• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • ifyouweremine

Hm har googlat (som vanligt) och verkar som klumpen är vanlig just vid äl.. Hmm men jag är nästan en vecka före ÄL. Nåja tur i alla fall att man inte är mellan äl o bim för då hade man garanterat tänkt att det var ett misstänkt gravtecken. :) Nån här som ser Idol? :)

• mallanis
    ifyouweremine skrev 2010-10-22 22:36:50 följande:
    Hm har googlat (som vanligt) och verkar som klumpen är vanlig just vid äl.. Hmm men jag är nästan en vecka före ÄL. Nåja tur i alla fall att man inte är mellan äl o bim för då hade man garanterat tänkt att det var ett misstänkt gravtecken. :) Nån här som ser Idol? :)
    Jag brukar ha sådana flytningar strax innan/när jag får positivt utslag på mina äl test. Det är ju lite spännande när man lär sig om kroppen på en cykel kan man ju ha ungefär 5 olika sorters flytningar =)
    Tredje gången gillt!?
  • Gris78

Essalady - jag kollar lite på Idol, jag tycker nog att Jay är bäst hitintills...

Det där med klumparna som ni pratar om, det känns som något alla kvinnor/tjejer har eller ja det har vi ju men ja asså ni förstår vad jag menar vá?  Min fråga är om det är möjligt att vara så ouppmärksam att man, som jag, kan missa såna detaljer....

Smetkänslan har jag alltid misstänkt vara nåt med ÄL och denna gången fick jag det bekräftat helt klart. Hade äl så det bara skrek om det.

Crosstraining är toppen även om det är skittrist och göör jobbigt.  

• mallanis
    Gris78 skrev 2010-10-23 12:01:31 följande:
    Essalady - jag kollar lite på Idol, jag tycker nog att Jay är bäst hitintills...

Det där med klumparna som ni pratar om, det känns som något alla kvinnor/tjejer har eller ja det har vi ju men ja asså ni förstår vad jag menar vá?  Min fråga är om det är möjligt att vara så ouppmärksam att man, som jag, kan missa såna detaljer....

Smetkänslan har jag alltid misstänkt vara nåt med ÄL och denna gången fick jag det bekräftat helt klart. Hade äl så det bara skrek om det.

Crosstraining är toppen även om det är skittrist och göör jobbigt.  
    Det kan ju arta sig lite olika på olika människor jag känner igen beskrivningen som klumpar men mina flytningar är mer som trådar som kan bli klumpar när de kommer ut.... Japp här beskriver man ju verkligen allt!hahha ja vill man inte veta så behöver man ju inte läsa *asg*

Hann ni meds något sexande i tid Gris....lite dålig koll på tråden...
    Tredje gången gillt!?
  • Gris78

Mellanis -  Min ambition var att vi skulle köra två dagar i rad. Hade ÄL- utslag den 19/10 men det blev endast natten mellan den 19 & 20:e tyvärr. Fast man fick ju till en gång vid rätt tillfälle om man går efter stickorna och smetkänslan...:)

Jag gick och tränade den 20:e och var sedan alldeles för trött och sambon som jobbat sent var alldeles för trött han med. Han orkade inte ens prata efter sekunden han lagt huvudet på kudden.  :)

Hur mår du då min vän??  Närmar vi oss läkarbesöket eller ??? 

• ifyouweremine

Gris, håller med om att Jay är bäst. Ang. klumpar så skulle du garanterat inte ha missat om du fått en sån som jag fick. Jag har inte fått nån tidigare så det kan ju varit nåt tillfälligt. De här trådiga flytningarna har jag dock inte lyckats identifiera ännu, inte ens när jag vetat att jag har äl. Hala och genomskinliga är de, men inte trådiga sådär så man kan göra en "bro" mellan fingrarna..

• Gris78

Hehehe det där med att göra en bro med fingrarna är nog något jag inte kommer att prova, varför göra det när man har stickor....

Alltså från att jag varit emot och tyckt att det varit pinsamt med stickor så kommer jag nog aldrig att vara med FÖR stickor. D ba toppen!! :)

Essalady - lite kluven på vem jag har som nr 2 i Idol...vem har du??  Sedan så tycker jag att fel person åkte ut igår. Geir är alldeles för mycket Lasse Berghagen, för att inte tala om Weisetönten....

:) 

• ifyouweremine
    Gris78 - Ja jag är också lite osäker. Linnea gillar jag, när hon får sjunga i sin genre. Daniel känns som han har talang bortom pojkbandsstilen också. Hoppas att det tog sig nu när ni sexade på rätt dag. Egentligen borde det ju räcka med ett tillfälle kan man tycka!

Det diskuterades tidigare vilken väntan som är värst - inför äl eller inför bim. Jag tycker nog att väntan inför äl är allra tråkigast, men fördelen är ju att man kan tänka på lite annat än bebisverkstad då. Väntan inför bim är mycket mer spännande eftersom man kan leta efter tecken, men samtidigt är den ju mer frustrerande också eftersom man inte kan tänka på nåt annat.
  • Jojjo77

Har precis skickat efter ÄL-stickor från nätet. Kanske låter löjligt men känner mig alldeles lycklig och förväntansfull över det Konstig känsla, kanske för att nu blir det riktigt allt detta som bara har varit prat. Mannen kan inte riktigt förstå min flickiga förtjusning över detta, men ler ändå, även om han inte anser att vi behöver använda oss av sånt. Ett bevis på att jag har ett större kontrollbehov?

• Gris78

Essalady - Kul att du tycker annorlunda än de flesta andra om vilken väntan som är värst. :) Själv tycker jag som de flesta andra dvs tvärtemot din åsikt.

Ja vi får hoppas att det tagit sig det räcker ju med fullträff ett tillfälle. En gång vid rätt tillfälle! Jävligt lätt att sig en annan att göra. Håller tummarna för oss alla och lite xtra för min egen del. :) 

Hade du en hel vecka kvar till ÄL? Aja du har ju du din chans kvar för denna månad tillskillnad från en annan. Tycker mitt ÄL går så fort och alla andras i den här tråden mycket långsammare. 

Idol Linnea har en intressant stil det håller jag med om, Daniel vet jag inte vad tycker... 

:) 

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet