Inlägg från: L Maria |Visa alla inlägg
  • L Maria

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Millan - skönt att höra att ni tror på det åt mig!
    Saftmedbulle - inte konstigt att du inte visste det - jag outade det i inlägget du citerade...

Ego: imorgon, 4+0, så ringer jag mottagningen och säger att vi fått positivt igen så får vi väl komma dit och bli lottade i antingen innohep eller i tlc-gruppen. Håller en tumme för Innohepen, då känns det som att någonting görs annorlunda den här gången jämfört med tidigare...
    Skulle tro att vi kanske kommer lika långt som med de två första den här gången - 5+0. Har haft temphöjning och starkare test (även om de inte är jättestarka, fortfarande ganska bleka) och testade positivt på äl+10, vilket är samma som första och två dagar efter i andra. I tredje och fjärde testade jag ju inte positivt förrän nånstans äl +13-15 tror jag, och ja, testoman som jag är så hade jag ju testat alla dagar fram till dess också i princip...

• L Maria

Jojjo - härligt att höra att du mår bra, njut av allt det härliga med nytt hus - även om det är dyrt med alla måste-inköp som följer därpå...
    Hoppas att du inte lämnar tråden helt, även om planerna ändrats...?

• L Maria

Millan - skuttade uppåt idag, 37,2 jämfört med tidigare 36,8, men jag vet inte om det kan tänkas vara feber - är dunderförkyld nu...
    Testerna har tyvärr inte blivit starkare sedan dag 12 (dag 15 idag), utan håller sig på samma, så jag vet inte...
    Har tid för VUL den 16 maj, på 5+3 - så långt har vi aldrig gått innan så vi får se om vi kommer till det. Har också bett om en telefontid med den läkare jag träffade på RMC, då hon pratade om att skriva ut innohep och ev prednisolon - kanske jag kan få det därifrån. I så fall blir det bara TLC hos dr LM.
    Hur står det till med bröllopsplanerna...?

• L Maria

Noterade förresten att vi är väääldigt få kvar på BIM-listan och många fler på gravidlistan... Kanske vi snart ska strunta i BIM-listan, eller vad säger ni...? Vilket som för min del!

• L Maria
    Jojjo77 skrev 2012-05-04 19:19:58 följande:
    Ogravid som jag är sitter jag nu ett glas rött, det är ju fredag. Skickar er alla en skål och stor kram. Ha en skön helg {#emotions_dlg.flower}Skål
    Jag är dunderförkyld och var inne en sväng på jobbet i förmiddags, en av mina kollegor kom in och hörde hur jag lät. "Gå hem och häll upp en whisky, ta två panodil och lägg dig på soffan" var hans råd. Jag tänkte för mig själv att tja, varför inte, det kan jag ju göra... Inte förrän på vägen hem kom jag på att en whisky nu kanske inte är så smart... Men skål!! Skål
  • L Maria

Pingla - du kan inte försöka göra avslappningsövningar (andas djupt, tänk på hav och strand och ängar och rosa moln...) och låta bli att titta när sambon tar sprutan...?
    Lider med dig!

Ego - fortfarande förkyld här, idag slår vi den nästkortaste graviditeten - klarar vi oss till på torsdag så blir detta den längsta...

• L Maria

Ego - är liiiiiite försiktigt hoppfull om att vi ska klara oss längre än de tidigare längsta... Testen har successivt blivit starkare och fortsätter det så här är vi nog starkare än kontrollstrecket om några dagar. Testade med veckoindikator på 4+3 och fick då Gravid 2-3, så hcg verkar utvecklas som det ska.
    Men - andra missfallet hade jag ingen föraning alls, dagen innan jag började blöda störtdök tempen och då hade den legat jämnt och fint på 37.0 i några dagar...
    Har inbokat VUL den 16 maj, på 5+6, (inte 5+3 som jag tror att jag skrev innan) så vi får se om vi klarar oss till dess...

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet