• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • simtim
    Ansi30 skrev 2010-10-26 13:27:31 följande:
    Hej på er alla!

Jag älskar öppenheten och rättframheten i den här tråden! Man känner sig verkligen hemma!

Idag fick jag glad gubbe på ÄL testet. Vi rumlade i halmen igår och jag ska nog se till att förföra sambon när han kommer hem :-b Kanske bäst att sexa även i morgon... 

ansi30 det låter ju hur bra som helst. Hoppas det tar sig för er!

Jojjo55, det verkar väl lite misstänkt och spännande, eller? Jag har ingen koll på nidblödningar och sånt, men om det inte blir mer mens så är det väl snart läge att testa iaf. Håller tummarna.

Inna. Ja, det var trist med mensen, för mig har det faktiskt varit lite tvärtom - att jag tagit det bättre tidigare försök men den här gången blev jag klart besviken. Fast det varade inte så länge..kände mig som mig själv igen rätt snart ändå. Och nu är jag laddad för den här månaden, ska börja äl-testa om några dagar.

Tycker att det är dags för fler plus i tråden nu! Kan inte se nån aktuell BIM-lista just nu men jag håller verkligen tummarna för er som har BIM härnäst.
  • mallanis

Lyfter fram listan och håller en särkild tumme för Daniela som nu är på oänligt massa försök (enligt henne själv) och hoppas att mensen inte kommer!

{#emotions_dlg.flower}Spöke{#emotions_dlg.flower}Död{#emotions_dlg.flower}Drömmer{#emotions_dlg.flower}Kräks{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Baby{#emotions_dlg.flower}

BIM

Oktober

28 -- Daniela01  Äl 13 okt (oändligt massa försök)
    29 -- MD77  ÄL 17 okt (tredje försöket, första barnet)
    30 -- Rosavit  ÄL 14 okt (tredje försöket)

November
    ~5 -- Pingla77  ÄL ~21-23 okt (6:e försöket, första barnet)
    ~6 -- Gris78  ÄL ~23 okt (2:e försöket, första barnet)
    7 -- essalady  ÄL 24 okt (3:e försöket, första barnet)
    -- emmafemma  ÄL ~ 24-26 okt (första försöket, första barnet)
    ~9 -- MariaF79  ÄL ~ 26 okt (2:a försöket, första barnet)
    10 -- Ansi30 ÄL 27 okt (oj vad blir det nu, försök 7. Första barnet) 
    10 - 14 -- Sanna77  (2:a försöket, första barnet)
    12 -- Astrogirl  ÄL 29-30 okt (försök nr 10, första barnet)
    12 -- The blonde one  ÄL 15 okt (6e försöket..)
    12 -- Inna  ÄL 2 nov (4:e försöker, första barnet)
    12 - Fröken Ellen ÄL 29 okt
    16 -- simtim ÄL ~2 nov (4:e försöket, första barnet)
    16 -- Lillamillan  ÄL 2 nov  (försök nr 14, första barnet)

GRAVIDA
    Mallanis
    : BF 5 juni 2011. Tredje graviditeten hoppas nu på första barnet.
    Irmelie: BF 8 juni 2011. Första barnet.
    Saftochbulle: BF juni 2011. Första barnet
    Ernlia03: BF 20 juni 2011. Första barnet

Tredje gången gillt!?
  • Jojjo77
    simtim skrev 2010-10-26 14:08:17 följande:
    ansi30 det låter ju hur bra som helst. Hoppas det tar sig för er!

Jojjo55, det verkar väl lite misstänkt och spännande, eller? Jag har ingen koll på nidblödningar och sånt, men om det inte blir mer mens så är det väl snart läge att testa iaf. Håller tummarna.

Inna. Ja, det var trist med mensen, för mig har det faktiskt varit lite tvärtom - att jag tagit det bättre tidigare försök men den här gången blev jag klart besviken. Fast det varade inte så länge..kände mig som mig själv igen rätt snart ändå. Och nu är jag laddad för den här månaden, ska börja äl-testa om några dagar.

Tycker att det är dags för fler plus i tråden nu! Kan inte se nån aktuell BIM-lista just nu men jag håller verkligen tummarna för er som har BIM härnäst.
    Ja, det känns lite misstänkt. Även om vi inte tänkt att vi ska börja jobba på barn förrän denna måndad, så är det ju ingen omöjlighet att det skulle kunna vara så ändå, eftersom vi inte skyddat oss. Nu går jag bara och väntar och väntar på ordentlig blödning. På jobbet tror de väl att jag har urinvägsinfektion så mycket som jag springer på toa

Nu kanske jag är lite dum, men är det vanligt med en liten blödning runt menstid, trots att man är gravid??? Nidblödning är väl något som kommer tidigare?
  • ernlia03
    Jojjo77 skrev 2010-10-26 14:46:01 följande:
    Ja, det känns lite misstänkt. Även om vi inte tänkt att vi ska börja jobba på barn förrän denna måndad, så är det ju ingen omöjlighet att det skulle kunna vara så ändå, eftersom vi inte skyddat oss. Nu går jag bara och väntar och väntar på ordentlig blödning. På jobbet tror de väl att jag har urinvägsinfektion så mycket som jag springer på toa

Nu kanske jag är lite dum, men är det vanligt med en liten blödning runt menstid, trots att man är gravid??? Nidblödning är väl något som kommer tidigare?
    Jag tror att nidblödningen kan komma lite när som helst efter ÄL. Eller, det är rätt vanligt med en liten blödning när man skulle ha haft mens även när man är gravid. Nåt om att kroppen inte riktigt hänger med i svängarna. Tungan ute Om just en sådan blödning är en nidblödning vet jag inte dock. Jag hade en blödning fem dagar innan BIM, och det räknar jag som nidblödning eftersom jag faktiskt blev gravid den gången också.
  • Saftmedbulle

Jojjo55: Tyvärr vet jag för lite för att svara på din fråga. Min mens var superkonstig innan jag plussade. Kunde liksom blöda (eller ja, det var ju det som var problemet - det blödde inte riktigt utan bara någon liten fläck...), otroligt förvirrande.

Gris78: Vi hoppas så klart att det tagit sig!
    Ansi30: se kommentar ovan!

Millan75: Låter jobbigt. Inte skrämmer du upp oss - tror det är bra att prata om det, jag menar, vi tänker ju ändå på det, eller hur?

Själv har jag börjat sticka babykläder. Urskoj! Gjorde mycket sånt när jag var yngre (så jag har en hel flyttlåda med babygarn!) till mina vänner som fick barn då ni vet när man SKULLE få barn - dvs inte såna tanter som vi (vågar skriva det eftersom jag är äldst i tråden ;) Trodde väl aldrig att jag skulle få sticka åt mig själv, men det är en underbar känsla.

• Gris78
    Saftis - att du kan sticka känns som en kunskap som försvann med sena 70-talisterna. Sticka på du bara låter helmysigt tycker jag... - får gärna sticka till mig med, jag tror att om/när jag väl ska ha barn så kommer jag att få en tjej först.  Tror ni att ens syskonbarn kan sia om vilket kön man ev kommer få på sitt eget barn? Eller är det mannens gener som styr mest??

Essalady - jag som sagt samma funderingar som du när det gäller äl förskjutningar  och BIM datum. Däremot så ser jag inte varför eller hur cykeln skulle kunna bli kortare bara för att ÄL kommer tidigare? 

Hmmm vem var det som var google mästare här?? Kan googlemästare tänka sig att googla på ovanstående mysterium? Eller är det så att vi måste ta till BM? Känns lite drastiskt...

GladGlad

Ansl30 - kör så det ryker!!

Jojjo55 - spännande!! Meddela snart och testa snart om det inte löst sig den trist vägen...

Förra månadens plus utdelning var rätt generös, hoppas på samma denna månad. 
    Mer plus!!
  • L Maria

Essalady - tack för hoppet, man ska väl inte förvänta sig en kropp som går som en klocka två-tre månader efter p-piller-stopp... Ska fortsätta tills den %&¤/& gubben dyker upp!

Har ni förresten lagt märke till hur BIM-listan ser ut - vi ligger allihop med BIM inom lite drygt en tvåveckorsperiod och 11 stycken har inom en vecka! Lustigt - vi skulle ju lika gärna kunna vara helt utspridda över månaden!

Håller förresten med Ansi30 - även om jag inte kommenterar individer så mycket så läser jag och suger till mig om era upplevelser och det känns som att det finns en trygghet här - alla är mer eller mindre i samma båt och kan förstå det man går igenom + att vi på något vis samlar erfarenheter; Millan, mallanis etc.

• L Maria

Gris78 - det är väl så att det generellt "alltid" är 14 dagar från äl till BIM, men att antalet dagar mellan BIM och äl kan variera. Kommer äl tidigare så kommer mensen också tidigare... Problemet är väl om man inte riktigt vet hur det ser ut - jag vet tex inte när jag hade äl förra månaden och en cykel på 26 dagar - om jag hade äl på dag 12 (+14=26) eller om den inföll någon annan dag (=annat antal dagar mellan äl och BIM). Nu har jag fortfarande inte fått äl på dag 14, så jag antar att BIM också flyttas - men jag vet inte...

• Gris78

MariaF79 - jag hade ÄL på dag 10 (19/10) har jag en 24 dagar cykel då? Så kort cykel har jag aldrig haft... 
    Det är en intressant månad helt klart. :) 

• Gris78

Jag har uppdaterat mig själv i listan för denna månadsförsök. :)

BIM

Oktober

28 -- Daniela01  Äl 13 okt (oändligt massa försök)
    29 -- MD77  ÄL 17 okt (tredje försöket, första barnet)
    30 -- Rosavit  ÄL 14 okt (tredje försöket)
    ??--  Gris78 ÄL 19 okt (andra försöket)

November
    ~5 -- Pingla77  ÄL ~21-23 okt (6:e försöket, första barnet)
    ~6 -- Gris78  ÄL ~23 okt (2:e försöket, första barnet)
    7 -- essalady  ÄL 24 okt (3:e försöket, första barnet)
    -- emmafemma  ÄL ~ 24-26 okt (första försöket, första barnet)
    ~9 -- MariaF79  ÄL ~ 26 okt (2:a försöket, första barnet)
    10 -- Ansi30 ÄL 27 okt (oj vad blir det nu, försök 7. Första barnet) 
    10 - 14 -- Sanna77  (2:a försöket, första barnet)
    12 -- Astrogirl  ÄL 29-30 okt (försök nr 10, första barnet)
    12 -- The blonde one  ÄL 15 okt (6e försöket..)
    12 -- Inna  ÄL 2 nov (4:e försöker, första barnet)
    12 - Fröken Ellen ÄL 29 okt
    16 -- simtim ÄL ~2 nov (4:e försöket, första barnet)
    16 -- Lillamillan  ÄL 2 nov  (försök nr 14, första barnet)

GRAVIDA
    Mallanis
    : BF 5 juni 2011. Tredje graviditeten hoppas nu på första barnet.
    Irmelie: BF 8 juni 2011. Första barnet.
    Saftochbulle: BF juni 2011. Första barnet

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet