Inlägg från: Jojjo77 |Visa alla inlägg
  • Jojjo77

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Tack alla för era hjälpande ord, det känns skönt att veta att man inte är ensam och att det går att komma igen. Millan, känner igen berg- och dalbane-känslan. Idag är t ex en bra dag. Har bl a ingen huvudvärk och så har jag slutat blöda Har inte kommit ngt blod sen igår lunch!

Jag och mannen svor ut det gamla året igår och önskade in det nya, som ett bättre och mer lyckligt år. Det gjorde vi med alkoholfritt bubbel, ingen av oss ville dricka skumpa. Eftersom jag mått dåligt, fysiskt också, så kändes det bara onödigt. Nu har jag dessutom varit utan alkohol i flera månader, så det känns som om det kan kvitta.

Imorgon ska vi till fertilitetsenheten på morgonen. Jag ska bli kollad igen och sen blir det prat om framtiden antar jag. Jag är ledig en vecka till och sen får jag se hur det känns, om det är så att man fixar att gå tillbaka till jobbet. Just nu känns jobb som en hemsk känsla, men det kanske ger sig. Hur har ni andra gjort? Varit hemma eller jobbat på en gång?

Tack för att ni finns Hjärta

• Jojjo77

Annelie och Maria, tack för svar. Annelie, var det något speciellt som gjorde att läkaren sa att du skulle vara hemma?

• Jojjo77

EGO:
    Det gick bra på fertilitetsenheten. Allt såg bra ut, livmoder, äggstockar mm. Har helt sluta blöda nu också, vilket är skönt. Gravtestet visar dock fortfarande positivt, men det kan göra det ett tag till. Fick med mig ett gravtest hem som ska tas om en vecka, hoppas då att det är negativt. Känns både konstigt att skriva och att säga att man vill att det ska vara negativt... men det är ju faktiskt så. Inte så kul att visa plus när det inte är så. Jag frågade också om mitt tsh-värde, vilket var bra, 1,6. Har förstått av allt som skrivits att det är ett okej värde. På något sätt så känner jag att det är viktigt att inget är fel på mig, att missfallet beror på att det inte stod rätt till med fostret, det blir lättare att hantera då. Enligt läkaren finns det ingenting som visar att det är fel på något sätt, det var bara naturen som hade sin gång helt enkelt.

Efter diskussioner med läkaren så kom vi fram till att vi kommer gå på med nästa behandling när jag får min mens i mars. Vi kunde fått köra igång redan i februari, men av olika anledningar så får jag och mannen inte till det, han kommer vara borta en del i februari. Han är ju rätt viktig för att det ska gå och få till  Känns ändå skönt att det dröjer ett tag, så att kroppen kan få chans att återhämta sig och att jag får ur mig alla hormoner. Samtidigt så hoppas vi ju på att det tar sig innan dess, så att vi slipper allt.

Denna gång kommer min Puregon-dos att ökas de första två dagarna, de vill att jag ska fler äggblåsor den här omgången. Fick 13 äggblåsor sist, varav 8 ägg plockades, 7 bra, men bara ett befruktat. Det känns också bra, det vore skönt med fler ägg och framförallt fler som befruktas och gärna något till frysen.

Idag känns allt lättare, dels för att man fått ställa frågor till en läkare och dels för att allt såg bra ut, trots allt. Det känns också bra att kroppen har återhämtat sig bra och relativt snabbt och sist men inte minst, att vi har en ny plan. Det känns också skönt att vi gjort allt detta tidigare, man vet nu vad det handlar om. Jag känner mig lugnare och kommer inte alls att vara så stressad inför allt.

Allt det här onaturliga, är nu för oss naturligt. Hoppas gör vi, självklart, att allt kommer att gå vägen denna gång. Men förväntningar, nej, det har vi inga. Inget vi gör kan påverka utgången av detta. Det blir som det blir och allt sker av en anledning, det är så vi måste tänka. Nu ska vi försöka att leva under tiden som detta pågår och vara lyckliga i det. Fokus får läggas på vårt hus som vi flyttar till under våren och fokus får läggas på oss, vår relation. Vi har varandra och vi är friska, det är det får vi ta vara på. Det kunde, trots allt, varit värre.

• Jojjo77

DubbelA - Skit m tanten! Kram Tea Time - Låter ju väldigt lovande Millan - Åååå vilken vän! Även jag blev tårögd. Hoppas ni är på banan snart. EGO: Har en dålig dag idag. Började bara gråta rakt upp och ner, utan anledning. Har inte gråtit på ett par dagar. Känns bara tungt idag... Hoppas på en bättre dag imorgon.

• Jojjo77

Vänta suger! Men man börjar ju bli van, tyvärr... Men tror att det är viktigt att inte glömma bort att leva under tiden man väntar. Tiden går ju trots allt fort och helt plötsligt inser man att månad efter månad är passerad och det tycker jag känns tungt. Man lever ju bara en gång, dumt att låta en väntan att ta över allt. Lättare sagt än gjort, jag vet, men den lärdomen tar jag med mig in i det som ska bli allas bästa år!

• Jojjo77
    hoppas på plus skrev 2012-01-03 22:22:35 följande:
    Jag väntar oxå... Bim e på lördag eller söndag... Känns som en evighet, men gör ändå inte så mycket om mensen kommer. Vi ska ju få göra vår första insemination nu
    Lycka till! Med både bim och insemination
  • Jojjo77
    L Maria skrev 2012-01-03 22:36:28 följande:
    Millan - åh vilken vän!!
    Jojjo - det går i vågor, och det går längre och längre mellan gråten, man lär sig leva med det - även om det är en klen tröst just nu...
    Hoppas på plus - lycka till, håller tummarna!
    Jaaa, det är väl så. Hade en bra dag igår och idag känns det också bra. Har beställt hem nya gravtester nu och ska gå och hämta ut mina nya sprutor idag. Så... nu kör vi igen!!!
  • Jojjo77
    DubbelAA skrev 2012-01-04 07:33:04 följande:
    Tack för pepp brudar! Var ju väntat att mensen skulle komma mest trist att den kom på "fel" datum så att vi inte får göra vår andra insemination denna månad barna.

Håller med er om att det är segt att vänta! Det är ju det enda man gör o vad får man för det??
    O precis som du skriver NICU är det ju inte så lätt att släppa tankarna på det som alla vänliga människor ger som råd. Idioter! (Jag vet att de bara vill vara snälla men jag blir så himla less!!)

Iallafall så fick jag något annat att tänka på igår:) Då bokade vi en resa till Thailand!! Vi åker i mars o ska vara borta i 3 veckor!!!! Känns så himla härligt!:) Nu ska vi bara snåla o gneta den sista tiden så vi får ihop de sista fickpengarna. TJOHOOO!!!!

KRam på er!
    Underbart med resan vännen! Det är ni värda Hjärta
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet