Sophy80 skrev 2011-05-05 12:28:02 följande:
På vilket sätt tror de att det påverkar? Svårt att få embryon att fästa eller? Har fått uppfattningen att du får ÄL iaf, på pergo eller hur?
Jag har egen ÄL även utan pergotime, så jag vet ju egentligen inte vad felet är. så att säga. Det går helt enkelt bara inte. Läkaren berättade om att det var lite svårare att bli gravid, men jag minns tyvärr inte varför. Måste nog googla det... Hormoner är iaf ur balans, fast andra blir ju gravida med både hypo- och hypertyreos, så någon gång borde det ju funka. Har dock blivit gravid utan hjälp mellan pergo och konstaterad hypotyreos, men med ett MF i v 7.
Polarlantis: Vad märkligt hur din kropp fungerar, att den inte stöter bort/ut det som är kvar. Hoppas verkligen att du får en blodfri Parisresa. Paris är vackert och underbart, och man vill uppleva allt utan andra störmoment. Kram på dig!
Saftochbulle: Ojoj, India! Om han måste åka, så tycker jag att du ska följa med!

Trist tajming dock, vore ju toppen om han åkte direkt efter ÄL. Kanske kan rucka lite på avresedatumet?! Good luck!
Råttentottan skrev 2011-05-05 16:52:21 följande:
Var hos läkaren, alla värden var normala både på mig och mannen. Däremot hade jag värden som tydde på pco
och hon hittade pco-blåsor på ultraljudet. Förklarar mina långa cykler. Dessutom hade jag en 15 mm äggblåsa så hon trodde på ÄL på söndag eller måndag, dag 33 el. 34. Det verkar som om jag ägglossar varje cykel ändå trots pco:n så det är ju bra. Hon ska kolla mina äggledare och livmodern med röntgen och koksalt, sedan blir det flera seminationer och sedan ivf om det inte funkar med semination. Bra att vi inte har någta större fel i alla fall...
Det är ju båse bra och dåliga nyheter! Tråkigt såklart med eventuell PCO, men bra att du har en fin äggblåsa och att du lossar. Kontraströntgen är ju bra, då får du ju se om det är någon blockering i äggledaren eller inte. För vissa så tar det sig ju snart efteråt. Ceke spolade ju livmodern (dock inte riktigt samma ingrepp) och blev ju gravid efter det. Blir det IVF till hösten för der del då? Tar det sig inte för oss, så kör vi IVF direkt när fertilitetsmottagningen öppnar efter sommaren.