Vi över 30 som längtar efter första barnet
Millan - Håller tummarna
Irmeline! Stort Grattis!
Jojjo - kom igen nu - hur gick det??
Millan - Håller tummarna
Irmeline! Stort Grattis!
Jojjo - kom igen nu - hur gick det??
Började akupunkturbehandling idag för att öka våra chanser... Även om det blir IVF till hösten är akupunktur tydligen ett sätt att boosta chanserna!
BIM - Vi över 30 som längtar 
GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET
Tedax: Grattis!!
Millan - Jag håller tummar och tår och allt annat som går att hålla!!
Jojjo, vad jag tänker på dig. Detta känns inte rättvist. Ditt beslut att backa och fokusera på ditt eget välmående tycker jag låter jättebra, det låter som att pressen på dig varit lite väl hård ett tag. Glöm aldrig att DU är värdefull, och att du måste ta hand om dig, mår du inte bra så rasar ju resten av din situation också. Superpepp till dig!! Ta en dag om du kan och bara skäm bort dig, åk på SPA kanske om du kan?
Betr akupunktur - jag har ingen aning om det kommer att hjälpa oss men enligt den info jag f¨ått på nätet så finns det ju vetenskapliga bevis på att det KAN hjälpa. Min akupunktör säger att jag har "slemansamlingar i levern" och dessa fokuserar hon på, plus att stimulera blodflödet i livmodern och äggstockar.
Har varit hos en annan akupunktör också och han sa samma sak, beräknat behov av behandlingar = 10 st. Mina "problem" var enligt båda två nte särskilr svåra, men mina chanser borde enligt båda ökas av behandling. Båda sa också att de inte kan hjälpa alla, utan det beror på var problemet ligger.
Eventuellt ska jag också få örtbehandling för att ytterligare förbättra miljön i livmoden. Vi får väl se.Men läkaren säger ju att alla våra vården är bra, så vi borde kunna bli gravida ändå rent tekniskt och kan akupunkturen ge en puff i rätt riktning så varför inte ? Särskilt ont gjorde det ju iallafall inte och det känns ju som att jag unnar mig själv lite välmående såäven om det inte hjälper fertiliteten i sig så ger det ju mig något.
Bara ett inspel om akupunktur... Kroppen har betett sig annorlunda denna ÄL, om det nu är akupunkturen, eller inte... Kände av ÄL betydligt mer och hade kraftigt ökade ÄL flytningar..Får väl se om det blir något annat positivt resultat av detta :)
Hörrni, vi fick bara till ett mys under den här ägglossningen... kan det vara tillräckligt? Ökar chanserna om man har fler eller är det bara trams ?