Inlägg från: DubbelAA |Visa alla inlägg
  • DubbelAA

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Tant G skrev 2011-05-17 19:15:10 följande:
    Åh, jag känner igen det där. Arbetar själv på en skola sedan något år tillbaka och gillar verkligen att arbeta med barn. Men ibland tänker jag att OM det blir så att jag faktiskt inte kan få egna barn, så vet jag inte om jag kommer orka arbeta kvar i en så barnorienterad miljö. Inte pga barnen, men på grund av kollegorna. För det är rätt jobbigt emellanåt att vara barnlös på en arbetsplats där de flesta är så väldigt barninriktade både professionellt och privat. Där sticker det verkligen ut att vara kvinna, över 35 och inte ha några egna. Betydligt mer än på andra arbetsplatser jag haft (och framför allt tror jag att det bland vissa anses vara mer relevant för jobbet huruvida man är förälder själv eller inte). Har dock sluppit ohyfsade frågor ännu, men anar att det spekuleras, vilket kan vara jobbigt i sig... Märker t.ex. att kollegor som jag aldrig talat privatliv med vet att jag inte har egna barn utan att jag själv nämnt det osv.
    Jag känner oxå igen mig då jag jobbar på förskola. Kommer ihåg när jag började och alla började fråga om vem man var o om jag o sambon hade barn. Så långt var väl allt ok men jag tyckte det blev jobbigt när en tjej frågade om vi ville ha barn, när jag sa att vi inte hade några. Kände att hon inte hade med det att göra men jag ville ju inte vara otrevlig det första jag gjorde som ny. Vet att det diskuterats tidigare men vad fanken säger man när man inte vill berätta att man försöker men heller inte vara otrevlig?
  • DubbelAA
    L Maria skrev 2011-05-17 19:35:35 följande:
    De enstaka som frågat när vi ska ha barn har jag sagt bara "det kommer när det kommer" eller "det är kanske inget man kan styra över" och sen inte sagt mer.

Ego - jag har tidigare berättat om några yngre tjejer på jobbet som jag diskuterat barn med - en av dem slutade med p-piller i december och hon är gravid nu, v 13. När hon hade berättat (redan i v 11, de hade varit på tidigt ul i v 9 och fått se hjärtat) så berättade jag att jag fått missfall (har inte sagt något om det innan), hon som är gravid blev nästan tårögd och sa något i stil med "och så sitter jag här och berättar att jag är gravid!" Just i det fallet så kände jag verkligen att det inte gjorde något - jag var innerligt glad för hennes skull, även om jag så klart då önskade att jag själv också var gravid igen (detta var typ veckan innan vi testade positivt igen), men jag visste ju att de verkligen ville och hade planerat för det här. Hon var så himla söt också när hon berättade, jag frågade hur det gick med renoveringarna (de har nyligen köpt hus) och hon blev alldeles knallröd i ansiktet och stammade fram något om att ja, jo, det låg ju lite på is nu för de hade andra saker att tänka på. Eftersom vi satt i fikarummet och det inte var helt officiellt då så höjde jag bara frågande på ögonbrynen och hon nickade.
    Jag hoppas så att det går vägen för oss så att jag snart ska kunna berätta för henne att jag är ca 8 veckor efter henne!!
    Det kommer att gå bra för er! Håller alla mina tummar o tår:)

Jag brukar oxå säga typ som du men jag börjar väl ledsna o ta åt mig o bli ledsen nu vilket jag inte blev förut.
  • DubbelAA

Tänkte jag skulle skriva in mig på BIM-listan men jag vet ju inte riktigt när jag har ÄL. Enligt kalendern här på FL är det ett datum o enligt FF ett helt annat. Ni som tempar, tycker ni att det datum som FF "förutser" brukar stämma?
    För mig är det första månaden jag testar att tempa så det kanske inte går att gå efter det alls?

• DubbelAA
    Astrogirl skrev 2011-05-18 12:27:43 följande:
    Håller alla tummar för er alla här inne!

Själv har jag fortfarande ömma svullna körtlar runt bröstvårtorna och lite vitaktiga flytningar. Hoppas hoppas hoppas att Pergon har fungerat och att det kanske finns ett litet liv därinne!! BIM om ca 3 dagar. Blev tidigare än väntat pga Pergon förkortade cykeln denna månaden.

Vi hoppas på många nya plus här i tråden!
    Åh hoppas verkligen att det finns något därinne!! Jag håller alla tummar:)
  • DubbelAA
    Irmelie och Frk Svår: Tack för era svar:) Ska väl eg inte krångla till det så mycket. Det går ju alltid att ändra i listan;)

Shelby: Förstår att det känns jobbigt att känna sig osynlig då man är stressad för att bli gravid. Men vem vet, om du nu bestämmer dig för att hoppa ur tråden, så kanske du kommer tillbaka hit igen o då är du så välkommen så:) Lycka till så länge o hoppas du plussar snart! Kram
  • DubbelAA
    Kattflickan skrev 2011-05-18 20:31:22 följande:
    Shelby: Jag tycker nog du hör hemma här, vi är ett gäng tjejer över 30 som försöker få barn, vissa har det lite lättare och andra svårare och vi stöttar varandra! 

Ikväll fick jag superstarkt utslag på äl-stickan, skolboksexempel, på dag 15. Känner mig lite tarvlig dock, sambon är jättestressad över jobbet och vill hinna träna ikväll och så tvingar jag honom att ha sex!

Millan 
    HAha jag känner igen det där med att sambon vill träna o jag vill sexa:) Min sambo tränar varje dag o mår nästan dåligt psykiskt om han inte gör det o jag kan bli lite sur ibland om han vill träna när jag har ÄL. Då känner jag nästan att jag måste tvinga honom o jag tror att han inte vill ha barn. O andra sidan så var det han som tyckte att jag skulle singa gyn för att få tid för utredning o i morgon ska han lämna in spermaprov. Av någon anledning tror jag inte att han skulle göra det om han inte vill ha barn med mig:)
  • DubbelAA
    Marsflickan: Tack:)

Kiyona: Jag kanske ska lägga fram det för honom så;) Lycka till på fredag o hoppas du fått ut allt nu så du kan få vila lite innan det är dags att börja jobba igen:) Kram
  • DubbelAA
    Nu lägger jag in mig:)

Solig BIM Vi som längtar...
     Baby 

Solig Maj {#emotions_dlg.flower}

13 Smiley (försök 44, MF sept.2009)
    15 -- Skette, äl 1 maj (försök nr 6)
    19 -- Fröken Ellen. ÄL 5:e maj. (12:e försöket, 1:a med Pergo)
    20 --Jezza80 ÄL 6 maj (försök nr 4)
    22-- Pingla77 ÄL 8 maj (försök nr 11)
    24 -- Astrogirl ÄL 10 maj (försök 2 efter MA, försök nr 13 totalt)
    24 -- Marsflickan ÄL 10 maj ( försök nr 1, någonsin)
    24 ca-- Råttentottan ÄL 9 maj ca (9:e försöket)
    26 -- Sophy80, äl 12 maj? (försök 4 efter uppehåll, 11 pergoförsök totalt)
    27-- Finlandssvenskan ÄL 8 maj(7:e försöket)
    27 -- shelby ÄL 14 maj (hoppsan hejsan)
    30-- Saftochbulle ÄL 16 maj (10:e försöket efter två MF)
    30--Polarlantis ÄL 16 maj (5:e försöket, 1:a efter MA...)

{#emotions_dlg.flower} Juni {#emotions_dlg.flower}

1 -- Millan75 ÄL ca 17 maj (3:e försöket efter missfall, totalt 9 tidigare försök)
    2-- Kaprifolen1979 ÄL ca 19 maj (försök nr 5)
    5 -- Frk Svår ÄL ca 21-26 maj
    5 - Prodigy79 (11:e försöket)
    8 - Zalia ÄL 27 maj (försök nr 9)
    11-- DubbelA ÄL ? maj (försök nr 9)
    14 -- Irmelie ev. ÄL 30 maj (andra försöket med pergo)
    23 -- shelby, ÄL ca 8-10 Juni (försök no 1)
    ? -- Kiyona, ÄL x juni (försök nummer 3, X 2009, MF 12/5)

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    2011

Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77: BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit: BF 11 juli (Tredje försöket)
    Acinna: BF 25 juli (Första försöket efter X)
    Inna: BF 19 augusti (5:e försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
    ernlia03: BF 17 sept (försök nr 1 efter ma i v 11)
    Fru KM: BF 23 sept, (fjärde försöket)
    Längtan81: BF 26 sept (försök nr 12)
    Daniela01: BF 6 oktober (2 års försök)
    Frifantasi: BF 11 oktober (4e försöket)
    Längtan1980: BF 13 okt (7:e försöket)
    AnnJan: BF 5 nov (3:e försöket)
    Marre80: BF antingen 15:e (4:e försöket)
    Lavendia: BF 1 dec (9.e försöket efter mf, totalt 16 försök)
    Ceke & Kekke: BF 12 dec (10 försöket)
    simtim: BF 18 dec (9:e försöket) 
    Ansi30: BF 23 dec (10e försöket)
    2012
    PeLeKo BF 9 jan (6e försöket)
    MariaF79 BF 24 januari 2012 (7:e försöket, ett mf i v.5)
  • DubbelAA

Behöver bara skriva av mig lite för jag har en riktig skitdag:(
    Har haft migrän så jag är riktigt seg o blir alltid låg när jag haaft det. o igår blev jag lite sur på sambon som inte lyssnar på vad jag säger eller tar eget ansvar. Han skulle lämna spermaprov o då skulle han inte ha haft utlösning 2 dygn innan, men självklart hade han inte läst infon o inte lyssnat när jag läste den för honom så han hade ju varit där o pillat på sig själv:(
    Varför är det så jäkla svårt för killar att hålla fingrarna borta från snorren??
    Kändes lite som att han inte vill detta men inte vågar säga det rakt ut så jag frågade men då sa han ju att det inte var så. Jag vet inte vad jag ska tycka o tänka men idag känns det skit iaf. Hoppas att det ska kännas bättre i morgon. Om inte annat så är det ju fredag då:)

Hoppas att det är bra med er andra iaf! Kram

• DubbelAA
    Jojjo77 skrev 2011-05-19 16:48:28 följande:
    Läser allt ni skriver, orkar dock inte kommentera så mycket. Är slut, slut, slut. Mycket jobb, är lärare som många andra här. Orkar snart inte mer. Allt känns tufft och tankarna är någon annanstans hela tiden. Det här jobbet går inte hand i hand med att man får det lite tufft på privatfronten, den saken är klar.
    Vet hur du har det men snart är det som sagt sommar o semester!
    Sophy80 skrev 2011-05-19 17:08:24 följande:
    Haha! Du skulle ha min kille. Han rör ALDRIG sin snorre. Jag måste hjälpa honom inför alla spermaprov, annars får han inte till det.
    Däremot så känner jag igen det där med bristande ansvar. Han slarvade med antibiotikakurerna, vägrade gå till läkaren i en månad, slutade ta sin prostatamedicin utan att konsultera läkaren först, glömmer var och varannan dag att ta sina piller och kosttillskott.
    Han är som ett barn! Fast värre. Han är ändå 31. Däremot är han en fena på att organisera sig när det gäller jobbet, spela fotboll och att skaffa motorcykel + mc-kort. Allt som rör oss, det klarar han inte alls av. Kylskåpet tomt, vadå? Missat läkartider, vadå? Födelsedagspresenter och överraskningsmiddagar, vadå?
    Gissa om jag är trött på att vara extramorsa!
    Tänk vad skönt o ha en man som inte pillar på sig själv i tid o otid. Nej nu var jag elak, jag har precis haft min mens så jag förstår att han behövde pilla lite men jag kan inte låta bli att bli lite sur med tanke på provet som skulle lämnas. O sen är jag lite fånig för jag kan känna att jag vill att han ska pilla på mig istället för sig själv o då känns det som att han inte vill mysa med mig när han gör så här:( Jag har nästan dåligt samvete för att jag vill ha sex oftare än han o sen kommer det fram att han redan "fått sitt" så han är nöjd när jag försöker få igång honom. Är jag jättefånig som känner så?

Nej nu får jag torka tårarna o sluta tycka synd om mig själv.

Tack iallafall allihop för pepp o tröst! Ni är bäst brudar:)
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet