Vi över 30 som längtar efter första barnet
Tack för tumhållningar och pepp, fortfarande på tjocken här, så nu väntar jag nervöst på att det ska bli onsdag...
Tack för tumhållningar och pepp, fortfarande på tjocken här, så nu väntar jag nervöst på att det ska bli onsdag...
Pingla - tappa inte modet, ett av de där äggen kan vara ert guldägg! Jag håller tummar och tår för att det ska vara så! När får ni veta om de blivit befruktade?
Ego - var på VUL idag och det blev ett riktigt antiklimax - det syntes en hinnsäck, men inga hjärtslag - förstod inte heller om han såg ett embryo eller ej. De hade nog trott att de skulle få se mer för innan VUL:et sa de att vi gör ett nytt om två veckor. Efter så sa han att vi får komma tillbaka redan om en vecka för att se då...
Har en dålig känsla, symptom har försvunnit och så nu det här...jag tror inte att det håller tills nästa VUL...
Mum - ja, egentligen hade jag inte väntat mig att få se hjärtslag heller, men jag trodde att det skulle synas en liten prick som var fostret och eftersom han ville att vi skulle komma tillbaka om en vecka redan, så blev man ju lite fundersam. Jag har googlat nu och inser att det inte är ovanligt att man inte ser något på 5+6, så det blir ju bara att vänta och se - 7+0 enligt mina beräkningar då. Han menade att jag var på 4+x nu, drygt en vecka tidigare ju...men sa att man vet ju aldrig när själva befruktningen skett, även om man vet när man haft mens och äl...
Det blir en lång vecka...
Tack tjejer, ni anar inte vad skönt det är att komma in här och läsa och få lite perspektiv på saker och ting... Ni har ju rätt i att det är tidigt...
Det som satte griller i huvudet var dels att han tyckte det såg ut som en 4+x och dels att han först sa att vi tar ett nytt VUL om två veckor, och efter att vi gjort VUL:et så ändrade de sig till om en vecka...
Millan - fortfarande hög temp, mår ganska bra, litelite diffust illamående, men jag har inte kräkts. Ömma bröst, ont i magen när jag anstränger mig, så det är verkligen om jag känner efter som jag känner att det inte är precis som vanligt. Jo, en svullen mage också, men inga problem att få jeansen på sig - folk tror väl bara att jag ätit lite för gott, plufsigt...
Långa dagar fram till torsdag...
Jag har inte helt koll på IVF-svängen - är det sprayning från typ första dagen på cykeln, eller var i processen är du...?
Mum - grattis till ruvningen! Fick ni något till frysen också eller...?
Pingla - undrar också hur det har gått för er...?
Kram på er tjejer!
Pingla - jag sa det, ett kan vara ert guldägg!! Jag håller tummarna SÅÅÅÅ hårt för att det går vägen den här gången.
Progesteronet kan göra att man blir öm i brösten. Vissa månader har jag bara varit det "ändå" från äl, vi hoppas på att det är kroppen som förbereder sig för din del!!
Jojjo - har du hållit på länge; har du hunnit gå ner något? Jag tänkte säga att jag är avis på att du kommer att få dricka hur mycket rosé och öl du vill i sommar, men det kanske inte passar in i ditt nya hälsosamma liv...

Tedax - ja, om illamående räknas som "väl"...
Har inte kräkts och mår inte illa på morgonen, som det sägs, utan på eftermiddag och kväll... Maken tycker det är trevligt att det är just de timmarna vi ses på vardagarna... Annars är det lite lagom ömma bröst och aningen molvärk emellanåt som gäller...
Om ni har lust får ni gärna hålla en tumme för mig imorgon, 7+0 och VUL - vi hoppas på ett pickande hjärta den här gången...