Inlägg från: Jezzi80 |Visa alla inlägg
  • Jezzi80

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Kiyona:

Hjärta Gråter Hjärta

• Jezzi80

Hej alla!

Jaha.. ja, jag sitter här hemma med världens ap-smärta efter blockadsprutor i nerverna igår. Men men... tänker på trevligare saker så sitter smilet på läpparna iallafall.
    Nämligen 5 år med min älskling imorrn Skrattande Hjärta
    Tänkte kanske slänga in nåt kort om oss..

Vi visste om varandra flera år innan vi blev tillsammans, men båda hade relationer och tanken på oss existerade inte. Anledningen att vi kände till varann va enbart för att han då jobbade på ett ställe där jag rätt ofta va inlagd.
    Några år senare träffade jag hans kompis (från samma ställe) och fick veta att min sambo bodde rakt över gatan från mig.. haha. Jag va inte gift längre och han va singel. Hamnade på en fest där och tjolahopp!  Tillsammans sen dess Hjärta
    Nu, 5 år senare... har vi varit sambo i dryga 3½ år. Han flyttade in till mig och efter det har vi flyttat 2 ggr.
    Han är 37 (snart 38), jag är 31 och katten 13 (hehehe). Hans son är 10, men mamman har flyttat långt bort och undviker all kontakt med min sambo sen massa år. Knepig situation som gjort att far o son inte träffats sen sonen va 3-4 år. Synd...

Men jag o mannen min bygger vårt bo och kanske kanske det kommer nåt i början av 2012??? Hoppas gör vi ju! Kärleken blomstrar iallafall Kyss

• Jezzi80
    Smiley skrev 2011-05-12 23:36:31 följande:
    Gubben och jag har varit tillsammans i 5 år och gifta i 4 år nu i juni. Fick MF en månad innan min 30-års dag.
    Ser jag en trend med siffran 5 och MF vid födelsedagar i tråden?!
    ...nä det hoppas jag inte...
    en kan va att det verkar så ja, hoppas det inte gäller oss..
  • Jezzi80
    Kaprifolen:
    Jo det va jag som starta med kattens ålder, 13 år nu.
    20 bast, still going strong! Ojoj! Inte illa, hoppas på liknande ålder för min lilla skit-maja oxå haha (nä hon heter inte skit-maja, heter Mia, Missen-Mia, Missen, Gumsan, Knaskatten, Fjantan mm... hehe)
    Fyllde 13 den 11 april, känns mkt, men pigg o tokig och minimal än haha, som alltid!

Bjussar på en bild från hennes 13årsdag  Skrattande
  • Jezzi80
    PeLeKo skrev 2011-05-13 09:17:54 följande:
    Uppdaterar..

SoligBIM Vi som längtar... Baby 

PeLeKo:BF-slutet av januari? (Plussade idagGlad)
    GRATTIS!!!
  • Jezzi80
    * Det slår mig, om jag nu minns rätt fr alla samtal i tråden att vi verkar vara ett gäng 30+, med förkärlek till katter och naturvetenskap (vet att vi har ett gäng m andra yrken också men vi var sjukt mga minns jag som pysslade m ngn form av naturvetenskap) .....och så är vi kontrollfreak då . Lika barn leka bäst eller?

* Japp, naturvetare, 30+ och kontrollfreak! {#emotions_dlg.djavulsk}

* Ekonomer med minihund då? Journalister då (dubbelt verksam)? Någon? ;)

* Kontrollfreak med stora vovvar och säkerhetsyrke, trippeljobbande maj ut, sedan dubbeljobb... {#emotions_dlg.djavulsk}
    * Japp.. naturvetare i grunden (men jobbar som socionom nu) och kontrollfreak här!

Ojoj, ja men jag passar bara in på... f.d kontrollfreak tror jag haha... Inte naturvetare, ekonom eller nåt sånt.
    däremot undersköterska, mentalskötare, konstutbildning och lite mixat... men jobbar inte.
    Kontrollfreakandet har vart extremt men kan säga att det är skönt att ha det på sundare nivå hehe
    Ingen mini-hund, men min mini-katt
  • Jezzi80
    L Maria skrev 2011-05-13 19:30:48 följande:
    Jag är gravid igen! PlusHjärta
    Jag är jätteglad och jag är livrädd...
    GRATTIS!!!!
    Förstår att du är både glad och rädd...
    Sophy80 skrev 2011-05-13 19:35:50 följande:
    Nu var det min tur att gråta. Igen. Makens simmare mår sämre än någonsin.
    *Kramar om*
  • Jezzi80
    Marsflickan80 skrev 2011-05-13 22:50:52 följande:

Jezza: visste inte du hade anorexi – en av våra populäraste folksjukdomar. Så fruktansvärt att unga flickor pumpas med ideal och dålig självkänsla så tillvida att de tappar sig själva. Skönt att du nu är frisk

Jo, e ju inte ovanligt precis... Min lillasyster hade även hon svår anorexi strax innan jag fick det... Men hon e oxå frisk idag, och har en härlig son på snart 9 år Glad

Tvistas det där om ifall man KAN bli HELT frisk, många tycker det alltid finns, och att man måste va beredd på återfall resten av livet, men jag har inte den uppfattningen eller erferenheten... men kan nog bero på att jag jobbat så mkt med mig långt långt efter anorexi-tiden oxå, slutade inte i terapier o olika behandlingar pga att jag blev normalviktig + åt vanligt. Fick annat skit efter som krävde att jobba många år till med mig själv, och DÅ tror jag möjligheten finns att slippa all ätsörnings-skit.
    Glad som attan att jag kommit dit jag är idag Glad
  • Jezzi80
    Sophy80 skrev 2011-05-13 23:29:50 följande:
    En väninna till mig blev gravid trots spiral. Hon visste inte om fostret, tog ut spiralen och käkade p-piller i 2 månader PLUS söp till riktigt rejält på en fest (med dubbla efterfester) ett par månader in i graviditeten. Hennes flicka kom ut alldeles perfekt.
    ...kan berätta en annan sak.
    Mamma har varit gravid 6 ggr (vad jag vet).
    Barn 1: Spiral-barn
    Barn 2 (jag): P-pillerbarn
    Barn 3: Spiral-barn
    Barn 4: Planerad
    Barn 5: P-pillerbarn
    Grav 6: Missfall pga stress + cellförändringar. Gravid trots att pappa stariliserats. Visade sig att pappa läkt ihop efter ca 10 år...

Mormor: 6 barn, varav 3 föddes samtidigt (mamma + 2 bröder, trillingar). Det var "graviditet på graviditet" med trillingarna, då det bara va 2 killar först, men 1 månad in i grav blev hon gravid igen, och därför blev det trillingar.

...Mamma, som i ung år ville bli nunna... kunde verkligen knappt titta på en karl hehe. Hoppas viss arvsmassa av det finns i mig.. och att det märks snart.
  • Jezzi80
    shelby skrev 2011-05-14 11:24:08 följande:
    bara jag som är nykterist här  
    mannen min dock festar väl varje helg, så där är vi inte lika alls haha. Men verkar inte påverka fertiliteten, bara mitt problem att behålla och jag är de vita fåret i dramat, känns lite komiskt på ett väldigt surt sätt 
    ...nästan nykterist Flört
    Dricker kanske 6-7 ggr per år (max) och då blir det oftast bara vin till maten eller om det e högtid kanske en nubbe. Festar till det.. typ 2 ggr om året kanske? Men sällan mkt då heller. Mannen min e likadan.
    Barskåpet har innehåll, men innehållet får typ dammas av hahaha
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet