• Smiley

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Grattis till er som är gravida!

Ni pratade om allergier och migrän tidigare, och om dess tabletter. Får man inte äta migrän tabletter under graviditeten? Vaknade i natt med migrän from hell, kräktes och hade mig. Usch! Hur skulle jag klarat natten utan dem, var tom tvungen att ta två.

Sista dagen i Sthlmsveckan, men om lusten faller på så klart vi fortsätter *hihi*

Jag brukar oxå ligga kvar en liten stund, typ 5 minuter, men det känns inte som det hjälper ändå. Bra liknelse med filglaset!

Önskar er alla en riktigt härlig och solig helg!

• Smiley
    ifyouweremine skrev 2011-04-30 12:00:09 följande:
    Smiley - Har inte migrän själv så är ingen expert men min gravida kompis får iaf inte ta sin migränmedicin. Hon har haft brutal migrän flera ggr som hon bara fått uthärda. Jobbigt!
    Det är som jag befarar alltså. Pissigt, rent utsagt! Kanske får äta Panodil iaf?! Bättre än inget alls.
  • Smiley

Är på dag 19 idag och har fått bruna spottings. Känns lite surt. Mensen kommer nog tidigare än vad jag beräknat, säkerligen redan om 1 vecka på dag 26 (som förra månaden). Det positiva är att jag kör sista pergokuren. Man försöker iaf se det positiva i situationen...

• Smiley

Ringde och kollade mina blodprovsresultat idag, TSH var 2,62, och det var ju inte alls bra. Låg på 0,9 i december. Känns som sköldkörteln fortfarande ställer till problem. Kan inte förstå att det ska ta sån tid, och det ställer till det i vår bebisverkstad. Usch, jag börjar bli riktigt less nu.

Kul med nya ansikten i tråden Välkomna!

Har inte hunnit läsa allt ni skrivit ännu, men ska kika imorgon och se vad som händer!

Kram på er!

• Smiley

Millan: Medicinen, levaxin, har fungerat men nu vet jag inte varför det blivit sämre igen. Har telefontid på tisdagmorgon.

Sophy: Ja det är hypotyreos. Har kämpat i 16 månader med att få TSH i balans. Tror att det är detta som gör att vi har svårare att bli gravida, men man kan ju inte vara helt säker. Vi får se vad läkaren säger. Höjer jag levaxinet till 100 mikrogram brukar jag få för lågt TSH. Kanske blir en mix, 75 i två dagar, 100 i två dagar osv.

• Smiley
    Sophy80 skrev 2011-05-05 12:28:02 följande:
    På vilket sätt tror de att det påverkar? Svårt att få embryon att fästa eller? Har fått uppfattningen att du får ÄL iaf, på pergo eller hur?
    Jag har egen ÄL även utan pergotime, så jag vet ju egentligen inte vad felet är. så att säga. Det går helt enkelt bara inte. Läkaren berättade om att det var lite svårare att bli gravid, men jag minns tyvärr inte varför. Måste nog googla det... Hormoner är iaf ur balans, fast andra blir ju gravida med både hypo- och hypertyreos, så någon gång borde det ju funka. Har dock blivit gravid utan hjälp mellan pergo och konstaterad hypotyreos, men med ett MF i v 7.

Polarlantis: Vad märkligt hur din kropp fungerar, att den inte stöter bort/ut det som är kvar. Hoppas verkligen att du får en blodfri Parisresa. Paris är vackert och underbart, och man vill uppleva allt utan andra störmoment. Kram på dig!

Saftochbulle: Ojoj, India! Om han måste åka, så tycker jag att du ska följa med! Trist tajming dock, vore ju toppen om han åkte direkt efter ÄL. Kanske kan rucka lite på avresedatumet?! Good luck!
    Råttentottan skrev 2011-05-05 16:52:21 följande:
    Var hos läkaren, alla värden var normala både på mig och mannen. Däremot hade jag värden som tydde på pco
    och hon hittade pco-blåsor på ultraljudet. Förklarar mina långa cykler. Dessutom hade jag en 15 mm äggblåsa så hon trodde på ÄL på söndag eller måndag, dag 33 el. 34. Det verkar som om jag ägglossar varje cykel ändå trots pco:n så det är ju bra. Hon ska kolla mina äggledare och livmodern med röntgen och koksalt, sedan blir det flera seminationer och sedan ivf om det inte funkar med semination. Bra att vi inte har någta större fel i alla fall...
    Det är ju båse bra och dåliga nyheter! Tråkigt såklart med eventuell PCO, men bra att du har en fin äggblåsa och att du lossar. Kontraströntgen är ju bra, då får du ju se om det är någon blockering i äggledaren eller inte. För vissa så tar det sig ju snart efteråt. Ceke spolade ju livmodern (dock inte riktigt samma ingrepp) och blev ju gravid efter det. Blir det IVF till hösten för der del då? Tar det sig inte för oss, så kör vi IVF direkt när fertilitetsmottagningen öppnar efter sommaren.
  • Smiley

Hej på er tjejer!

Jag körde LCHF nyss i 8 veckor innan påsk, och gick inte ner ett endaste litet kilo. Var väldigt duktig och fuskade inte. Tyckte att det var väldigt märkligt. Kan ju ha berott på att min ämnesomsättning inte riktigt är i fas med tanke på mitt dåliga TSH värde. Även om jag inte gick ner så kände jag mig bättre i kroppen. Inte lika uppblåst, sen så fick jag ont i magen om jag provade bröd, och det får jag iofs fortfarande.

Annars så kom mensen idag, på dag 24. Väldigt tidigt, väldigt märkligt. Kroppen är i uppror! Skit, skit, skit! Rent ut sagt. På onsdag börjar jag med sista kuren pergo och ska boka tid med läkare för att se om jag får ÄL så tidigt som dag 10 eller 11. Blir lite trött på det här faktiskt.

Ibland tänker jag oxå att ska vi verkligen ha barn? Vi har det ju rätt bra ändå. Men det är väl som ni säger, ett sätt att gardera sig antar jag. Skulle verkligen sakna det när vi blir gamla. Inga barn och inga barnbarn som som hälsar på. Nej, vad är livet utan barn? Kan nog egentligen, innerst inne, inte tänka mig ett liv utan barn.

Njut av helgen tjejer, det ska bli underbart väder. Sola och njut!

• Smiley

Astrogirl: Ni fick till det iaf!

Kiyona: iiih, ormar! Hur många har ni? Har inte fobi, har dock respekt. Spindlar är inte min grej...

• Smiley

Jojjo: usch vad tråkiga nyheter om din man. Tur att ni får börja med IVF på en gång. När är det sagt att ni får börja? Det du beskriver om utredning och IVF så är det lika här där jag bor i Mellansverige. Vi påbörjar vår IVF-resa efter sommaruppehållet på vår fertilitetsmottagning.

• Smiley

Polarlantis: Parisresan, hur var det?! Paris är vackert, vill så gärna åka dit igen.
    Skönt att det inte finns något foster kvar (på ett sätt) och att kroppen nu tar resten så du kan få ÄL igen.

Skette: usch vad tråkigt. Kram till dig!

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet