Inlägg från: L Maria |Visa alla inlägg
  • L Maria

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Vi fick se ett tickande hjärta idag! Beräknade till 6+5 (och inte 7+0, så två dagar mindre, men det bjuder jag på...)

• L Maria

Nu får jag väl skriva in mig på den andra listan istället...

{#emotions_dlg.flower} BIM - Vi över 30 som längtar {#emotions_dlg.flower}

BIM - BERÄKNAD ICKEMENS 

Maj
    28 - Anwen (försökt sen juli 2010, gör ett sista försök nu innan vi tar en paus under sommaren, IVF till hösten) 
    Juni
    3- Aruba - försök 10, IVF till hösten 
    27 - Jezzi80 (försök nr 18, ÄL ca 12-14 maj)

IVF 
    Smiley, börjar 16/11. Äggplock/ återinförande v 50 (försökt i 4 ½. MF sept. 2009) 
    Mumwannabe79, (försökt sedan juli -10) Ett misslyckat IVF-försök. Planerar FET i maj.
    Jojjo7 - USÖ Örebro. ICSI nr 1, november 2011, plus men MF dec 2011. ICSI nr 2, sprutstart 24/2 2012. Sprutor: Puregon, Orgalutran och Ovitrelle. (Försökt sen nov -10) 9/3 inga befruktade ägg, beh avbryts. Paus tillsvidare. 

Gravid GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid 

2012  
    Polarlantis: BF 21 juni (försök 8, MA på nr 4) 
    Råttentottan: BF 30 juli (försök nr 15,1:a efter mf) 
    Marsflickan BF 1 sep (försök nr 5, MA på 2:a)
    Saftmedbulle BF 3 sep (försök nr 15, 3 mf tidigare) 
    NICU BF 22 sep (försök nr 15, 2 MF tidigare)
    Tedax BF 16 nov (försök 12, MF på försök 1 och 8)
    DubbelAA: BF ca 28 nov (försök ca 19)
    Finlandssvenskan  BF 3 dec ( försök ca 19)
    Kaprifolen BF 29 dec (försök 13, femte m pergo)

2013
    L Maria: BF 12 jan (försök 19, fyra tidiga mf innan)

• L Maria
    Smiley skrev 2012-05-24 18:44:28 följande:
    Härliga nyheter Maria!
    Vid vårt vul på 7+2 fick vi 98-99% chans på att det blir bebis i december för allt såg så bra ut. Sa de något till dig?
    Min man sa något om "då har risken för missfall minskat nu...?" och han svarade "Jaja, den har rasat som börsen för några år sedan!" men han sa inga siffror. Har hört från 2-3% till 5-10% efter hjärtslag, men i vilket fall som helst är det mycket mindre än vår risk efter fyra tidigare. (Risken för mf ökar ju fler man har haft, tror vi var på typ 50% risk eller något...)
  • L Maria

Kattflickan - jag tror att jag även här måste slå ett slag för d-vitamin.
    Vid sista mf hade jag precis börjat äta d-vitamin och den skiljde sig från de andra graviditeterna; jag hade ömma bröst efter att jag börjat blöda, jag fick positivt på testen drygt en vecka efter blödning, tempen höll sig hög (efter en kort dipp) även efter att jag börjat blöda och det mf började med spottings och sedan en blödning. Den gången kändes det som att kroppen ville vara gravid och att det var något fel på embryot.
    Vid de tre första så har tempen dippat först, jag har börjat blöda mer eller mindre utan förvarning (inga spottings, ingen smärta), testen har varit negativa i princip samtidigt som jag börjat blöda - det har känts som att min kropp inte varit med på banan helt enkelt.
    Den här gången har jag kört med multivitamin, omega3 (Pharbio forte, två kapslar) och d-vitamin (Multitabs 25 mikrogram) och jag tror att det är d-vitaminet som gjort skillnaden.
    När jag blev lottad till kontrollgruppen i studien, dvs den som inte får innohep så kändes det ok det också, eftersom vi klarat oss så här långt så är det kanske inte mediciner som hade varit lösningen för oss.

• L Maria

Pingla - iiihh, nackhåren resten sig på mig, jag HOPPAS att det är ett riktigt plus!! Håller tummarna stenhårt!

• L Maria

Mum, vad tråkigt...men optimisten i mig säger som Pingla, kanske ändå...
    Bitter får man helt klart vara i ditt läge! Bra ändå att du ser framåt och vill testa FET också. Kramen om!

Pingla - håller tummarna för att blödningen håller sig borta och att det blir plus på testdagen!

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet