Vi över 30 som längtar efter första barnet
Ja hm, ju mer jag tänker på det så känns det som blodet på pappret borde inneburit att ägglossningen var i lördags, inte i söndags när jag hade positivt på stickan. Vi sexade ju i lördags, hoppas att det räckte då. Egentligen hade det ju känts bäst om vi sexat även på fredagen.. Men men, nu är det bara att vänta!
Gris78 - Jag funderar också över det om man får äl tidigare. Har läst att lutealfasen alltid brukar vara lika lång, men det måste ju i så fall betyda att cykeln blir kortare om man får äl tidigare? Nu t.ex fick jag ju äl 4-5 dagar tidigare än jag trodde, och om min lutalfas är 14 dagar borde jag ju även ha bim 4-5 dagar tidigare..
Millan75 - Ojdå stackars katten! Hoppas hon piggnar till snabbt efter operationen och att det går bra även utan svans. Jag tycker också att det är intressant att läsa om dina erfarenheter. Ifall man råkar ut för nåt liknande blir man kanske mer beredd. Det är ju så jobbigt det där med att saker upptäcks så pass sent. Händer det nåt i veckan 4-5 har man ju knappt hunnit börja smälta att man är gravid. I vecka 13 är man ju inställd på att få en bebis om några månader. Min syster blev tvungen att göra fostervattenprov i v.13 i sin senaste graviditet, eftersom hon visste att det var 25% risk att barnet skulle ha en viss sjukdom, som skulle tvinga dem till abort. Så hela graviditeten fram tills v.13 fick hon försöka låssas för sig själv att hon inte var gravid. Ingen höjdare direkt.. men som tur är slapp hon göra abort sen.
Maria79 - Förra månaden fick jag äl på dag 16. Den här månaden fick jag äl på dag 12 eller 13. Så det kan ju verkligen bli vilken dag som helst.. håll ut och fortsätt testa så kommer det nog snart. :)
som födelsedagspresent?