• simtim

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Jag har inte hunnit läsa allt nu, det har varit mycket julstökande och mindre datortid i några dagar.. men det låter positivt i tråden tycker jag! Skönt att du fick prata med en bra läkare ceke.
    Jojjo, jag tänker strunta i äl-testen nu ett tag. Jag menar, nu har vi testat det och myst när det är positivt, och det har inte blivit nåt...så varför inte bara mysa ändå och försöka att tänka lite mindre på äl eller inte äl. Det är planen här iallafall.
    Måste springa och träna nu innan det är dags för köttbullsstök
    god jul så länge!

• simtim

Tillbaks i tråden efter julledigt
    Hoppas alla har haft det bra. Det har varit snöigt och lugnt här. Mysigt!!

Har läst ikapp, mkt spännande på gång ju, polarlantis....berätta hur det går!
    Essalady och jojjo, det är samma tankar här. Usch vad det är svårt, om man nu inte kan tänka positivt, så kunde man väl iallafall sluta tänka negativa tankar! Det känns ju som inte funkar med vår barnverkstad, och att alla andra blir med barn. Jag skulle hellre inte tänka på det alls. Men det är ju så bra att läsa era och alla andras funderingar här på FL. Då känner man sig genast inte så ensam längre. Det är så sjukt att man inte kan dela det här med sina närmsta vänner...eller, det är klart man kan, men det känns som om det skulle bli svårt. Dom skulle fråga hur det går, hur det känns. Det lättare att dela tankar här.

Nåja. Snart är det 2011. Det måste bli vårt stora plus-år här i tråden!

• simtim

Ojoj ett plus hos Astro!! Grattis!!!!! Visst blir man lite avis men mest glad för er skull. Och faktiskt, det är uppmuntrande att det kan bli barn efter att man försökt ganska länge. Hoppas det blir fler plus nu, är ju massa BIM på gång.

Lavendia, trist med tråktanten. Hoppas på nästa gång.

Mallanis, sjuuukt hur okänsliga folk kan vara. Min värsta såna grej var när jag fortf var singel och var på ett kalas för min kompis lilla 1-åring. Jag hade inte riktigt räknat med att alla andra gäster skulle vara mammor med småbarn (nu vet jag bättre...), och att en av dom skulle anfalla mig med frågor om var jag hade mitt barn, samt bli helt chockad över att jag inte hade några barn och sen säga till mig att skaffa - för det är ju så kul och det bästa som hänt etc etc.
    Nu när jag tänker på det var jag med om en annan fin konversation rätt nyligen också, en kompis som är gravid med tredje barnet, bf i mars, 2 år yngre än jag. Hon satt och sa "ja, jag ville ju inte bli en gammal mamma...och man vet ju inte hur länge man kan få barn heller.."  Jag satt bredvid och gapade. Alltså, det är ju ingen som vill vara elak med flit, men om man bara kunde tänka lite längre än näsan räcker....hoppas jag kommer ihåg detta om jag plussar nån gång.

ego: inga äl-test framme, men mystiden böjar nu Såg att jag räknat lite fel i bim-listan, ändrar och flyttar fram

BIM

Tomte DECEMBER  Tomte
    12 -- Pingla77 ÄL 28 nov (7:e försöket)
    16 -- FruKM ÄL ~2 dec (tredje försöket)
    21 -- Fröken Ellen ÄL 7 dec (8:e försöket)
    24 -- Millan75 ÄL ca 7 dec (försök nr 2 )
    25 -- Gris78 ÄL 11 dec (försök nr 4)
    26 -- Polarlantis ÄL 13 dec (första försöket)
    27 -- emmafemma  ÄL ~ 11-12 nov (försök nr 3)
    27-28 - ernlia03 ÄL 15-16 dec? (första "försöket" efter MA i v 11)
    29 -- Essalady ÄL 16 dec (försök nr 5)
    29 -- Daniela01 ÄL ~ 14 nov (massa försök)
    30 -- Kaprifolen1979 ÄL 15 dec (försök nr 2)
    31 -- Bäbis201008  ÄL 14-15 dec (försök nr 5)

{#emotions_dlg.flower} Januari Skål  {#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}
    1 -- SannaK    ÄL 18 dec (flera försök)
    1 -- Zalia ÄL 20 dec (2:a försöket)
    2 -- Sanna77  ÄL 22 dec (försök nr 4)
    2 -- Ansi30 ÄL 19-20 (9e försöket)
    2 -- änglabitch ÄL 19-20 dec (3:e försöket)
    4-5 -- MariaF79  ÄL 24 dec (försök nr 4)
    8 -- AnnJan ÄL 25 dec (2:a försöket)
    10-- Finlandssvenskan ÄL 28 dec ( 3:e försöket)
    11 -- Saftochbulle ÄL 28 dec (sjunde försöket)
    12-13 -- Ceke ÄL 29-30 dec (sjunde försöket)
    Uppsara (sjätte försöket)
    14 -- simtim ÄL ~31 dec (sjätte försöket)
    17 -- Längtan81 ÄL 3-4 jan (12:e försöket)
    17 -- Kia78 ÄL 2-4 jan (9:e försöket)
    18 -- Irmelie  ÄL  2-4 jan (MA på 3:e försöket, 1:a försöket efter MA)
    20-- Jojjo55 ÄL 6 jan (försök nr 3)
    29 -- Lavendia ÄL 15 jan (7:e försöket efter MF i v. 11)

PlusGRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 5 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)
    Inna: BF augusti (5:e försöket)
    Astrogirl: BF 4 sept 2011 (11 försöket)

• simtim

Jag lägger in dig pingla. Vet inte om det finns nåt bättre sätt, men jag brukar bara markera hela listan, kopiera den och klistra in den i ett nytt inlägg. Sen är det bara att ändra det som behöver ändras innan man postar. Skönt med så långt jullov!! 

BIM

Tomte DECEMBER  Tomte

27-28 -- ernlia03 ÄL 15-16 dec? (första "försöket" efter MA i v 11)

{#emotions_dlg.flower} Januari Skål  {#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}
    3 -- MariaF79  ÄL 23 dec (försök nr 4)
    10 -- Finlandssvenskan ÄL 28 dec ( 3:e försöket)
    19 -- Millan75 ÄL ca 4 januari (försök nr 3 )
    20 -- Jojjo55 ÄL 6 jan (försök nr 3)
    24 -- Essalady ÄL 10 jan (försök nr 6)
    26 -- Polarlantis ÄL 12 jan (andra försöket)
    17 -- Pingla77 ÄL 1-4 jan (8:e försöket)

MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)

• simtim

Öh, jag la förstås in dig på fel plats.....jag fixar igen....
    BIM

Tomte DECEMBER  Tomte

27-28 -- ernlia03 ÄL 15-16 dec? (första "försöket" efter MA i v 11)

3 -- MariaF79  ÄL 23 dec (försök nr 4)
    10 -- Finlandssvenskan ÄL 28 dec ( 3:e försöket)
    17 -- Pingla77 ÄL 1-4 jan (8:e försöket)
    19 -- Millan75 ÄL ca 4 januari (försök nr 3 )
    20 -- Jojjo55 ÄL 6 jan (försök nr 3)
    24 -- Essalady ÄL 10 jan (försök nr 6)
    26 -- Polarlantis ÄL 12 jan (andra försöket)

• simtim

Änglabitch, grattis!!!!
    Ernlia, hoppas på ett bättre 2011, inte konstigt om saker kommer ikapp en och man mår lite risigt. Hoppas det blir bättre snart. Håller tummarna för att vi alla får våra plus snart.
    Och gott nytt år till alla fina trådare!

• simtim

Ernlia, nu har du tråden på halster. Det där testet såg så himla positivt ut. Förstår att du inte vill börja hoppas för tidigt, dock. Håller tummarna för att det är nåt på gång. Finns det inga bra svar på hur länge grav.hormoner som längst kan vara kvar i kroppen efter mf...?? Hallå läkarkåren.
    Det är väldigt mysigt att ha nåt så här spännande att läsa när man ligger hemma och mår lite blää, jag har fått någon magbacill. Blir nog bättre snart. Pepp till alla som behöver och lite till mig själv oxå.

• simtim

Essalady, jag är oxå  med på din projektering. Samma saker planeras här resa och beach 2011.....fast visst vore det roligare att ha en gravidbula man kan visa fram istället för att försöka tappa ett par kilon!...
    Millan, ja även här kan det kännas krystat ibland. Men jag är superenvis med att inte tjata på min man om äl och barn, så jag tror att han iaf slipper tänka för mkt. Och nu när jag slopat äl-testen den här månaden tyckte jag det kändes lättare att bara vara spontan. Men visst, ibland ställer barnmakeriet till det. Typ, "åh, nu borde vi ha sex, jag är inte jättesugen, och nu när jag tänker på det blir jag ännu mindre sugen, och glidmedel ska man inte heller använda....gaaaah"  men bara man lyckas stänga av hjärnan brukar det ju ändå bli bra till slut

• simtim

Neeeje, Jojjo, det var ju du och jag som skulle hålla oss ifrån äl-testen... Jag har inga hemma, annars hade jag oxå åkt dit. Men va bra att du tajmade in det och fick positivt iaf, bara att mysa på!!

Ceke, det låter verkligen hur jobbigt som helst med spottings. Har inte haft såna problem, men jag fattar att det ställer till verkstadsproblem. Hoppas verkligen att det blir bättre nästa månad, och att det bara är kroppen som behöver vänja sig. Tummar hålls.

Spammar tråden lite här - Essa, jag provade ett par veckor utan socker för nåt år sen, mest som ett experiment. Jag tyckte inte att jag kände mig jätteannorlunda under tiden, men det har fått följder ändå. Jag brukade äta mycket bröd innan, både vitt och mörkt, och under dom 2 veckorna bannlyste jag bröd, fick äta finncrisp dock. Ända sen dess - och det är faktiskt rätt länge sen - så är jag ingen brödälskare längre, eller jag menar, visst är det gott, men jag äter mycket mer riktig mat och inte bara bröd. Är jätteglad att det blev så. Hade ingen aning om att det var så ofta jag bara gjorde smörgåsar istället för att laga mat. Pepp till dig, det är svårt att stå emot sockersug!

Här hemma är det väl 9-10 dagar till BIM, inget nytt. Lite ömma bröst kanske, men jag menar, som jag känner efter hela tiden är det ju oundvikligt att dom börjar ömma......hihi.

pepp till alla och välkomna till nya. F.ö. så skrivs det här inne mer än nånsin nu, eller?? Kul!

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet