Vi över 30 som längtar efter första barnet
Vad härligt Råttentottan, grattis!
Vad härligt Råttentottan, grattis!
Kom på att det inte blev nåt försök förra cykeln då jag var sjuk, justerar lite..
BIM, Vi över 30 som längtar...
Oktober
7-- baby81 ÄL vet ej (3:e försöket)
12--kristin10 (1:a försöket)
13 -- Dansarkicki (ÄL ca 29 sep, försök 29, 6.e med Pergo, MA maj-11)
15 -- MariaF79, äl 4 okt (försök nr 12, två mf i v 5 på försök 5 och 7)
20 -- Kiyona - Försök 9 (X 2009, MF 12/5, MF 20/8)
24 -- Saftochbulle ÄL 8 oktober, (försök nr 13, 3 mf tidigare)
25-- Kaprifolen1979 ÄL ca 12 okt (försök nr 9)
25 -- NICU (försök 9 - MF april -11)
28 -- Lilla plopp kanin ( försök över 40, 31 år)
28 -- Jezza80, ÄL ca 15 okt (försök nr 10)
30 - Misstessan, ÄL ca 16 okt (seriöst försök nr 4, utan skydd 1,5 år)
November
3-- Finlandssvenskan ÄL 20 oktober (13:e försöket)
6 - Marsflickan (ÄL ca 23 oktober) försök nr 4 (2:a efter MA 21/8)
7 - Prodigy79 (försökt sedan juli -10, första Pergo-kuren)
GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET
2011
Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.)
Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
MD77: BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
Rosavit: BF 11 juli (Tredje försöket)
Acinna: BF 25 juli (Första försöket efter X)
Inna: BF 19 augusti (5:e försöket)
änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
ernlia03: BF 17 sept (försök nr 1 efter ma i v 11)
Fru KM: BF 23 sept (fjärde försöket)
Längtan81: BF 26 sept (försök nr 12)
Daniela01: BF 6 oktober (2 års försök)
Frifantasi: BF 11 oktober (4e försöket)
Längtan1980: BF 13 okt (7:e försöket)
AnnJan: BF 5 nov (3:e försöket)
Marre80: BF antingen 15:e (4:e försöket)
Lavendia: BF 1 dec (9.e försöket efter mf, totalt 16 försök)
Ceke & Kekke: BF 12 dec (10 försöket)
simtim: BF 18 dec (9:e försöket)
Ansi30: BF 23 dec (10e försöket)
2012
PeLeKo: BF 9 jan (6e försöket)
Astrogirl: BF 28 januari 2012 (försök 2 efter MA; försök nr 13 totalt)
Zalia: 17 februari (9:e försöket)
Irmelie: BF 18 feb (Totalt ett års försök med ett MA, andra pergokuren)
Fröken Ellen: BF 26 februari (13:e försöket, 2:a med Pergo)
Marja 78: BF 16 mars (försök nr 3, 1:a barnet 33 år)
Nemi76: BF 8 april (Försök nr 2 med Pergotime)
MissOlsson: BF 8 april (Försök nr 1, första barnet)
Annelie77: BF 15 maj (försök 5 efter MF i v11 tidigare 4 försök
Polarlantis: BF 19 juni (försök 8, MA på nr 4)
Råttentottan BF 22 juni (försök nr 14, 1:a inseminationen)
Men det är ju iaf positivt att du blev gravid och att du slapp ett sent missfall. Har läst och hört att det brukar vara lättare att bli gravid när man har varit det innan. Kroppen är typ inställd på graviditet eller nåt.Hej tjejer!
Idag var jag på läkarbesök då det skulle kollas hur mina äggstockar reagerat på Pergo och äggledarna skulle spolas. Det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. Är så himla ledsen och trött på att läkare säger olika. Läkaren (Dr J) var så himla stöddig, oempatisk och osympatisk så jag grät nästa hela besöket och han fattade inte varför. Läkaren som jag var hos förra gången (Dr I) tyckte ju att jag skulle äta Pergotime och kolla passagen i äggledarna. Dr J hade helt andra åsikter. För det första tyckte han inte att jag ska äta Pergo då jag har endometrios. För det andra menade att allt tyder på att jag har ägglossning av mig själv, Dr I var osäker på det. För det tredje så sa han att spolning av äggledarna inte fyller någon som helst funktion. Att även om det finns passage så har jag ju inte blivit gravid ändå och det finns inga bevis för att en spolning skulle kunna spola bort "skräp" och underlätta för att kunna bli gravid. Jag och min man stod på oss och sa bestämt att vi vill att de gör undersökningen iallafall, för vi vill veta hur det ligger till. Han gick med på det. Men det gick inte att slutföra undersökningen då det gjorde så himla ont när han förde in och kuffade upp katetern. Han hade bara hunnit spola in ca 1 ml (och det var för lite) innan vi avbröt pga att det gjorde för ont. Blödde lite efteråt. Han sa att det var för tidigt att se hur många äggblåsor som var på G och sa att jag kunde få komma tillbaka nästa vecka och kolla igen men jag sa nej jag vill inte åka hit igen. Så nu har vi sexförbud och det känns som det kvittar, jag skulle väl inte bli gravid ändå även om det bara var ett ägg på G och vi fick sexa. Han tyckte vi skulle få remiss till IVF direkt och det är väl positivt men jag hade helst sluppit det, det hade varit skönt om det gick att bli gravid på naturligt sätt. Jag fasar för nästa besök hos ferten, vill inte.. Tänker INTE gå till Dr J igen. Barnmorskan som vi har träffat där två gånger är inte speciellt trevlig hon heller. Känner mig nästan beredd att betala IVF privat och gå i Falun så jag slipper ha med ferten i Västerås att göra. Är också rädd för alla hormoner man måste ta när man gör IVF, mår så dåligt av hormoner.
Jag och mannen håller på att skriva brev till avdelningschefen, de måste få veta att vi som patienter är missnöjda för att det ska kunna bli bättre. Vill inte att fler ska bli så ledsen som jag har blivit.
Tror tyvärr inte att vi har rätt att välja IVF-klinik då vårt landsting har avtal med Akademiska i Uppsala och då sker kontroller och sånt på ferten i Västerås, bara äggplock och insättning av ägg sker i Uppsala.
Det svåraste var att pricka burken tycker vi, den borde ha en bredare öppning..
Jag behöver verkligen lära mig att tänka positivt.