Vi över 30 som längtar efter första barnet
Kaprifolen - Kör på!!!
Kaprifolen - Kör på!!!
Tea Time - Sååå ledsen för er skull! Det är helt naturligt att du känner som du känner, det har vi alla gjort, MEN känn ingen skuld!!! Man kan inte göra mer än man gör och man kan inte rå över hur det blir. Stor kram!
DubbelA och NICU - Är så himla avis på att ni ska iväg och resa, så underbart skönt för er. Tror att ni båda kommer hem med ett litet frö i magen. Miljöombyte och sol och värme is da shit för bebisverkstad tror jag
EGO: Måste bara delge ger er det här också, med tanke på att ni vet allt annat... Vi hade sex igår för första gången sen missfallet och det var sååå underbart, på flera sätt. Dels att vi hade lust och dels för att vi fick till det och att det var så jävla bra, hahaha!
Det gjorde det inte sämre att jag sen idag upptäckte att det är nu jag ska ha äl. Knäpp man är, men nu börjar man hoppas igen, även om vi vet att det är nästintill kört utan ivf, men, men, skam den som ger sig
NICU - Grattis!
Åsali - Jag ringde fertilitetsenheten på vårt sjukhus. Efter knappt 3 månader var vi på vårt första besök. Hoppas ni slipper gå den vägen. Tyvärr har ju många här i tråden hamnat i ivf-svängen...
Jättelycka till Maria! Spännande!
Åsali - Hoppas som sagt det tar sig så ni slipper hela ivf-processen, om inte lycka till!
Härligt Millan!
EGO: Slut på ledighet och imorgon gäller jobb. Usch!
Maria - Ja, första dagen... Mina kollegor vet om missfallet, värre blir det att tala om det för mina elever. De visste om allt innan jul eftersom jag blev svullen om magen och inte kunde dölja det. Har gymnasieelever och de är så gulliga och bryr sig så, så jag vet att de kommer bli ledsna. Känns konstigt att komma tillbaka som ogravid, när man lämnade stället som gravid. Men, men, det är ju som det är. Började m energiyoga igår och ska satsa på det nu, så får fokusera på att hitta inre balans och energi nu, så känns kanske allt lättare. Ska börja på akupunktur också tänkte jag
På tal om gynekologer, jag tillhör skaran som bara vill ha kvinnliga gynekologer. Märkligt att man känner så. Blir svårt att uppnå den önskan nu när vi ska spola äggledarna bara, de verkar inte ha så mga kvinnliga läkare på vår kvinnoklinik....får ta mig i kragen, så hemskt kan det ju inte vara eller?