Inlägg från: L Maria |Visa alla inlägg
  • L Maria

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Anwen - jag hade kört på spolningen (och det har ni väl nog gjort nu, det är ju fredag), har man tur så släpper inte ägget förrän strax efter, så hem och på det ikväll!!

Jojjo och Millan - kul det blir att följa er nu, håller mina tummar för er båda.

Isadora - först, välkommen hit "officiellt" :) Sen - jag tror inte det är några konstigheter med cd 19 utan äl - jag har inga problem med ägglossningen, har alltid haft (tempar och har gjort i över ett år) och ibland har jag haft äl på dag 21 och 20 (ett av missfallen blev till när jag hade äl på dag 20), så om du dessutom haft ännu senare och segare cykler, så kommer den säkert! (Eller - säger de att den ska komma på en "viss dag" när man äter Pergo, jag vet inte?)

Ego - packat för SPA-övernattning nu, ha en bra helg favorittjejerna!!

• L Maria

Saftis - grattis till lyckat VUL!

Tedax - skönt att höra att TSH gått ner och att det blir utredning! Visst känns det bra att ha något att hänga upp saker på, jag känner likadant - nu är det inte "bara vi" i det här kämpandet, det finns någon som förhoppningsvis kan hjälpa oss.

Mum - krya på dig, skönt att du sökte hjälp!

Jojjo - du är duktig som fixar sprutorna, du kan! Hoppas att du inte blir sjuk.

Millan - krya på dig! Hur länge är det kvar innan det är ÄP...?

Ego - i väntan på äl här... Vi har bokat skidresa, Bad Gastein, nu äntligen också, efter mycket velande fram och tillbaka från min sida "tänk om det är si eller så när vi är där, missfall, för långt gången för att åka osv osv..." Nu kommer jag inte att kunna dricka de första dagarna, då jag är på ca 10DPO när vi åker, men det får jag stå ut med. På måndagen efter att vi kommit hem är det besök på Hbg lasarett, första besöket om mf-utredningen. Maken ska vara med också sa de, så det blir väl genomgång av vad vi kan vänta oss av det hela. Ska bli spännande!

• L Maria

Pingla - grattis till förlovningen!! Tips när ni kollar på förlovningsringar är att redan nu fundera på att det ska passa med vigselringen! {#emotions_dlg.flower}

Millan - skönt att du börjar bli bättre, jag tänkte att det var igår du skulle på ÄP, men nästa fredag då? (Dålig koll på dagarna...)

Jojjo - härligt med 11 fina, blir spännande att höra på onsdag!

Lavinia - vad skönt att få veta och få hjälp, nu vet ni att ni har kommit ett steg närmare ett svar och förhoppningsvis bebis!

DubbelAA - känner med dig, tycker det är skitjobbigt när folk runt omkring meddelar sina graviditeter! Har en kompis som jag tror kommer att vara gravid snart (med nr 2) och jag har tänkt att jag ska säga till henne att jag vill höra det via sms först, för jag kommer inte att kunna hålla god min.

Ego - tror att äl var igår, i alla fall om tempen går upp imorgon och vi har kört på med varannan dag, får se i Österrike om det tog sig...

• L Maria

Jojjo - skönt att det inte handlade om överstimulering!

Millan - jag håller tummarna för att ni får ett fint guldägg!!

Ego - har fortfarande inte fått äl, är på dag 19...bara att kämpa på...

• L Maria

Jojjo - grattis till dina 13, håller tummarna för minst ett guldägg!

Millan - håller tummarna för dig också, med fem blåsor kanske det blir fyra ägg och statistiskt sett borde väl två av dem vara friska? Och jag tror att de blir fint befruktade eftersom ni lyckats själva förut!! {#emotions_dlg.flower}Hjärta

DubbelA - skönt att ha fått besked om IVF nu istället, det kommer att gå vägen för er!

Ego - har haft några sanslösa dagar på jobbet nu, körde hem 22.15 igår och 19.30 idag - och imorgon kommer det väl inte heller att vara i tid. Och så blir det packning på en kvart imorgon innan vi åker på fredag efter jobbet, puh! Men det ska bli skönt att komma iväg! Äl infann sig på dag 19, har fått fina höjningar igår och idag, så det är ingen tvekan! Men det innebär att mensen inte väntas förrän i slutet av semestern - blir en dryckeslös vecka...

• L Maria

Oj, nu har vi både missfallsutredning den 19 mars i Hbg och sedan besök på RMC den 26 mars, för svar på proverna! Vi trodde att vi skulle få vänta till slutet av april, då hade det gått tre månader sen proverna till RMC, så det var positivt!

• L Maria

Hej tjejer!
    Är tillbaka från vår skidresa i Österrike nu (sinnessjuk hjälm- och solglasögonsolbränna), har haft det lugnt och skönt!
    Har tänkt mycket på er där borta och undrat hur det gått för er och det var verkligen både upp och ner!

Pingla och Jojjo - det gör ont i mig för er skull, önskar så att det gått bättre för er!! Kram på er båda!

Tedax - grattis!!

Millan - grattis till två fina (jag fick rätt i min beräkning ) - hoppas på ett fint plus om någon veckas tid då!

Ego - väntar mens nu, tempen har sjunkit och de digitala testen vi fick tag på (jag glömde ta med mina billiga, kan ni tänka er!) sade Nicht Schwanger - Inte gravid...
    På måndag är det besök på Hbg lasarett för att prata mf, och sedan nästa måndag för svar på proverna på RMC!

• L Maria

Well, de tyska testen hade visst lite fel (eller det var väl för tidigt att testa), för idag tog tempen ett skutt uppåt igen (testade mycket tidigare än vanligt igår och senare än vanligt idag - snittet blir väl att det ligger på den vanliga efter-äl-tempen). Detta fick mig att testa (efter första morgonkissen, så jag fick verkligen klämma ut några droppar) och ett svagt men synligt streck dyker upp. Inga grattis, men ett lycka till - jag är för skadad för att tro att det här ska gå vägen. Känns dock bra att ha läkartid imorgon, ska be dem ta ett blod-hcg för att kolla nivån och nu kanske den här kan följas för att se var det felar.
    Jag är i alla fall glad att det bara dröjde tre månader efter förra gången - förhoppningsvis ska väl detta betyda att om vi kan få någon form av medicinering så kanske vi kan få behålla en ganska snart.
    Kan rekommendera er att börja käka Omega3 om ni inte redan gör det, samt D-vitamin. Omega3 började jag med månaden innan förra plusset och D-vitamin den här månaden. Båda har viss inverkan på immunförsvaret, som kan vara orsak till att man dels inte blir gravid, dels inte får behålla.

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet