Inlägg från: Kaprifolen |Visa alla inlägg
  • Kaprifolen

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Ni som kör med ÄL-test, hur långt innan beräknad ÄL börjar ni testa?

• Kaprifolen
    Kekke skrev 2011-01-17 21:55:01 följande:
    MITT  UNDER IDROTTSGALAN?!?!
    ÄR DU TOKIG KVINNA?
    Jag loooovva,r det var i fullt samförstånd  och vi var idrottsligt tillfredsställda efter att Sverige vunnit handbollen...så då blev det lite akrobatik i sänghalmen
  • Kaprifolen
    Jojjo77 skrev 2011-01-18 14:54:03 följande:

Ber redan nu om ursäkt för ett gnäll- och egoinlägg.

Sluta läs nu om ni inte gillar svordomar....

Förbannade, jävla, piss, skit mens!!! Ljusrosa flytning nu när jag gick på toa! Blir så jäääävla trött på det här!!! GAAAHHHHHH! Första gången sen vi började försöka som jag nästan började gråta när jag tittade ner på trosskyddet. Vet att det "bara" är tredje försöket, men jag blir så ARG!!!

Tillråga på allt så blir det nu sneflipp i min skalle, tantjävlen kommer nämligen 2 dagar för tidigt, vilket innebär att jag måste räkna om och krångla, då är ju inget som jag trott de senaste månaderna om det ska börja strula med menscykeln nu också! BLÄÄÄÄ!!!

Är skithungrig och trött, så nu ska jag hem och skita i allt som har med diet att göra och sen gå och lägga mig och dra något gammalt över skallen... 

Peppkram till dig, helt ok att vara neg och deppig, som alla här redan sagt vi hamnar där alla ibland.
  • Kaprifolen

Hur tänker ni tjejer? Vi kör varannandagsmetoden denna ÄL, förra gången körde vi varje dag. Nu när jag vet att vi inte ska "fylla på" förrän imorgon kan jag bli nojjig och tänka räcker de simmarna som är där verkligen till imorgon, tänk om ägget släpper just idag...? Suck....kontrollbehov, jag, nejdå inte alls

• Kaprifolen

Stort grattis till fru KM och Längtan, blev alldeles tårögd när jag läste om er lycka! Önskar er all lycka på vägen. Kramar!

• Kaprifolen

Gräsänka och ÄL...nåja inte så illa som det låter, maken fick se till att preparera mig med lite simmare innan han åkte Nu "klarar" jag mig tills han kommer hem på söndag och vi kan ha lite välkommen-hem-sex Gillar nog den här varannan dag-metoden bättre än när vi körde varje dag, får nog bli vår strategi framöver....

• Kaprifolen
    mallanis skrev 2011-01-22 11:19:33 följande:
    Åhh så söta ni är med EGO - inläggen ;) förstår att det kan vara förrvirrande ;) Mitt EGO- inlägg solsken, snö och endast några minus nu ska jag sätta på hundarna selarne och sätta dem framför sparken. SÅÅÅÅ kul ha en fin lördag brudar!
    Låter härligt med hundarna! Själv ska jag ge mig ut i en blek januarisol med hästen, hoppas molnen drar bort helt så man får i sig lite mer sol.
    ceke skrev 2011-01-22 02:50:17 följande:
    Åh herregud.. får man säga så.. Kom precis hem från en suverän jobbkväll/natt.. Men VAD ÄR DET med "alla" tonåringar som inte fattat att skydda sig? På ett och samma arbetspass har jag träffat en och hört talas om två till under 16 år som antingen är gravida eller precis gjort abort. Suck. Jag lider med dem och fan... tycker synd om dem! Hmmm, tänk om man kunde ge bort graviditeter.. då skulle de ha ett gäng 30+ taggare att skänka dessa till här...

Alltså... inget jobbigt för min egen skull att få höra dessa saker.. men gu va tufft för dessa unga tjejer... som helt enkelt bara inte fattar bättre, vågar säga ifrån och se till sitt eget bästa!
    Det jag minns fr tonåren var att jag var mer rädd för att bli gravid än att åka på könssjukdomar....inte för att det är bättre att bli gravid än att åka på en sjukdom men ändå. Ibland undrar man hur välutvecklad en tonårshjärna är egentligen...och ändå ska vi vara som mest biologiskt lämpade att föda barn när vi är i 17-årsåldern? Hur går det ihop liksom?
  • Kaprifolen

Tänkte höra med er om ni har ngn uppfattning om hur många era "fertila dagar" brukar vara och ni som kör varannandagsmetoden, under hur lång tid brukar ni sexa på? Alltså jag visste att jag var kontrollmänniska men detta får mig verkligen att gå i spin... I och med att jag inte kör med ÄL-test så vet jag ju inte exakt utan går på symptom och man kan ju inte låta bli att oroa sig för om man gjort vad man kan denna gången. Tror dock att ÄL är över för denna gång, nu blir det den långa vänntan på BIM. Tror även att jag ligger i de övre regionerna när det gäller lutealfasen d v s att jag har en rel lång sådan 16-17 dagar kanske. Helt säker kan jag ju aldrig bli så länge jag inte ÄL-testar men på ett ungefär så

• Kaprifolen
    Kattflickan skrev 2011-01-23 11:11:17 följande:
    Kaprifolen: Jag ÄL-testar och hittills har vi oftast kört tillomed den dagen då jag fått utslag på stickan, nån gång körde vi på dan efter också. Men jag tror att vi framöver kommer att köra varannan dag, göra äl-test men ändå fortsätta på varannan dag fram tills typ dan efter att jag fick positivt äl-test. Men om man har sex varannan dag under veckan då man borde ha ÄL, med lite marginal åt båda hållen så ska man ju inte behöva ta ÄL-test. För mig är det mest kontrollbehovet som gör att jag ÄL-testar! På samma sätt som jag känner mig helt vilsen om jag inte vet vad klockan är! 

Millan 
    bra beskrivet Millan med klockan, precis så är känslan av att vilja veta! Hur långt innan beräknat utslag kör ni igång då? Fundarar på om vi e sent ute då jag har en rel oregelbunden cykel och vi kör då igång när jag märker första symptomen, typ stickningar i äggledartrakten samt tendens till äggvita....hmmm.
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet