• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • Irmeline
    Jojjo77 skrev 2010-10-23 17:23:59 följande:
    Har precis skickat efter ÄL-stickor från nätet. Kanske låter löjligt men känner mig alldeles lycklig och förväntansfull över det Konstig känsla, kanske för att nu blir det riktigt allt detta som bara har varit prat. Mannen kan inte riktigt förstå min flickiga förtjusning över detta, men ler ändå, även om han inte anser att vi behöver använda oss av sånt. Ett bevis på att jag har ett större kontrollbehov?
    Glad
    Vilka beställde du och vart?
    Ska också beställa tänkte jag.
    Så fort jag fått def. besked att det inte blev nåt denna gång.

Längtar också till att få försöka igen, göra om göra rätt..

Tror inte killarna känner som vi, det är inte fysiskt på samma sätt.
    De fattar nog inte riktigt förrän den kommer ut Tungan ute
  • Gris78

Irmelie - jag håller med dig, tror inte killarna fattar riktigt förens de står där med barnet i famnen. Vi har/får ju ett litet annat förhållande efter som vi släpar runt med barnet i nio långa månader..

Jojjo55 - Jag vart oxå på glatt humör efter det att jag beställt mina stickor, vet inte varför riktigt men det kändes som att det blev ett annat allvar eller med verkligt. Tror jag upplevde det hela rätt diffust innan.  Nu har man mer säkerhet på att man är ute u rättan tid. När det gäller sånt här så är jag helt klart för lite xtra kontrollbehov, vanliga fall så är jag inte jätteförtjust i det men det finns väl undantag.

• mallanis

Gris- Ja det kan ju räcka med en gång! Bara den är väl tajmad ;) Du skulle ju träna på att bli gravid inte träna annat ;) Nästa läkarbesök är först om 11 dagar.... lååångt bort. Är trött men annars är det fint! (hungrig jäääämt skyller det på grav iaf ;) )

Idol har jag inte koll på men det lilla jag sett gillar jag Jay!

Jojjo- Kul med äl testerna det gör det hela liksom lite mer verkligt. Att man inser vi försöker verkligen baka bebis!

Irmelie- Hur går det håller du humöret uppe? ( så gott det går altså) Jag förstår att det är frusterande att bara gå och vänta när skulle du in igen? var det till veckan?  Tror ABSOLUT inte att killarna känner som vi. Från dagen man plussar så börjar ju någon slags relation till det som växer där inne, jag trodde inte att jag skulle bli så påverkad som jag blev (har ju haft 2 ett ma och ett mf) . Hoppas så att du får behålla den lill* och att det inte är missfall. Om det nu är missfall så är det ju faktiskt så att det är (tyvärr) vanligt och ungefär 30% av grav (sa min läkare, jag tycker alla säger olika =( ) för de över 30 som slutar i mf/ma. Hoppas hoppas att du inte hamnar bland de 30 % håller tummarna stenhårt!

Tredje gången gillt!?
  • L Maria

Nu, för första gången den här månaden, känns det som att det faktiskt kan vara äl på g imorgon, lite mensvärk just nu... Har, som tidigare nämnt, inte haft några flytningar alls - så jag har gått och tänkt att det inte kommer att bli nån äl den här månaden... Spännande att se vad testet säger imorgon...

Är det förresten någon annan som testar med Clearblues digitala tester...? När man plockar ut stickan så syns det ju streck, som på andra tester. Det står i instruktionerna att man inte ska bry sig om ev streck, att det inte går att läsa av med blotta ögat, men borde det inte vara samma princip som andra test...? Har dumt nog inte kollat på de andra, men såg i alla fall att det var ett streck imorse - om det är starkare än det har varit tidigare vet jag dock inte...

• ifyouweremine
    Irmelie - Har du bestämt dig för att inte hoppas? Låter så sorgligt, men å andra sidan, då blir ju glädjen desto större om allt trots allt är bra. Och så är man kanske mer beredd att börja om ifall det inte skulle vara bra. Det är nog sunt ändå. Men JAG hoppas i alla fall. ;) Har du några gravkänningar eller känns det ingenting?

Maria79 - Har aldrig testat CB:s tester så har tyvärr inget svar. Men det låter ju spännande med äl-känningar! Hoppas du får positivt imorgon!

Jojjo55 - Härligt! Jag tyckte också det var en speciell känsla när jag började med äl-testerna. På nåt sätt kändes det som man hade bebisverkstaden mer i sina händer än annars.

Själv så fick jag helt plötsligt ett starkare streck på äl-stickan än igår! Det är nästan lika starkt som kontrollstrecket. Förra månaden var det så dagen innan jag fick positivt på stickan. Hmmm så undrar om äl är på g redan nu alltså.. egentligen borde det inte vara förrän på onsdag. Men det kanske kan förklara att jag haft väldigt äl-liknande flytningar de senaste två dagarna..

TUUUR att jag började testa igår, hade egentligen tänkt vara slapp och vänta tills måndag! Och tur att jag testar med stickor över huvudtaget, annars hade det nog blivit lugnt med sexandet den här helgen eftersom både jag och maken jobbar sent..
  • Fröken Ellen
    Kul att se att det händer mycket här i tråden. :) Jag tog en paus och rensade huvudet på en del av ÄL-, BIM- och bebistankarna. Det kan bli lite för mycket emellanåt tror jag... Istället har de senaste veckorna varit fyllda med en massa trevliga och distraherande saker, så nu är jag reda att komma tillbaka igen. Jag lägger in mig på ett ungefärligt datum, förra omgången kom både ÄL och mens lite tidigare än planerat så den här månaden får jag testa mer med stickor tror jag.

{#emotions_dlg.flower}Spöke{#emotions_dlg.flower}Död{#emotions_dlg.flower}Drömmer{#emotions_dlg.flower}Kräks{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Baby{#emotions_dlg.flower}

BIM

Oktober

28 -- Daniela01  Äl 13 okt (oändligt massa försök)
    29 -- MD77  ÄL 17 okt (tredje försöket, första barnet)
    30 -- Rosavit  ÄL 14 okt (tredje försöket)

November
    ~5 -- Pingla77  ÄL ~21-23 okt (6:e försöket, första barnet)
    ~6 -- Gris78  ÄL ~23 okt (2:e försöket, första barnet)
    ~7 -- MariaF79  ÄL ~ 24 okt (2:a försöket, första barnet)
    -- emmafemma  ÄL ~ 24-26 okt (första försöket, första barnet)
    9 -- essalady  ÄL 27 okt (3:e försöket, första barnet)
    10 -- Ansi30 ÄL 27 okt (oj vad blir det nu, försök 7. Första barnet) 
    10 - 14 -- Sanna77  (2:a försöket, första barnet)
    12 -- Astrogirl  ÄL 29-30 okt (försök nr 10, första barnet)
    12 -- The blonde one  ÄL 15 okt (6e försöket..)
    12 -- Inna  ÄL 2 nov (4:e försöker, första barnet)
    12 - Fröken Ellen ÄL 29 okt
    16 -- simtim ÄL ~2 nov (4:e försöket, första barnet)
    16 -- Lillamillan  ÄL 2 nov  (försök nr 14, första barnet)

GRAVIDA
    Mallanis: BF 3 juni 2011. Tredje graviditeten hoppas nu på första barnet.
    Irmelie: BF 8 juni 2011. Första barnet.
    Saftochbulle: BF juni 2011. Första barnet
    ernlia03: BF 20 juni 2011. Första barnet
  • Gris78

Essalady - Jag skulle ha haft äl den 23:e dvs ikväll men enl stickorna så hade jag den 19:e. Mitt streck var väldigt mycket starkare än kontrollstrecket.... ÄL för tidigt är helt möjligt, jag började med stickorna tidigare just för att jag misstänkte att smetkänslan jag har varje månad har med ÄL att göra vilket det oxå hade.  Jag har ju väntat på datumet som kalendern sagt.  Är det nästan lika starkt nu så tror jag att strecket kommer att lysa mer än någonsin imorgon... det gjorde det för mig i allafall.  :)

• Irmeline
    Irmelie- Hur går det håller du humöret uppe? ( så gott det går altså) Jag förstår att det är frusterande att bara gå och vänta när skulle du in igen? var det till veckan?  Tror ABSOLUT inte att killarna känner som vi. Från dagen man plussar så börjar ju någon slags relation till det som växer där inne, jag trodde inte att jag skulle bli så påverkad som jag blev (har ju haft 2 ett ma och ett mf) . Hoppas så att du får behålla den lill* och att det inte är missfall. Om det nu är missfall så är det ju faktiskt så att det är (tyvärr) vanligt och ungefär 30% av grav (sa min läkare, jag tycker alla säger olika =( ) för de över 30 som slutar i mf/ma. Hoppas hoppas att du inte hamnar bland de 30 % håller tummarna stenhårt!

Irmelie - Har du bestämt dig för att inte hoppas? Låter så sorgligt, men å andra sidan, då blir ju glädjen desto större om allt trots allt är bra. Och så är man kanske mer beredd att börja om ifall det inte skulle vara bra. Det är nog sunt ändå. Men JAG hoppas i alla fall. ;) Har du några gravkänningar eller känns det ingenting? 
    Tack för att ni håller tummarna för mig, det känns lite bättre då.

Mallanis:
    Jag försöker hålla humöret uppe och sysselsätta mig. Det har nästan gått en av två veckor nu. Nästa måndag ska jag på återbesök.
    Essalady:
    Hur mycket hopp jag har varierar från dag till dag. När jag läser om normaltillväxten och räknar ut att jag måste ha plussat 3-4 dagar efter äl för att det ska stämma känns det dystert, när jag läser historier om andra som varit med om samma sak och där fostret vuxit ikapp sen och det gått bra tänds lite hopp.
    Visst har jag gravidsymptom kvar. Molvärk, bröstspänningar och just nu illamående. Därför jag sitter uppe och inte sover.. Känner mig hur gravid som helst, men svårt att vilja känna efter då det känns ledsamt.

inte tillstymmelse till blod än.
    en vecka kvar.. 
  • ifyouweremine

Irmelie - Jag tycker det låter rätt positivt ändå. Inget blod och fortf gravidkänningar. Särskilt molvärken tyder ju på att nåt växer. Har läst att om fostret dör så slutar man känna sig gravid.

• Irmeline
    ifyouweremine skrev 2010-10-24 01:08:37 följande:
    Irmelie - Jag tycker det låter rätt positivt ändå. Inget blod och fortf gravidkänningar. Särskilt molvärken tyder ju på att nåt växer. Har läst att om fostret dör så slutar man känna sig gravid.
    Hoppas..
    Men vågar samtidigt inte hoppas för mycket, så rädd att bli besviken.
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet