några dar efter ÄL med både progesteron och albylen, för säkerhets skull. De kan ju båda hämma ÄL om de kommer innan, så jag skulle vilja vara säker på att ÄL varit.

Lycka till!!
  • Irmeline
    SmoochiePoo skrev 2011-09-06 08:32:16 följande:
    Så här såg det ut imorse! Förvånad

Jag fick ÄL efter att testet blivit svagare igen, det mäter ju ÖH stegring precis innan ÄL, så jag tror du får ÄL ikväll eller imorgonbitti.
    Så ikväll blir nog perfekt timing, för en liten pojke Glad
  • Irmeline
    SmoochiePoo skrev 2011-09-06 10:20:27 följande:
    Ahaaa är det så det funkar, trodde att det släppte när det var som starkast, då har jag lärt mig något nytt. Ska ta test nu vid lunch och ikväll med så får vi som om det är någon skillnad. 

Bah känner att jag kommer bli så misspepp om det inte tar sig igen, iofs har vi ju få utredningen att fokusera på isf! Men en pojke vore inga fel Solig  Fast det spelar ingen som helst roll för oss!

Hur går det för dig och den lill* då?  
    Var på BM-besök idag och lyssnade på hjärtat. Slog 148 slag i minuten  Hjärta
    Min oro för MA har börjat lägga sig lite, men först efter allt ser bra ut på RUL kommer jag fullt ut våga tro på bebis.
  • Irmeline
    Kaprifolen skrev 2011-09-06 15:47:13 följande:
    Grattis Anneli till plus!

Två frågor till er tjejjer!

1) Ni som kan detta med ÄL-test. Vi har ju pratat om att långa cykler (över 40 dgr) ibland kan vara utan ÄL. Vad tror ni om fullt utslag på ÄL-test i det sammanhanget, kan det luras tro? Om det inte är ÄL överhuvudtaget, producerar man det "rätta" homonet då?

2) Alltså detta med äggvite-flytningar, kan alla ni i tråden upptäcka dessa? Jag hade rikliga innan vi började med barnverkstaden, men nu för tiden så ser jag dem nästan aldrig....

Borde vara ÄL-tider för oss nu, därav alla tankar Så nu är det full fart i sänghalmen igen....

/ Kaprifolen
    Man kan få falska LH-stegringar om man har PCO tex, det betyder inte att ägget verkligen släpper, det kan du däremot kolla om du tempar samtidigt. Då kan man få stegring och flytningar, men sen så "avbryts" ÄL av någon anledning. Ibland kan man få en ny stegring några veckor senare som verkligen är ÄL.
  • Irmeline
    Saftmedbulle skrev 2011-09-08 14:59:46 följande:
    Japp! Jag var på min första träff idag. Alla prover hittills ser bra ut, men det är några till som ska tas. Läkaren sa att jag skulle höra av mig så fort det blev plus igen, så skulle hon fixa Trombyl till mig (det har jag ju redan, men det var ju bra). Hon påpekade att det ju är 50% missfallsrisk när man är i min ålder, men jag kaxade till mig och sa att "då är det ju 50% chans att lyckas oxå" och det gav hon ju mig rätt i... Får se hur det blir vidare...snart är det ju ÄL och då vet ni ju vad som vankas här i Stockholm ;)
    Bra att det kommit igång ordentligt med utredningen.
    Hoppas trombyl är mirakelmedicinen för er. {#emotions_dlg.flower}
  • Irmeline
    L Maria skrev 2011-09-12 20:02:27 följande:
    Tea Time - med på listan!

Polarantis - har du testat idag...? Själv väntar jag bara på mens nu, har slutat smörja med progesteronsalvan nu och det verkar som att det blivit lite förskjutning, ingen mens än och den var väntad igår.

Kiyona - var det du som frågade hur mycket man ska smörja...? Jag tog ett snitt och smorde med 30 mg per dag; 15 på morgonen och 15 på kvällen. Första gången jag testade så tror jag att jag tog kanske 20-25 och bara en gång per dag, det enda jag kände då var att brösten blev ömma. Den här gången har jag uppenbarligen lyckats skjuta lite på mensen också. Bådar i alla fall gott för mig som haft lite väl kort lutealfas ibland. Vad gäller albylen så har jag också tagit det några dagar efter äl - man vill ju försäkra sig om att den har varit, så att man inte pajjar den!

En annan fråga - vi har pratat om att åka skidor (utför) nån gång i februari-mars; "problemet" då är ju om man skulle råka vara gravid... Hur långt gången kan man vara och fortfarande åka skidor egentligen...? Jag vill inte åka iväg om jag inte kan åka skidor - kul att hänga i butiker och på café, när alla andra drar runt i pisterna...
    Jag skulle nog inte rekommendera att åka om du inte är supertidigt gravid, pga risken för mf om du ramlar eller blir pååkt etc. Skulle vara jättejobbigt att vara orolig tror jag, men det känner du mest själv. Du kanske är en klippa på skidor :)
    Jag bokade in en mat o vinresa till italien (åker nästa vecka) som jag visste låg lite farligt till.Men jag tänkte såhär: lir jag inte gravid får jag njuta av av kallskuret, mögelost o vin. Blir jag gravid då kan jag inte sörja det heller. Jag tror inte man ska pausa livet, då blir man så olycklig om det inte händer. Så jag skulle boka och i värsta fall ta det lugnt!
  • Irmeline
    Irmeline skrev 2011-09-12 21:30:42 följande:
    Jag skulle nog inte rekommendera att åka om du inte är supertidigt gravid, pga risken för mf om du ramlar eller blir pååkt etc. Skulle vara jättejobbigt att vara orolig tror jag, men det känner du mest själv. Du kanske är en klippa på skidor :)
    Jag bokade in en mat o vinresa till italien (åker nästa vecka) som jag visste låg lite farligt till.Men jag tänkte såhär: lir jag inte gravid får jag njuta av av kallskuret, mögelost o vin. Blir jag gravid då kan jag inte sörja det heller. Jag tror inte man ska pausa livet, då blir man så olycklig om det inte händer. Så jag skulle boka och i värsta fall ta det lugnt!
    Eller i bästa fall, såklart!! Glad
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet