Inlägg från: L Maria |Visa alla inlägg
  • L Maria

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Jo, stämmer att tempen höjs vid graviditet - min post-äl-temp var runt 36.6-36.7 och när jag blir/blev gravid var den uppe på 36.9-37.0. Men jag har tempat nån enstaka gång nu också, för att jag trott att jag haft feber - hade extrem huvudvärk ett tag - och då låg den runt 36.7-36.9 istället... Hoppas du slipper uvi...

• L Maria

Tänker på dig jätteofta Saftis, håll ut, det blir mindre jobbigt - sägs det, jag vet inte än... Massa kramar till dig!!

• L Maria

Jojjo - när det är stora beslut att fatta brukar jag tänka väldigt långt fram; hur ser jag mig om 30-40 år? Tex när det gällt tidigare pojkvänner - kan jag se mig sitta i en gungstol bredvid den här mannen när jag är 70 och fortfarande känna mig nöjd...? Samma sak har gällt med barn - kan jag se mig själv som mamma till någon som tar studenten, gifter sig osv eller ser jag ett bekvämt liv med resor, egen tid, andra intressen osv. Om varken det ena eller det andra känns som en nödvändighet - låt tiden gå, blir ni naturligt så blir ni. Är det det ena eller det andra som känns mer lockande - ta beslut utifrån det.
    Jag har på något vis alltid sett framtiden med barn, så just tankarna om den biten har inte jag haft - för mig skulle det vara en saknad utan. Därmed inte sagt att jag tror att alla funkar så, bara så det är klart - alla gör sina egna val och jag tillhör inte dem som skulle säga "du kommer att ångra dig"... Du får fortsätta hänga här iaf, så vi får höra om husprojekt osv i alla fall!

• L Maria

Jojjo - all lycka till, vi följer dig här och hållertummaroch allting! Är du säkerpå dagarna så attduvetatt du är på bim+...?

• L Maria

Saftis - hang in there, det kommer att gå bra för er, det måste det! Tänker på er mycket!
    Jojjo - jäkla kropp att bråka... Tipsar om att söka på trådar som handlar om ivf och Alan E Beer - tror det finns något preparat som kan hjälpa till att förbättra kvalitén på äggen, men minns nu i te vad...

• L Maria

Jojjo, förstår vad du menar - hänger i någraandra trådar ocjkså, men den här och fortsättningstråden för de gravida är de trådar som är "hemma"! När ska du prata med läkaren...? Lycka till Lavinia!

• L Maria

Lavinia, vi är många som fortfarande läser och jag hoppas att den här tråden snart dör av naturliga skäl, dvs att alla snart är i gravid-tråden istället! Det är ett gott gäng som hängt ihop här länge och vi lämnar ingen bakom oss! Håller mina tummar för dig och Jojjo, och eventuella andra som finns i kulisserna.

• L Maria

Lavinia - åh, jag vet inte ens vad jag ska säga, vill bara skicka dig en varm kram!

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet