Inlägg från: Jojjo77 |Visa alla inlägg
  • Jojjo77

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Är ngn gullig och lägger in mig under ivf och gravid? Skriver fr mobilen nämligen. IVF/ICSI, Örebro, gravid på första försöket, BF aug 2012. Ska man skriva i ngt mer? Ålder kanske? 34 Tack för hjälpen! Kram

• Jojjo77
    Saftmedbulle skrev 2011-12-05 17:37:31 följande:
    EGO: Shit, vad slitigt det är med Stockholmsvecka... Mycket trevligare med action i bingen för att man vill och har lust... (bebisverkstad suger). Vi är oxå "duktiga"... vad har man för val? Ge upp är inte ett alternativ, så det så!
    Hahaha, men ni sliter för något trevligt!!!
  • Jojjo77
    Tedax skrev 2011-12-05 22:12:41 följande:
    Ego: Kunde inte hålla mig så jag testade imorse, och det var helt klart negativt... Rynkar på näsan Ingen mens ännu dock...  Känns som om vi får sikta in oss på att gosa loss i jul istället, då det är dags ÄL igen! Tomte 
    It ain´t over until the blood lady sings Ge inte upp hoppet!!!
  • Jojjo77
    villnu skrev 2011-12-08 06:56:04 följande:
    Tack tack! Digitala visade 2-3 veckor imorse :)
    Vad härligt! Jag tror att jag avverkat 6 tester sen första plusset... Ja, helt knäpp Tog mitt sista digitala i tisdags och då stog det 3+, på lördagen stog det 2-3 v. Det var skönt att se att det gått framåt! Nu ska  jag sluta att ta tester, har hört att man kan bli tillsagd om det på inskrivningssamtalet. Jag ska på mitt redan på måndag, får se vad som sägs då.

Just nu känns det bara overkligt. Det är brösten som gör ont på ett annat sätt än mensbröst, svullen mage och ökad trötthet de senaste dagarna, som gör att jag känner att jag inte är som vanligt och som gör att jag kommer ihår att jag tydligen är gravid, haha. Nu längtar jag till efter jul- och nyår så att vi får göra ett första ultraljud och se ett litet hjärta
  • Jojjo77

Vad konstigt det är att alla säger så olika kring t ex värden och liknande!

Kan meddela att det är detsamma inom IVF-svängen, olika bud på det mesta, både inom samma klinik och mellan olika landsting o s v, så det är väl bara att vänja sig...

Trevlig helg alla! Julfest för mig ikväll med jobbet, dock alkholfritt, det kan bli en upplevelse kanske ska ta med en filmkamera, hahaha!

• Jojjo77

Stort pepp till er alla som fått mens, eller som passerat ÄL!

Snart händer det!

När det gäller sköldkörteln, så är det ett test man tar inför IVF också, är det knas m värdena där så behandlas man först för att få balans med den, innan man får genomgå IVF. Jag frågade aldrig om mina värden utan litade på att de sa att de var bra.... och det gick ju vägen.

EGO: Just nu undrar jag hur jag kunnat tro att alla symptom jag tidigare trott att jag haft, när man gått och hoppats, varit symptom. Det har ju inte varit så lätt att veta, i och med att jag aldrig tidigare varit gravid, men nu när jag är det så kan jag säga att det känns i hela kroppen att något händer, på ett sätt som jag inte tycker man är i närheten av när man är skenis. Brösten är inte är ömma, de gör ONT! Kommer man åt dem för hårt så pulserar det i dem efteråt, bröstvårtorna står ut som spjut, hela tiden, och gör ONT. Magen är svullen, jag kan inte äta mycket för då mår jag illa, äter jag inte alls så mår jag illa. Jag är helt mossig i skallen, kommer inte ihåg saker, glömde t ex pengarna i automaten och kom på det 6 timmar försent när jag skulle ta fram dem ur plånboken... så nån lycklig människa blev några hundra rikare i fredags, varsågod och god jul Ja, det här är bara lite av mina konstiga hormonstörningar... Och fler blir det kanske... Samtidigt som allt konstigt händer med kroppen så gnager en sjuk oro för att ngt ska gå fel. Försöker slå bort den tanken. Ska skrivas in imorgon på mödravårdscentralen, stackars den bm som träffar mig, kommer prata hål i huvudet på henne

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet