• Tedax

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Jaha, då var man åter igen grundlurad av sin egen kropp och några test... Skäms Började få rödbruna flytningar igår kväll på dag 33 (samma dag som missfallet sist) och det digitala testet idag gav sin klara dom Inte gravid. GråterTrodde faktiskt att det kunde vara vår tur nu. Känner mig besviken och nere, men inte alls lika ledsen som sist. Det gör mig orolig att detta tidiga missfall eller sena mens hur man nu vill se det har hänt prcis som missfallet sist. Kan ägget bli befruktat, men inte fästa hos mig? Kommer vi lyckas bli gravida på riktigt någon gång? 

Håller tummarna för er som ska testa snart! Ha en underbar helg! Kram!    

• Tedax
    Polarlantis: Grattis! Hoppas det är din tur nu! {#emotions_dlg.flower}

MariaF79: Tack för intressant info! Funderar starkt på att testa progesteronkrämen. Mig veterligen har vi immunologiska sjukdomar i släkten, vet dock att makens mamma har haft minst ett sent missfall och dessutom är hon rökare, kan det påverka även på mannens sida? Ringde gyn idag för att fråga om råd, men beskedet var som väntat att de gör inga utredningar om man inte haft tre missfall på raken... Rynkar på näsan Vill inte behöva gå igenom detta igen för att få hjälp... Hoppas verkligen du får ett plus (som stannar!) innan BF-dagen!
    Marsflickan: Nästa månad är det din tur, imponerad av din inställning... Glad

Jezza80: Tack!

Ego: Började blöda på riktigt på lördagen och hade ont till och från, men nu känns det lite bättre. Vågade aldrig riktigt tro på att det skulle bli något denna gång. Rynkar på näsan  Känner mig rätt uppgiven, även om våra odds är rätt bra, har ju trots allt blivit gravida på 2 av 8 försök. Men det gäller ju att få dem att stanna kvar också, vilket verkar vara svårt för oss.

Kan någon vara snäll och ta bort mig från BIM-listan? Får återkomma när jag vet mer.
  • Tedax

Läser ikapp lite...

Annelie77:  Grattis till giftermålet! {#emotions_dlg.flower} Låter som ett mycket mysigt och avslappnat bröllop!

Råttentottan:   Åh nej, det skulle ju vara er tur nu... Ta hand om varandra och behåll tanken att det faktiskt går... Skickar varma kramar!

Millan:  Bra att du stod på dig så att du äntligen får hjälp! Hoppas att skrapningen gör susen och kroppen kommer i balans igen.

DubbelA & Jojjo:  Härligt att höra att det börjar röra på sig, det är nu det händer saker... Glad

• Tedax

Har slutat att blöda nu och tog ett graviditetstest igår som var helt blankt, skönt! Efter förra missfallet fanns både graviditetssymptom och hormoner kvar ett tag Rynkar på näsan, men de försvann snabbt denna gång. Ska försöka ta det lite lugnt denna månad, strunta i ÄL-test och bara ha sex när lusten faller på. Det är i och för sig lätt att säga nu, frågan är om jag kan låta bli att testa när det börjar närma sig... Glad Försöker även intala mig själv att aldrig ta ett graviditetstest innan dag 34 (har fått missfall dag 33 två gånger), men hur ska jag lyckas hålla mig så länge vet jag inte... Oskyldig

Har haft en skön helg och röjt både inne och ute i trädgården, härligt att både vara ute och få lite ordning inför hösten! 

• Tedax
    L Maria skrev 2011-10-17 22:40:25 följande:
    Ego - bidde inget för oss den här månaden, har inte fått mens än men bara testat negativt sen 8 DPO eller något, nu är det bara progesteronet som skjuter på det hela. Har mensvärk nu så den dyker nog upp imorgon.
    Vårt första BF passerade i helgen, 16 oktober, och det kändes tungt - pratade en lång stund med mamma i lördags och när jag då sa att det var bf dagen efter så kunde jag inte hålla tårarna borta. Samma sak när jag pratade med en kompis i söndags, var inte lätt att hålla sig från tårarna. Hon som jag pratade med då är sjuksköterska och hon tyckte det kändes konstigt att man hamnar i ett limbo när man haft två missfall och försökt längre än ett år, som vi har. Ingen utredning förrän efter 3 mf, och ingen utredning för att man faktiskt har lyckats bli gravid. Det känns tungt, men samtidigt är man ju helt otroligt anpassningsbar - då tittar vi framåt till äl i början på november nu då och hoppas precis lika mycket på den här gången som på alla andra... Nu har det gått lika länge efter sista mf som det gjorde tills vi blev gravida första gången, det känns lite skrämmande också...
    Ledsamt med BF-dag och negativa test. Förstår inte heller varför man inte kan få hjälp efter ett år om man haft två missfall, man är ju inte mer gravid eller förälder än några som inte blivit gravida alls. Börjar närma mig samma situation som du, det är fruktansvärt frustrerande och ledsamt att veta att den enda chansen att en utredning är att få ett missfall till... Gråter Det är tillräckligt jobbigt att behöva gå igenom ett missfall. Skickar många varma kramar! {#emotions_dlg.flower} Och hoppas att det blir tredje gången gillt... Glad

Själv har jag ringt både MVC (kunde inte hjälpa mig alls), gynekologen (läkarna var stenhårda att man måste haft tre missfall innan de kunde göra något), ytterligare en privat gynekolog (som inte hade tid att ta emot mig men tipsade att jag kanske hade för tunn slemhinna eftersom jag får så tidiga missfall). Till slut bokade jag in en tid hos min vanliga (privata) gynekolog om en månad. Förhoppningsvis kan de kolla slemhinnan då...
  • Tedax
    Polarlantis: Det kan väl inte bli bättre, du är ju både gravid och mår bra! Glad
    Marsflickan: Kämpa på! Och njut av chokladen... Det är ju till och med nyttigt med choklad har jag hört! Flört

Millan:  Hoppas verkligen att det är skrapningen som hjälper så fort och att du slutar blöda nu.

NICU: Håller med om att det känns som att ALLA andra är gravida... Även om man inte vet vad de har fått gå igenom för att komma dit, så känns det när man hör och ser att andra är med barn. Vill ju gärna vara glad för deras skull. men det är tyvärr svårt ibland... Rynkar på näsan  

Styrkekramar till alla er som har det tufft nu! {#emotions_dlg.flower} 
  • Tedax
    Polarlantis: Ajajaj, det låter inte bra. Hoppas du får hjälp snart.
    Pingla77: Ibland rinner känslorna över helt enkelt... Stor kram! {#emotions_dlg.flower} Vet inte riktigt vad man ska ställa för frågor till läkaren, funderar själv på detta. Man vill ju veta att man verkligen har ägglossning, fri passage osv, men det verkar du ju redan ha kollat. Jag fick tipset om tunn slemhinna (då jag haft mycket tidiga missfall), som tydligen relativt lätt kan avhjälpas med hjälp av hormoner. 

MariaF79: Hoppas att du kan få en koagulationsrubbningsutredning. Med tanke på sjukdomshistorien i släkten kanske den kan ge ledtrådar till vad som orsakat era missfall. Sköterskan har nog rätt i att man måste vara besvärlig för att få hjälp, tycker bara det är så svårt. Precis som du har jag svårt att ringa på telefontider som alltid är på kontorstid. Dessutom har jag inte eget rum på jobbet och det enda stället man kan prata ostört på är toaletten... Rynkar på näsan

Maho81: Vissa plussar ju inte förrän efter BIM... Glad
  • Tedax
    Kattflickan skrev 2011-10-20 21:22:02 följande:
    Jag trodde att om slemhinnan var för tunn så fastnade aldrig ägget? Men det är kanske så att det kan fästa men inte fortsätter växa???

Blöder fortfarande lite, idag kom det lite mer mitt på dan och jag kände mitt tålamod tryta, tänkte "nu är det på gång att börja igen". Men sen upphörde det. Hoppas det fortsätter så. Men sambon och jag kan ändå inte ha sex till helgen, för på måndag ska han lämna spermaprov och 3 dar innan ska han vara avhållsam.

Håller med dig om att det låter som att ägget inte ska kunna fästa alls. Fick ju tipset av en gynekolog, så det kan vara värt att kolla upp. Fast helst vill man ju kolla upp alla möjliga och omöjliga anledningar till att man inte blir gravid... Flört

Hoppas att det är de sista resterna som kommer nu och att ni kan mysa loss ordentligt nästa vecka! Glad 
  • Tedax
    Mumwannabe79 skrev 2011-10-21 19:32:36 följande:
    Hej tjejer!
    Idag var jag på läkarbesök då det skulle kollas hur mina äggstockar reagerat på Pergo och äggledarna skulle spolas. Det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. Är så himla ledsen och trött på att läkare säger olika. Läkaren (Dr J) var så himla stöddig, oempatisk och osympatisk så jag grät nästa hela besöket och han fattade inte varför. Läkaren som jag var hos förra gången (Dr I) tyckte ju att jag skulle äta Pergotime och kolla passagen i äggledarna. Dr J hade helt andra åsikter. För det första tyckte han inte att jag ska äta Pergo då jag har endometrios. För det andra menade att allt tyder på att jag har ägglossning av mig själv, Dr I var osäker på det. För det tredje så sa han att spolning av äggledarna inte fyller någon som helst funktion. Att även om det finns passage så har jag ju inte blivit gravid ändå och det finns inga bevis för att en spolning skulle kunna spola bort "skräp" och underlätta för att kunna bli gravid. Jag och min man stod på oss och sa bestämt att vi vill att de gör undersökningen iallafall, för vi vill veta hur det ligger till. Han gick med på det. Men det gick inte att slutföra undersökningen då det gjorde så himla ont när han förde in och kuffade upp katetern. Han hade bara hunnit spola in ca 1 ml (och det var för lite) innan vi avbröt pga att det gjorde för ont. Blödde lite efteråt. Han sa att det var för tidigt att se hur många äggblåsor som var på G och sa att jag kunde få komma tillbaka nästa vecka och kolla igen men jag sa nej jag vill inte åka hit igen. Så nu har vi sexförbud och det känns som det kvittar, jag skulle väl inte bli gravid ändå även om det bara var ett ägg på G och vi fick sexa. Han tyckte vi skulle få remiss till IVF direkt och det är väl positivt men jag hade helst sluppit det, det hade varit skönt om det gick att bli gravid på naturligt sätt. Jag fasar för nästa besök hos ferten, vill inte.. Tänker INTE gå till Dr J igen. Barnmorskan som vi har träffat där två gånger är inte speciellt trevlig hon heller. Känner mig nästan beredd att betala IVF privat och gå i Falun så jag slipper ha med ferten i Västerås att göra. Är också rädd för alla hormoner man måste ta när man gör IVF, mår så dåligt av hormoner.   
    Åhhh, blir så arg och ledsen när jag läser vilket dåligt bemötande ni fick av läkaren!!! Rynkar på näsan Trodde i min enfald att man blir läkare för att hjälpa människor och han skulle ha föståelse för den känslomässigt jobbiga sitution ni befinner er i när ni kämpar för att bli gravida och det tar lång tid. Skickar varma kramar! {#emotions_dlg.flower}
  • Tedax
    Marsflickan80 skrev 2011-10-21 19:57:15 följande:
    EGO: Och så blev man sjuk, bläää! Har sovit hela dagen så jag känner mig i och för sig lite piggare (???) men det blir nog inget sexande idag, maken ligger helt utslagen och sover i fåtöljen, stackarn. Själv känner jag mig öm i tuttarna och förbjöd allt klämmande vid myset igår Tungan ute 

Råkade dessutom läsa att glidmedel kan vara spermiedödande är det någon som känner till detta? Vi använder Pjur Woman Bodyglide och maken älskar att smörja in mig med det och eftersom vi båda blir upphetsade av detta så har vi använt en hel del i dagarna. Maken försökte trösta mig igår med att han inte fick på mycket på snoppen (han menar på att det då inte har påverkat spermierna, vad gullig han är som försöker )men när orosfröt väl är sått så börjar det gro. 
    Har också hört att glidmedel inte är bra i bebisverkstaden, något med Ph-värdet tror jag... Det finns dock ett som heter Pre-seed, som tydligen ska underlätta för simmarna istället... Glad

Krya på dig!  
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet