Vi över 30 som längtar efter första barnet

Jag är jätteglad och jag är livrädd...

Grattis Astrogirl! Äntligen! :)
Men nej, så tråkigt att höra Maria! Jag hoppas att ni snart är på banan igen och att det blir tredje gången gillt.
Jag loggade precis in för att ställa samma fråga faktiskt. Jag är på andra omgången med Pergo och kan konstatera att jag får huvudvärk och en konstig kroppstemperatur, det liksom "hettar" och pirrar i huden emellanåt. Förra gången fick jag även fullt med röda utslag på armar och ben, men det märker jag inte av nu. Eventuellt kan det ha bidragit att jag var ute i solen en del förra omgången, men nu är det gråmulet och jag är dessutom inomhus större delen av dagarna.
Av någon anledning hade jag inte tänkt på att jag skulle få en massa biverkningar, jag hade fullständigt förträngt det och såg bara att jag skulle få hjälp att bli gravid. Men jag reagerar rätt mycket på p-piller också så det var kanske inte så oväntat. Det är inte utan att det känns lite obehagligt att utsätta sig för alla dessa läkemedel när kroppen uppenbarligen inte gillar det...
fortsättning på mitt inlägg om Pergo:
När man läste den långa listan på biverkningar kändes det inte lika kul att ta dem, men det fungerade ju för mig på första försöket så jag tycker nog det var värt lite biverkningar för att få ett plus.