Inlägg från: Polarlantis |Visa alla inlägg
  • Polarlantis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

ceke skrev 2010-12-28 20:22:29 följande:
    Gris: tycker det luktar lite gravid om dig ändå! Och Polarlantis, dig formligen tokdoftar dig ett stort fett plus om!!!
    HAHAHA! Ja vi får väl se! Nu har jag gått från att tro att det verkligen inte är något...till att tro att det kanske är något i alla fall! Pirrigt!
    TROR att jag ska testa imorgon...Stackars sambon håller på att gå upp i atomer och jag är helt lugn, känns jätteskumt! Är verkligen helt avslappnad...är det för att jag redan vet svaret...??? Eller är det förträngning på hög nivå tro...hmmm...jag som trodde att jag inte skulle kunna hålla mig till BIM!

Håller tummern för dig Gris, tror nog det ska gå bra för dig!!!
  • Polarlantis

Sorry tjejer, inget plus och mensen har kommit igång Gråter tack för att ni varit så peppande! Men jag hade på känn att det inte var något så jag tror inte det är katastrof...men det känns så långt till slutet av januari innan jag kan hoppas igen...suck..ja, ni vet ju alla hur det känns, hur mycket man HOPPAS på att det är verklighet...

Nu ska jag tycka synd om mig själv idag och kurera förkylning och imorgon ser jag frammåt!

Massor med lycka till för er alla andra!!!!!!!!!!!!!!!!
    Har lagt in mig i listan för januari nu...

BIM

Tomte DECEMBER  Tomte
    12 -- Pingla77 ÄL 28 nov (7:e försöket)
    16 -- FruKM ÄL ~2 dec (tredje försöket)
    21 -- Fröken Ellen ÄL 7 dec (8:e försöket)
    25 -- Gris78 ÄL 11 dec (försök nr 4)
    27 -- emmafemma  ÄL ~ 11-12 nov (försök nr 3)
    27-28 - ernlia03 ÄL 15-16 dec? (första "försöket" efter MA i v 11)
    29 -- Essalady ÄL 16 dec (försök nr 5)
    29 -- Daniela01 ÄL ~ 14 nov (massa försök)
    30 -- Kaprifolen1979 ÄL 15 dec (försök nr 2)
    31 -- Bäbis201008  ÄL 14-15 dec (försök nr 5)

{#emotions_dlg.flower} Januari Skål  {#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}
    1 -- SannaK    ÄL 18 dec (flera försök)
    1 -- Zalia ÄL 20 dec (2:a försöket)
    2 -- Sanna77  ÄL 22 dec (försök nr 4)
    2 -- Ansi30 ÄL 19-20 (9e försöket)
    2 -- änglabitch ÄL 19-20 dec (3:e försöket)
    4-5 -- MariaF79  ÄL 24 dec (försök nr 4)
    8 -- AnnJan ÄL 25 dec (2:a försöket)
    10-- Finlandssvenskan ÄL 28 dec ( 3:e försöket)
    11 -- Saftochbulle ÄL 28 dec (sjunde försöket)
    12-13 -- Ceke ÄL 29-30 dec (sjunde försöket)
    Uppsara (sjätte försöket)
    14 -- simtim ÄL ~31 dec (sjätte försöket)
    17 -- Längtan81 ÄL 3-4 jan (12:e försöket)
    17 -- Kia78 ÄL 2-4 jan (9:e försöket)
    18 -- Irmelie  ÄL  2-4 jan (MA på 3:e försöket, 1:a försöket efter MA)
    19 -- Millan75 ÄL ca 4 januari (försök nr 3 )
    20-- Jojjo55 ÄL 6 jan (försök nr 3)
    26--Polarlantis ÄL 12 jan (andra försöket)
    29 -- Lavendia ÄL 15 jan (7:e försöket efter MF i v. 11)

PlusGRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 5 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)
    Inna: BF augusti (5:e försöket)
    Astrogirl: BF 4 sept 2011 (11 försöket)

• Polarlantis
    Lavendia skrev 2010-12-29 14:34:39 följande:
    Åh vad tråkigt polarlantis. Skickar en stor varm kram Hjärta Så sunkigt första mensdagen att ladda om. Jag var hundra på att du skulle få ett plus men nästa gång!! Skrattande
    Tack för kramen! Det behövde jag! Jag har två vänner som vet att vi börjat försöka var av den ena är gravid i v 20 ca. Skickade sms och fick bara "aj då. jobba på" som svar, känndes inte kul alls! LITE omtanke hade jga hoppats på, hon är ju min bästa vän som ska fatta sånt här...suck...bara jag som deppar antar jag. Den andra vännen hon har barn men hon vet nog intehur mkt jag vill ha barn nu...pust!

Började tro på + själv igår kväll men icke...

Men det är bara att sätta igång och så hoppas på att ÄL inte gör fullt så ont som denna månaden!
  • Polarlantis
    Lavendia skrev 2010-12-29 15:27:18 följande:
    Lite sympati är faktiskt det minsta man kan begära! De förstår nog inte hur jobbigt det är och hur gärna man vill. Förra gången jag fick mens sa jag det till min svärmor som jag gillar jättemycket och hon brukar ha mer empati än mina föräldrar som bara säger tänk inte så mycket på det, vi pratar inte mer om det för det sätter sig på hjärnan. Men till och med hon sa bara "tänk inte på det där, du tänker för mycket på det, nu pratar vi om annat". Så nu håller jag tyst. En av mina bästa vänner försöker också, i över ett år nu och hon fick också sin mens så vi kan trösta varandra på nyårsafton. De har dock en sen innan vilket är lyxigt!

Jag deppar med så du är verkligen inte ensam..
    Så skönt att höra (igen!) att man inte är ensam!!!
    Trode verkligen min bästa vän skulle ha mer förståelse, är ganska så chockad faktiskt. Jag hade asont vid ÄL och var lite oroad och ringde idiotbarnmorskemottagningen som hon också hatar och fick idiotsvar som vanligt därifrån. När jag sedan talade om det för henne fick jag bara ett jaha tillbaka. Sedan ingenting inte ens en fråga om jag mådde bättre!?!?! OK hon är gravid och har fullt upp med det men LITE tankar på andra kanske man kan förvänta sig att hon har kvar eller?

Så skönt att prata med sambon nu också, han var också lite deppad, men det är också skönt att känna hur mycket man VILL ha barn med just denna man!!! Nu kommer det inte kännas så läskigt för nu vet vi ännu mer att vi vill, så alltid något och alltid skönt att veta att kroppen funkar!!!

LAVENDIA: Har lite dålig koll...men hur ligger du till i försökandet? Försökt länge?
  • Polarlantis
    Astrogirl skrev 2010-12-29 15:59:12 följande:
    Tack. Ja verkligen bra nyårspresent.

Mina två bästa vänner har blivit gravida under senaste året och det tog sig fort för dem och jag upplever att de inte riktigt kunnat förstå hur jobbigt det är när man får kämpa längre tid med bebisverkstaden. De säger att man ska försöka sluta tänka på det, men hur lätt är det, typ omöjligt. Man måste nog upplevt det hela för att verkligen kunna förstår hur det känns.

Ja kämpa på. Snart är det er tur. Kramar!
    Så härligt att det tagit sig för dig!!!
    Jag kan inte fatta att man folk säger att man inte ska tänkea på det hela tiden för det är gör jag...MASSOR!!!

Tack Saft och bulle, klart vi ska köra på vidare!
  • Polarlantis
    ceke skrev 2010-12-29 16:02:40 följande:
    NEJ, skit också polarlantis.. trodde ju så på att det va ett plus på g för dig. Helt ok att deppa idag för det!!! Usch... Första mensdag är verkligen en skitdag... Sen går det ju så sakteliga framåt och helt plötsligt är man vid ÄL igen med nytt försök

Ett plus i a f som du säger att ni nu verkligen vet att ni vill! En härlig känsla bara det i a f

Kram på dig!
    Tack så jättemycket!!! Det värmer!!! Började nästan tro på + jag också men visst inners inne att det inte blivit något...har en så hyperkännslig kropp så jag blir inte förvånad om jag känner av det när det tar sig...men vi får se!

Tycker lite extra synd om  mig för att jag är sjuk också...så klart! Blä...
  • Polarlantis
    ifyouweremine skrev 2010-12-29 16:25:51 följande:
    Fortfarande ingen tant. Det känns hela tiden som hon är påväg, eller känslan kommer och går, har gjort i några dagar nu. Mycket aktivitet. Men jag kan ha haft äl senare än jag tror.. Hon kommer säkert imorgon.
    Hade på känn att min ÄL kanske var två dagar senare än vad det var tänkt och det stämde bra in med mensen...HOPPAS det inte är så för dig, håller alla tummar och tassar jag kan finna hä ri huset!!!
  • Polarlantis

Så skönt när min andra vän ringde och villa kolla hur det var med mig för jag verkade ledsen på facebook, det är en go vän det!!! men min närmaste vän som själv är gravid kan inte host upp ngt mer än "aj då, kör på!" SUCK!

Men nu har man fått prata av sig lite så det är lite bättre...fast mensen har visst kommit av sig, bara det nu inte ska krångla en massa utan funka, hoppas!!!

Min hjärna är underbart enkelspårig, det är bara barn i den hela tiden...

• Polarlantis
    Rosavit skrev 2010-12-29 20:51:30 följande:
    Ja ibland blir man förvånad över hur ens vänner beter sig.. Hade dom försökt länge innan det tog sig för dom? Hon kanske inte kan ha sympatier för att de tog lång tid för dom?

En jättekram får du i alla fall från mig för jag vet hur det känns även om det tog sig  "snabbt" för mig.

Imorgon ska jag på mitt första VUL så ni får gärna hålla tummarna att allt är bra.

Kram till alla
    Nej det tog sig på första försöket och hennes karl är helt depp för hans liv är slut nu säger han...stöööön...han har sådana probs med att skaffa barn men har ju själv gjort bäbisen i fråga OCH han visste om det, PUST säger jag bara!

Tack för kramar!!!
  • Polarlantis
    ifyouweremine skrev 2010-12-29 21:08:21 följande:
    Tanten hann komma idag ändå.. backstabbade mig när jag var på bio... Död
    Stackars maken, han hade börjat hoppas nu när mensen dröjde några timmar extra.. Själv hade jag såna menskänningar att jag inte börjat hoppas ännu.

Men nu blir det skumpa i nyår! Skål Och så får 2011 bli det stora året när jag blev gravid för första gången  istället...
    Men SKIT också!!!!!!!!! Massor med kramar på dig nu!!!!!!!!!!
    Skönt att du också "visste" att det inte var något...men besviken blir man iaf.

2011 är vårat år helt klart Skrattande
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet