Inlägg från: frifantasi |Visa alla inlägg
  • frifantasi

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Saftis!! Jag vill inte inleda dig i frestelse Skrattande, men jag testade med ÄL-sticka innan jag fick tag på ett grav-test, och det visade positivt! Det är absolut inte 100 %, men har hört att det kan visa positivt när du är gravid också.... vilket det gjorde på mig. Om du vill tjuvtesta dvs, det är ju inte gravtest. per definition, om du har ngr ÄL test hemma och om frestelsen blir för stor.... Fast om ni har kommit överens att kissa ihop så kanske det e dumt.

• frifantasi

Usch nä förresten, jag ville ju inte komma och paja nu när du varit duktig o hållt dig så länge, vänta på mannen din om du väntat så här länge redan, kram!!!

• frifantasi

Förstår att ni uppåt landet som är insnöade har det lite tufft, men fy  f-n vad grått det är nere i Skåne med regnet :(

• frifantasi

Det där med att hålla reda på vad alla skrivit och vilja kommentera håller jag med om att deta kan vara lite knivigt ibland. Jag läser allt, men orkar inte alltid kommentera allt. Jag tycker FL är lite irriterande för om man skriver ett inlägg och inte postar det för man vill skria mer och byter till nästa sida så försvinner det man skrivit i inlägget. Så jag har börjat skriva mitt inlägg, kopiera texten, gå vidare till nästa sida, klistra in texten, fylla på med mer text, osv alla sidor, lite jobbigt , men min enda lösning :) Kanske ska lägga förslag till FL att texten i inlägget ska ligga kvar om man bläddrar, eller går det redan fast jag missat hur??

Ceke: Du har ju inte mellanblödningar hela cykeln... Det känns snarare som att det är kopplat till din cykel/hormoner eller något liknande, eller endomitrios som du själv misstänker, än att det skulle vara cancer. Och om P-ringen kunde minska blödningarna desutom. Tror inte det hade funkat vid cancer.. Inte oroa dig för det nu, kramis!

Emily, gillar din lilla fotnot, Life is a journey, not a destination!

Millan: du behöver abslot inte vara orolig att flytten kan orsaka missfall. Tror att du vet det själv också, men förstår din oro till hundra procent ändå. Även om jag rationellt vet att min tillfälliga slemhosta inte kan påverka något, så kommer ändå tankarna om det när jag hostar. Nu hoppas vi på plus för dig i veckan!!

Jojjo och Polarlantis: spännande värre, håller tummar och tår. Och annars har du ju dubbel chans i mars Jojjo!!

• frifantasi

Maria: Tack för att du dela med dig av hela händelseförloppet. Det är verkligen jättetrist, men skönt att ni kan se framåt ändå. Som du säger är det bra att det hände så här tidigt och att kroppen funkar och tar hand om det så bra.  Jag är själv ganska skärrad och det går inte ett toabesök utan att jag är orolig att det ska ha börjat blöda, men din beskrivning fick mig att lugna mig lite, händer det så är det bra att det händer nu och inte sen. Kram på dig, jag hoppas verkligen ni får se ett plus på sticka snart igen!

Polarlantis och Simtim: ni har några dagar till på er att få plus! Håller tummar och tår :)

• frifantasi

Jättekram till er med mens nu. Vad kul att du verkar få igång din cykel också Polarlantis. 
    Och ni med lång oregelbunden cykel, det går att bli gravid ändå, jag trodde det gick hand i hand med att det inte skulle gå, med det gick för mig på min 40 dagarscykel... Vi är alla olika och på något sätt kommer alla här inne bli föräldrar, på ett eller annat sätt, kramis! 

• frifantasi

Finlandssvenskan: Lite snabbt innan jag ska till tåget, så tycker  jag verkligen aldrig man ska behöva be om ursäkt eller motivera sina egna val i livet. Alla vill och gör olika med sina liv, tyvärr finns det vissa som inte "kan förstå" andras val, men det är ju skillnad på att själv inte vilja ha det livet och att någon annan i ens närhet har det livet. Det låter som din vän har svårt att se skillnad på det, kanske även en släng av småsinthet att inte unna andra lycka, är hon själv lycklig i sig själv egentligen om hon inte kan det? Låter som att det kanske grundar sig i en känsla av otillräcklighet hos henne och att då jämföra sig med andra? Hoppas ni kan lösa det i alla fall!

• frifantasi

Millan!! Så kul, vågar mig också på ett litet förgrattis och håller tummarna att det är starkare imorgon!!Skrattande
    Och minst sagt skumt med Lavendias dröm ju!!! Hoppas på dig med Lavendia, även om du är skeptisk!

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet