• Aruba

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Millan - Håller tummarna

Irmeline! Stort Grattis!

Jojjo - kom igen nu - hur gick det??

• Aruba

Började akupunkturbehandling idag för att öka våra chanser... Även om det blir IVF till hösten är akupunktur tydligen ett sätt att boosta chanserna!

• Aruba
    Jojjo77 skrev 2012-03-09 10:59:56 följande:
    Vi fick inget ägg som befruktades.... Vet inte var jag ska ta vägen, är helt förstörd....
    Men herregud... Jag som var så säker på att det var raka spåret nu... Så ledsen för din skull, Stor, stor, stor kram till er båda två...
  • Aruba
    Kaprifolen skrev 2012-03-09 20:43:52 följande:
    Vad är det för akupunkturbehandling du kör, ngn särskild inriktad på barnlöshet? Eller kan man gå vart som helst och bara köra akupunktur för hela kroppen? Finns det vetenskapligt stöd för att det ökar chanserna att lyckas m IVF, är det läkarna som rekommenderar det? Vi ska också göra IVF till hösten.....
    Ja den hon gör på mig är inriktad på fertilitet

Kika på den här länken så ser du lite mer...

www.ivfkliniken.se/svenska/varianter_av_ivf/akupunktur/
  • Aruba
    Kaprifolen skrev 2012-03-09 21:00:44 följande:
    Ok så det är barnmorskorna på den kliniken där ni ska göra ivf som utför akupunkturen? Undrar vart man ska vända sig för att hitta ngn som pysslar m den typen av akúpunktur här, vi ska göra ivf via landstinget och ajg har inte hört ngt om det  där...
    Den jag går till är privat och inte via kliniken jag länkade till. Länken la jag mest för att källan kändes korrekt och seriös. Kolla på eniro på de akupunktörer som finns nära dig för att se om nån just behandlar för barnlöshet/fertilitetsboostar
  • Aruba
    {#emotions_dlg.flower} BIM - Vi över 30 som längtar {#emotions_dlg.flower}

BIM - BERÄKNAD ICKEMENS

Februari
    6 - hoppas på plus, insemination 23/1 

Mars

9 ca - Tedax (försök 12, MF på försök 1 och 8)
    9 - Jezzi80 (försök nr 15) ÄL ca 24/2)
    15 - MariaF79 äl ca 2 mars (försök nr 17, mf i jan, maj och dec -11, utredning påbörjas Q1 -12)
    22- DubbelAA äl ca 10 mars (försök 19?)
    23 - Kaprifolen1979
    (ÄL ca 9 mar, försök nr 12, fjärde m Pergo)
    25 - Kristin10 (försök 7)

April
    3- Aruba - (försök 8)
    5 - Anwen (försökt sen juli 2010 utan ett endaste litet plus, inväntar spolning v. 11)

IVF
    Smiley,
    börjar 16/11. Äggplock/ återinförande v 50 (försökt i 4 ½. MF sept. 2009)
    Mumwannabe79, Start korta metoden 18/1. Äggplock 30/1. Fick ett femdagars embryo 4/2, tre st till frysen. Testdag 17/2, negativt. (försökt sedan juli -10)
    Jojjo7 - USÖ Örebro. ICSI nr 1, november 2011, plus men MF dec 2011. ICSI nr 2, sprutstart 24/2 2012. Sprutor: Puregon, Orgalutran och Ovitrelle. (Försökt sen nov -10)

Gravid GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid

2012
    PeLeKo: BF 9 jan
    (6e försöket)
    Astrogirl: BF 28 januari 2012 (försök 2 efter MA; försök nr 13 totalt)
    Zalia: 17 februari
    (9:e försöket)
    Irmelie: BF 18 feb
    (Totalt ett års försök med ett MA, andra pergokuren)
    Fröken Ellen: BF 26 februari
    (13:e försöket, 2:a med Pergo)
    Marja 78: BF 16 mars
    (försök nr 3, 1:a barnet 33 år)
    Nemi76: BF 8 april
    (Försök nr 2 med Pergotime)
    MissOlsson: BF 8 april
    (Försök nr 1, första barnet)
    Annelie77: BF 15 maj
    (försök 5 efter MF i v11 tidigare 4 försök
    Polarlantis: BF 21 juni (försök 8, MA på nr 4)
    Råttentottan: BF 30 juli
    (försök nr 15,1:a efter mf)
    Saftochbulle BF 25 aug (försök nr 15, 3 mf tidigare)
    Marsflickan BF 1 sep (försök nr 5, MA på 2:a)
    NICU BF 22 sep (försök nr 15, 2 MF tidigare)
  • Aruba

Tedax: Grattis!!

Millan - Jag håller tummar och tår och allt annat som går att hålla!!

Jojjo, vad jag tänker på dig. Detta känns inte rättvist. Ditt beslut att backa och fokusera på ditt eget välmående tycker jag låter jättebra, det låter som att pressen på dig varit lite väl hård ett tag. Glöm aldrig att DU är värdefull, och att du måste ta hand om dig, mår du inte bra så rasar ju resten av din situation också. Superpepp till dig!! Ta en dag om du kan och bara skäm bort dig, åk på SPA kanske om du kan?

Betr akupunktur - jag har ingen aning om det kommer att hjälpa oss men enligt den info jag f¨ått på nätet så finns det ju vetenskapliga bevis på att det KAN hjälpa. Min akupunktör säger att jag har "slemansamlingar i levern" och dessa fokuserar hon på, plus att stimulera blodflödet i livmodern och äggstockar.

Har varit hos en annan akupunktör också och han sa samma sak, beräknat behov av behandlingar = 10 st. Mina "problem" var enligt båda två nte särskilr svåra, men mina chanser borde enligt båda ökas av behandling. Båda sa också att de inte kan hjälpa alla, utan det beror på var problemet ligger.

Eventuellt ska jag också få örtbehandling för att ytterligare förbättra miljön i livmoden. Vi får väl se.Men läkaren säger ju att alla våra vården är bra, så vi borde kunna bli gravida ändå rent tekniskt och kan akupunkturen ge en puff i rätt riktning så varför inte ?  Särskilt ont gjorde det ju iallafall inte och det känns ju som att jag unnar mig själv lite välmående såäven om det inte hjälper fertiliteten i sig så ger det ju mig något.

• Aruba

Bara ett inspel om akupunktur... Kroppen har betett sig annorlunda denna ÄL, om det nu är akupunkturen, eller inte... Kände av ÄL betydligt mer och hade kraftigt ökade ÄL flytningar..Får väl se om det blir något annat positivt resultat av detta :)

• Aruba
    Kattflickan skrev 2012-03-24 09:56:15 följande:
    Maria: Det kan hända att man blöder mycket och att embryot ändå är kvar. Men det är inte så troligt. Bra att de kan kolla så att det inte är utomkvedes. Har du ont i magen? Jag hoppas på att det trots allt är en riktig graviditet!

Jag har inga symptom tyvärr, har inga förhoppningar om plus på måndag.

Magsjukan är lite bättre.

Millan
    Du behöver ju inte ha några symptom än... så håll hoppet uppe!
  • Aruba

Hörrni, vi fick bara till ett mys under den här ägglossningen... kan det vara tillräckligt? Ökar chanserna om man har fler eller är det bara trams ? Skrattande

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet