• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • Gris78

Pingla77 - trevligt med bröllop! :) - de kanske ha rymliga eller kanske små, beroende på vad man gillar bäst, trånga badrum som ni kan utnyttja. fniss!

• L Maria

Det är tur att ingen hör en prata här hemma - när maken kom från jobbet (jag har arbetat hemifrån idag) så öppnar han dörren, rotar runt efter sina saker (ska iväg på träning), småpratar lite och vänder sig om innan han går ut igen "glad gubbe idag?" Skrattande

• mallanis

Ansi- Kör i gång med tunga artelleriet!!!

Grisen- Jag håller med dig, fram till äl är man liksom peppad och "får"sexa men tiden fram till bim efter äl......den är ju bara så seeeeeg. bara väntan......
    Jo jag mår bra men bara väntar och väntar till nästa vul så jag vet om jag är gravid eller bara går runt och tror det ;) Jag har suttit och letat på internet om grisar idag =) vill skaffa grisarna lagom till våren .....

Pinglan- Ni får hitta tillfällen och det är väll bröllopsfest då får ni smita undan =) det vore väll kul om det tar sig så kan ni berätta för vännerna när bebisen blev till ;)

Tredje gången gillt!?
  • ifyouweremine
    Irmelie - Jag kör med testlagret.se och det har funkat bra hittills i alla fall. Även om gravtesterna visat blankt... Men jag tycker det är ganska bra att inte ha digitalt, för då ser man nyansskillnader bättre. Jag ser när stegringen påbörjas, redan 1-2 dagar innan äl-stickan visar positivt.

Gris78 - Det är väldigt jobb-intensivt just nu.. så det är därför jag inte hinner vara lika aktiv. Men jag läser allt som skrivs i den här tråden i alla fall. :) Sen så har vi som sagt besök hemma också, så just nu är det inte särskilt mycket verkstad heller.. men den börjar igen imorgon! Då ska jag börja med äl-testerna igen också. Hur går det själv?

lillamillan - Vad synd.. nya tag!
  • Gris78

Essalady - Jag vet inte, hade äl häromdagen då det självklart blev mys men vem vet hur det gått. Läng och trist väntan...

• simtim
    Gris78 skrev 2010-10-21 17:31:49 följande:
    Ansel30 - Ja väntan är igång....Det är lustigt men de flesta verkar tycka att det är värsta att vänta på ÄL men jag tycker nog att vänta på BIM är värre. Vad tycker ni? Känns mer positivt på nåt sätt att vänta på ÄL än BIM....

Hmm är jag kocko eller håller ni med? 

Ansel30  - vart e du i listan?? Vill du inte vara med kanske???  DAg 7 låter som en bra dag att börja testa på...
    Jag har fuskstickor från testlagret...Vad är det som gör att CB:s är bättre?? Bortsett från att det är enklare att läsa av digitalt.

Är lönt att mysa som ikväll dvs tror ni det kan ha någon betydelse?? ÄL startade den 19:e
    Ska nog testa och kolla om äl är slut....borde vara det om 24-48h stämmer.

Saftis och Mellanis - hur går och hur känns det??

Essalady - det är så tyst hos dig! - sluta viska jag hör inte...:) Hur är det och hur går det?? Status... 
    Jag håller absolut med om att väntan på BIM är värre. Väntan på ÄL känns ju inte helt utan möjligheter, eller vad man ska säga...man kan påverka resultatet och försöka sexa så mycket man vill och kan. Sen efter ÄL kan man ju bara passivt hoppas att det blivit nåt. Och sen när man misstänker att det inte blev nåt så kommer mensen som ett brev på posten...men det betyder iallafall att man kan börja försöka jobba på't snart igen...
  • emmafemma
    L Maria skrev 2010-10-21 20:19:14 följande:
    Det är tur att ingen hör en prata här hemma - när maken kom från jobbet (jag har arbetat hemifrån idag) så öppnar han dörren, rotar runt efter sina saker (ska iväg på träning), småpratar lite och vänder sig om innan han går ut igen "glad gubbe idag?" Skrattande
    Ha ha! Ja, det måste höras och se ganska lika ut i våra hem i dagarna. Jag fick precis ÄL-utslag och skyndade mig att ringa till maken bara för att berätta den fantastiska nyheten. Han satt dock mitt bland en massa kollegor och kunde inte riktigt glädjas högt med migSkrattande 

Men nu har vi i alla fall garderat oss med sex i dagarna och kör på idag och imorgon - varör inte söndag också. Bara för sakens skull.

Irmelie: Jag använder mig att Billiga testers billigaste stickor. Jag har hört delade meningar om dem, men på mig fungerar de ypperligt. Inga konstiga spökstreck och inga otydligheter. Jag beställde ett helt gäng samtidigt och varje gång jag testar kör jag med 2 stickor samtidigt för att slippa fundera på om det ena kanske är "trasigt" eller hur man nu kallar ett icke fungerande ÄL-test.

Trevlig helg på er!
  • Saftmedbulle

Hepp! Äntligen fredag! Satt och lunchade med några kollegor idag och en vikarie berättade att hon var gravid. Frågade vilen vecka och då sa hon v. 8... Är själv i v. 7, men har inte berättat. Satt bara och kände mig lurig (har bestämt att inte berätta på jobbet förrän efter jul).

Pingla77: Hmm, ja det kan ju bli lite si och så med sexandet om man är borta hos någon (eller har besök som essalady)

Önskar er en skön helg! Vi ska åka till Gävle imorgon och hälsa på en kompis. Jag ska säga att jag kör lite "detox" (min mans förslag) för att undvika vinet...

• mallanis
    Saftmedbulle skrev 2010-10-22 16:14:27 följande:
    Hepp! Äntligen fredag! Satt och lunchade med några kollegor idag och en vikarie berättade att hon var gravid. Frågade vilen vecka och då sa hon v. 8... Är själv i v. 7, men har inte berättat. Satt bara och kände mig lurig (har bestämt att inte berätta på jobbet förrän efter jul).

Pingla77: Hmm, ja det kan ju bli lite si och så med sexandet om man är borta hos någon (eller har besök som essalady)

Önskar er en skön helg! Vi ska åka till Gävle imorgon och hälsa på en kompis. Jag ska säga att jag kör lite "detox" (min mans förslag) för att undvika vinet...
    Hälsa Gävle! Bodde där ett tag =)

hahha va kul att kollegan berättade och åhhh att du lyckades hålla dig! Då hade jag bubblat över och berättat ;) hade aldrig kunnat hålla mig.... Men jag har också tänkt (om vi har turen och får behålla klimpen) att berätta efter jul. Får en ny chef i januari och vore roligt att ta snacket med henne när hon vill veta planerna för 2011, ja jag skulle vilja vara föräldraledig .....
    Tredje gången gillt!?
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet