Inlägg från: L Maria |Visa alla inlägg
  • L Maria

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Ska lägga till också att jag berättat för mina två medarbetare och för min chef, så de vet. Min ena medarbetare visste lite sen innan, då jag sjukanmälde mig till henne första gången och knappt kunder prata för att jag grät så. Den andra hade anat att något inte var bra, hon sa att det syntes på mig ibland att jag inte var helt hundra, så att det var bra att de visste nu.
    Det känns skönt att de fattar om jag är disträ eller mår dåligt och de vet ju att de inte ska fråga eller säga något, + att de kan täcka upp för mig om jag är borta och så.

• L Maria
    Saftmedbulle skrev 2012-04-12 17:35:49 följande:
    Fet tumme har du här! Lycka till med samtalet!
    Fick telefontid med gynekologen vi träffade där på måndag, så vi får se om hon har några svar till mig. Sekreteraren kunde bara se att hon dikterat något (alltså, heter det så - hon hade snackat in på diktafon och registrerat i journalen tolkade jag det som), så det är till att vänta tills på måndag nu då! Tack för tummen! :)
  • L Maria

Ego idag: jag är ledsen, trött, besviken, uppgiven, ledsen, faaaaan....
    Hade telefontid med gynekologen vi träffade sist vi var i Hbg, hon hade mina provsvar och allt var bra på dem - inga koagulationsrubbningar (dock högre TSH än tidigare, 2,3 och T4 låg på 18) och inga kromosomavvikelser. Hon sa att vi får ringa kliniken nästa gång vi får positivt och då frågade jag om Trombyl. Hon sa att det var bättre att jag tar det med Dr LM och sa att han skulle ringa upp mig. Redan en halvtimme senare ringer han och då har hon sagt att jag bett om Trombyl. En lång utläggning om att Trombyl inte har någon verkan och att det kan ha motsatt effekt eftersom det KAN påverka ägglossningen, modet på mig sjunker ner i skorna. Jag frågar om innohep, som ju varit hans grej, nej, den studien är (om jag förstod det rätt) slut/avbruten och han skriver inte ut det längre då det inte finns någon bevisad effekt. Han pratade om hur hemskt det var att läkare i Sverige skrev ut dessa preparat utan att titta på bieffekterna och förfasades över att vissa läkare skriver ut kortison. Han ville inte ljuga och ge mig några förhoppningar - ingen av de här medicinerna har någon bevisad effekt helt enkelt. Det enda som har någon bevisad effekt är TLC, dvs regelbundna besök hos dem...
    Hur fan ska jag hinna med några regelbundna besök när jag bara är gravid i max en vecka typ...?
    Det känns som att vi är tillbaka på ruta 1, vi vet visserligen att inget är fel på oss, men vi ska bara fortsätta så här - utan någon som helst hjälp - hur många till tycker han att vi ska få...? Han tyckte det var fel att skriva ut de här medicinerna utan att upplysa om skadorna, men jag kontrade med att man kanske ska ta de bieffekterna och jämföra med skadorna man får av att uppleva flera missfall... Visserligen rätt tyckte han, men eftersom det inte bevisats att det hjälper med medicinerna så ville han ändå inte skriva ut några...

Jag pallar inte det här mer nu...

• L Maria

Grattis Kiyona!!

Och tack för stöd och kramar tjejer, jag behövde verkligen det! Har jobbat hemifrån idag, för jag orkade inte köra till jobbet, har haft gråten i halsen hela dagen...
    Mailade Dr LM igen och fick lite förtydliganden; han skriver inte ut Trombyl alls, då det kan ha negativ effekt på äl (han bryr sig nog inte om att man kan börja efter äl, eller vid plus...) och innohep skrivs ut i den studie han håller på med just nu. Där lottas man in i en av två grupper - antingen får man TLC eller så får man TLC + innohep. Maken och jag resonerade lite nu och eftersom han inte skriver ut något annat så kan man lika gärna vara med i studien, då finns i alla fall chansen att man får innohep, annars "bara" TLC (som enligt honom är det enda bevisade sättet att minska risken för upprepade missfall).
    Jag har ätit barnalbyl de senaste månaderna (två sista mf), så det är ju frågan om man ska fortsätta eller sluta med det, verkar ju inte göra någon skillnad...
    Jag tror väl att vi ger det här en chans och fungerar det inte med TLC så åker vi till Grekland.

• L Maria

Tjejer - hur står det till hos er - ett helg dygn utan några inlägg i Tråden?!
    Jag hoppas att ni alla ligger med era män....

• L Maria

Justerar lite - slog till med en rekordtidig äl den här månaden, dag 13!!
    {#emotions_dlg.flower} BIM - Vi över 30 som längtar {#emotions_dlg.flower}

BIM - BERÄKNAD ICKEMENS 

April
    22 - Kristin10
    (försök 8)
    23 - Kaprifolen (ÄL ca 9 apr, försök nr 13, femte m Pergo) 
    30 - Anwen (försökt sen juli 2010, hoppas på bättre tur nu efter spolning i mars) 

Maj
    1 - MariaF79 äl 19 april (försök nr 19, mf i jan, maj och dec -11, mars -12. Barnlöshets & mf-utredning ua)
    2- Jezzi80 
    ÄL ca 18-19/4 (försök nr 17)
    3
    Aruba - (försök 9)

IVF 
    Smiley, 
    börjar 16/11. Äggplock/ återinförande v 50 (försökt i 4 ½. MF sept. 2009) 
    Mumwannabe79, Start korta metoden 18/1. Äggplock 30/1. Fick ett femdagars embryo 4/2, tre st till frysen. Testdag 17/2, negativt. (försökt sedan juli -10) 
    Jojjo7 - USÖ Örebro. ICSI nr 1, november 2011, plus men MF dec 2011. ICSI nr 2, sprutstart 24/2 2012Sprutor: Puregon, Orgalutran och Ovitrelle. (Försökt sen nov -10) 9/3 inga befruktade ägg, beh avbryts. Paus tillsvidare. 

Gravid GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid 

2012 
    Nemi76: BF 8 april (Försök nr 2 med Pergotime) 
    MissOlsson: BF 8 april (Försök nr 1, första barnet) 
    Annelie77: BF 15 maj 
    (försök 5 efter MF i v11 tidigare 4 försök 
    Polarlantis: BF 21 juni (försök 8, MA på nr 4) 
    Råttentottan: BF 30 juli 
    (försök nr 15,1:a efter mf)
    Marsflickan BF 1 sep (försök nr 5, MA på 2:a)
    Saftmedbulle BF 3 sep (försök nr 15, 3 mf tidigare)
    NICU BF 22 sep (försök nr 15, 2 MF tidigare)
    Tedax BF 16 nov (försök 12, MF på försök 1 och 8)
    DubbelAA: BF ca 28 nov (försök ca 19)
    Finlandssvenskan  BF 3 dec ( försök ca 19

• L Maria

Millan, vad skönt att ni hinner ett till!!

Jag drar till Åre på impuls - bestämde mig igår och åker ikväll!! Har kompisar som bor där uppe under april månad, så nån annan kompis åkte upp igår...
    Kram på er tjejer, ha en bra långhelg!

• L Maria

Hej tjejer!

Skriver från telefonen i Åre så jag vet inte hur det ser ut...

Kom upp i lördags o körde en brakfest på kvällen, skidåkning från lunch till kväll och sedan ett svagt positivt. Inga grattis men ett lycka till... Berättade för min kompis som känner till vår historia o grät en skvätt - hon var gladare än vad jag är, vågar inte alls glädjas och undrar bara NÄR denna ska ta slut. Är som vanligt tidigt på det - äl +11 idag, men eftersom det är ett partande gäng här uppe så fick jag ta det säkra före det osäkra. Har lyckats smuggla till mig alkoholfri öl på after skin och eftersom jag inte bor på samma ställe som de andra så klarar jag mig nog idag, hemfärd imorgon.

Fy f-n vad jag hatar det här, går bara o väntar på att den här ska ta slut oxå, femte gången på 16 månader...

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet