Inlägg från: L Maria |Visa alla inlägg
  • L Maria

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Nu fick jag till det i inlägget istället, det nedersta är från igår och dagens var ännu en aning starkare.
    Det ser ut lite som att jag ökar i tredagarsomgångar...11-12, 13-15, 16-18 typ.
    Om tempen håller sig uppe imorgon så slår vi rekord, för då antar jag att jag inte kommer att börja blöda på torsdag, vilket är 5+0... Kanskekanske att vi klarar oss till VUL den 16 maj....

• L Maria

Vill inte skriva in mig på gravidlistan än, men kan ju inte stå kvar i BIM-listan heller...

{#emotions_dlg.flower} BIM - Vi över 30 som längtar {#emotions_dlg.flower}

BIM - BERÄKNAD ICKEMENS 

Maj
    28 - Anwen (försökt sen juli 2010, gör ett sista försök nu innan vi tar en paus under sommaren, IVF till hösten) 
    Juni
    3- Aruba - försök 10, IVF till hösten 
    27 - Jezzi80 (försök nr 18, ÄL ca 12-14 maj)

IVF 
    Smiley, börjar 16/11. Äggplock/ återinförande v 50 (försökt i 4 ½. MF sept. 2009) 
    Mumwannabe79, (försökt sedan juli -10) Ett misslyckat IVF-försök. Planerar FET i maj.
    Jojjo7 - USÖ Örebro. ICSI nr 1, november 2011, plus men MF dec 2011. ICSI nr 2, sprutstart 24/2 2012. Sprutor: Puregon, Orgalutran och Ovitrelle. (Försökt sen nov -10) 9/3 inga befruktade ägg, beh avbryts. Paus tillsvidare. 

MariaF79 äl 19 april (försök nr 19, mf i jan, maj och dec -11, mars -12. Barnlöshets & mf-utredning ua) positivt graviditetstest just nu.

Gravid GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid 

2012  
    Polarlantis: BF 21 juni (försök 8, MA på nr 4) 
    Råttentottan: BF 30 juli (försök nr 15,1:a efter mf) 
    Marsflickan BF 1 sep (försök nr 5, MA på 2:a)
    Saftmedbulle BF 3 sep (försök nr 15, 3 mf tidigare) 
    NICU BF 22 sep (försök nr 15, 2 MF tidigare)
    Tedax BF 16 nov (försök 12, MF på försök 1 och 8)
    DubbelAA: BF ca 28 nov (försök ca 19)
    Finlandssvenskan  BF 3 dec ( försök ca 19)
    Kaprifolen BF 29 dec (försök 13, femte m pergo)

• L Maria

Grattis Smiley, vad roligt!!

Ego - idag var teststrecket starkare än kontrollstrecket så nu vågar jag hoppas lite på att vi faktiskt klarar oss till VUL den 16 maj. Vi har också slagit vårt tidigare rekord (såvida jag inte börjar blöda idag, vilket jag finner väldigt osannnolikt) och är på 5+0 nu...

• L Maria
    Kattflickan skrev 2012-05-11 08:27:31 följande:
    Maria: Jag hoppas verkligen det går bra nu! Skönt att strecken blivit starkare. Du har ju varit förkyld. Om du har problem med autoimmun sjukdom, borde inte immunförsvaret vara lite sänkt nu så det inte jobbar så mycket? Är det inte det man gör vid behandlingarna i Athen, att sänka immunförsvaret? Millan
    Jo, det är att sänka immunförsvaret som man håller på med medicinerna från Aten...och jag vet inte hur jag ska tänka nu så att säga - har mitt immunförsvar riktat in sig på förkylningen istället för embryot? Eller kan man tänka att immunförsvaret har varit aggressivt och att vi ändå klarat oss lite längre den här gången? Eller är det nertryckt, så det är därför den stannar kvar, när förkylningen försvinner poppar immunförsvaret tillbaka till sitt normalläge och attackerar...?
  • L Maria

Kattflickan - coolt ändå när kroppen är med på banan så, med superstarka utslag!

• L Maria

Mum - visst har jag börjat äta d-vitamin!! Äter Multitabs Vitamin D3, 25 mikrogram. Har nog i andra trådar promotat detta... Måste försöka ta reda på när det var jag började med dem...

• L Maria

Kollade gamla inlägg nu - jag verkar ha börjat med d-vitamin i februari och har sedan dess plussat två gånger. Förra gången kändes det ju som att kroppen verkligen ville vara gravid - jag testade positivt drygt en vecka efter att jag börjat blöda och den här gången verkar ju kroppen ha fattat att den inte ska blöda...
    Mitt recept var multivitamin, omega3 och vitamin D...

• L Maria

Mum - håller med Millan - tummarna hålls inför torsdag, hoppas att d-vitaminet gjort susen!

• L Maria

Ego - nu är det färdigtestat för min del - nu är det bara att invänta VUL och hoppas på det bästa...
    Men jag väntar att lägga in mig på gravidlistan ett tag till...

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet