Inlägg från: Frk Svår |Visa alla inlägg
  • Frk Svår
    Lavendia skrev 2011-01-25 09:51:39 följande:
    Tack frk Svår för infon. Är "beroende" av cocca-cola och kämpat det senaste året att hålla det nere till helgerna pga bebisverkstaden men oj vad tufft det är. Igår var jag deppig och kunde inte hålla mig och drack 25 cl. Det är mitt kaffe. Jag dricker en massa te istället som kompensation men vet inte om det är bättre förutom för vikten Skrattande jag orkar inte tänka på allt man inte får längre. Måste få leva och må bra med. Jag tror det ger bättre effekt.
    Jag vet ju inte hur tillförlitlig infon är, jag läste bara den Men det såg ju bra ut så då kör vi på det, haha. Jag är Cola-beroende och dricker inte kaffe men det senaste året har jag faktiskt hållt igen rejält på Cola-intaget bortsett från den sista månaden men det har ändå inte blivit sådana mängder som det var förr. Snittade nog på 1,5 liter om dagen (light då, man tänker ju på vikten).
  • Frk Svår
    Lavendia skrev 2011-01-25 09:59:46 följande:
    jag drack också 1,5 liter om dagen. Vågade knappt säga det till någon då det låter "hemskt". Skönt att inte vara ensam Skrattande min man blev lite chockad när vi träffades men dragits med.. Jag drack light förr men när jag var gravid förra gången (MF) lovade jag honom att börja dricka vanlig cola istället för light och nu är jag fast i den vanliga igen. Det gav extra kilon kan jag säga..
    Jag gick över till light när jag var med i VV för lääängesedan. Jag kommer aldrig att börja med vanlig igen men är jag gravid kommer jag nog sluta dricka cola helt och hållet iofs.
  • Frk Svår
    Lavendia skrev 2011-01-25 13:11:05 följande:

EGO!!!!!!!!!:  Tror ni inte tantskrället dök upp nu!!!!! För tidigt dessutom!!!! Fast det är bra med tanke på att man ska köra en ny runda, får se det positiva. Kändes verkligen som att det var något denna gången. Känner mig helt tom, gråter inte ens vilket jag brukar. Känns som jag börjar ge upp hoppet. Känns som vi aldrig kommer att få barn Gråter

Stor kram till dig från mig!
  • Frk Svår
    Squirrel Nutkin skrev 2011-01-25 16:22:49 följande:
    Hej, hej, kan jag hoppa in hær? Jag ær 31 år (79:a) och bor tillsammans med min sambo i Oslo, han ær också svensk. Vi har førsøkt sedan juni 2009 men har också haft en tids uppehåll i førsøken då min sambo flyttade till Oslo några månader innan mig plus att vi bodde i kollektiv i børjan så då blir det ju lite svårt med gravid-førsøken, hihihi. Men sedan maj 2010 har det varit mer på riktigt eftersom vi då flyttade till egen lægenhet. Jag ær ju lite orolig før var månad som går utan plus eftersom jag lætt tænker på om jag ær før gammal eller om min tidigare abort kan ha førstørt før oss. Men vi kæmpar på!
    Välkommen och lycka till!
  • Frk Svår

Tänkte testa att lägga in mig men det verkar bli vajsing. Ngn som kan hjälpa mig?

ÄL beräknad 27/1 och BIM beräknad 11/2

• Frk Svår

Tack Irmeli! Vad ovant det känns att se mitt nick på en BIM-lista, jag som inte skulle hålla på med sånt. Men i den här tråden känns det som att man får stöd osv så det känns inte lika jobbigt att sätta upp sig här...

• Frk Svår

Jag behöver lite hjälp från er kunniga människor här inne! Och de som inte vill läsa om flytningar och blödningar får sluta läsa här

Tidigare har jag ibland haft en liten spotting 1-2 dagar innan mens men då har det varit en liiiiiten blodblandad flytning. Imorse när jag gick på toa var det en klarröd blödning i stolen och en stor dos blod i pappret och jag har beräknad ÄL imorgon. Inget visar på att jag har haft ÄL. Tempen var tom lägre idag än den brukar vara (36,1 mot 36,3-36,6), tappen var mediumhögt och "cervical mucus" (vad heter det på svenska...mucus låter ju inte sexigt öht!) visade att ÄL är på G de närmsta dagarna iaf. Så var kommer blödningen från?!? Det är inte utan att man blir lite orolig.

Fick förresten ett "bra" besked igår. På måndag har vi tid för besök hos Gyn för utredningen! Första besöket! Sambon är jättenervös över att han ska få runka i en mugg men jag försökte förklara att det är nog ändå det värsta han behöver gå igenom. Jag däremot räknar med spolningar, hormoner, massa undersökningar och hela fadderullan :-/

• Frk Svår
    ifyouweremine skrev 2011-01-26 10:18:26 följande:
    Frk Svår - Jag har ibland haft en blödning i samband med äl. Tror livmodertapp och sånt är extra känslig då. Har läst att det är helt normalt iaf.
    Jag blir ju jättenervös. Har hört om blödning när ägget lossar och när det fäster osv men det är inte på väg att lossa än på någon/några dagar och fästa kan det rakt inte göra än ju. Så här klarröd blödning har jag aldrig haft mitt i cykeln så jag blir lite orolig...
  • Frk Svår
    ceke skrev 2011-01-26 11:54:52 följande:
    Ernlia: Underbart! Njut av er dag nu

Frk Svår: Ingen aning.. men kan det inte va så att det är en ÄL-blödning ändå? Att Äl kommer några dagar tidigare än du trott? Blir spännande att se tempen imorrn om inte annat.. Men annars.. som Irmelie säger.. fråga på utredningen.

Usch och fy.. nån som brukar må illa vid ÄL? Det gör jag idag.. kan dock bero på att jag åt en burk chilicorncarne igår.. orkade inte laga mat o hittade en konserv... båtmat... som nog inte kommer att provas igen!

Ska efter lunch på första kuratorssamtalet. haha.. känns ju smått tragikomiskt att jag ska dit när jag är som gladast i cykeln och mår bättre än jag gjort sedan i oktober typ.. men men... stor risk för att bläääämåendet och "min kropp suger"-skiten innfinner sig till helgen igen...

Hm.. på tal om annat verkar min kropp vilja bli opererad. Hittade ju en knöl i bröstet i höstas.. den såg snäll ut på bilderna. men de ville ha tillbaka mig idag för en återcheck. Den är kvar men verkar inte va nå elak.. Läkaren sa att jag absolut sätts upp på operation om jag tycker det är obehagligt att ha den.. Men nej nej, är den inge farligt så får jag nog se det som min lilla knöl som gott får va kvar där så länge den inte börjar växa och djävlas! SKulle det bli op för att diagnostisera endometrios kanske jag dock ska fundera på att be dem ta den också om de ändå ska söva mig... Hmm
    Ja, tempen imorgon blir väldigt intressant imorgon. Tur att jag och sambon fick till det igår då. Nu kommer han hem sent ikväll men vi kanske får göra ett försök ikväll också för säkerhets skull Men inga tecken på ÄL över huvud taget ju...jaja, det är väl bara att rumla runt i sänghalmen som fasen och hoppas på det bästa och så fråga på måndag vad de tror. Nu har jag printat ut en kalender och där ska jag fylla i hur jag hade mens förra året och lämna in, tänkte jag.

Hoppas det löser sig med knölen! Känns ju inte kul att ha en knöl där även om den är ofarlig.
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet