Inlägg från: Kattflickan |Visa alla inlägg
  • Kattflickan

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Hejsan,

Ceke: Om jag vore du skulle jag ändå ringa gyn på måndag och diskutera dina blödningar! Bra för dem att veta att dina symptom kommit tillbaka. Men kanske är det din kropp som inte helt återhämtat sig efter hormonpreventivmedel?

Daniela01: Vet inte hur jag ska säga, men känn dig inte okvinnlig! Jag hade samma slags tankar när det visade sig att vårt barn hade DS, jag kände mig defekt! Utgick ifrån att det var fel på mig. Men det är inte fel på oss, vi är inte okvinnliga. För en del tar det längre tid att bli gravida, det behöver inte vara nåt fel och är det det så kan man ju oftast få hjälp!

Jojjo55: Jag ska börja ÄL-testa imorgon, på dag 10, hoppas vi snart har ÄL!

Gris78: Anledningen till att vi kör sex efter mensen är mest att vi saknat att ha den under mensen Inte i bebisskapande syfte alltså! 

Nu är jag lycklig ägare till ett par längdskidor och pjäxor, vi ska ge oss ut så snart vi kan!  Hoppas allt går bra nu Acinna så att din pappa kan få köpa en pulka!

Millan 

• Kattflickan
    SannaK skrev 2010-12-07 15:49:03 följande:
    Eftersom jag fick missfall sent när magen redan syntes så visste alla vänner, familj o arbetskamrater om min graviditet. Det var skönt då för att alla förstod varför jag var ledsen men känns väldigt pressande nu när alla bara väntar på att jag ska bli gravid igen. Känner mig iakttagen... suck

Håller med om att det är en konstig känsla att dela sina innersta önskningar med alla er anonyma. Samtidigt är det så himla bra att möjligheten finns. Vissa saker kan man ju inte säga till sina kollegor o vänner, t ex att man bara har lust o gråta när en efter en i ens omgivning meddelar att de är gravida eller skyltar med växande magar. Känns så orättvist ibland.

Måste också instämma i det där med höstbarn, vad naivt det känns nu att jag för drygt ett år sedan inte kunde förstå hur man kunde planera barn till hösten. Nu skulle jag göra vad som helst för att få ett barn, oavsett när på året.
    Hej, jag var ju också så långt gången när vi avbröt graviditeten att alla kände till det och nu märker jag också hur de tittar misstänksamt på mig.  Men jag har gått ner några kg för att jag tränat så mycket (de jag gick upp under grav) så de har inget för att de kollar

Håller helt med dig, nu spelar det ingen roll när på året vi får barn, bara vi får ett barn. Innan så försökte jag planera så att det skulle komma i början av året och vårt barn skulle ha kommit i mars. Nu vill jag bara bli gravid så snart som möjligt igen. Helt seriöst, spelar det verkligen nån roll när på året man är född? Den där läkaren som inte tyckte man skulle skaffa höstbarn var ju ute och cyklade.

Millan 
  • Kattflickan

Grattis Mellanis! Försök koppla av och njut nu! Har magen börjat växa?

Jag tycker också att det känns bra att få prata ut här, höll på att försäga mig på jobbet idag när jag fick frågan om att träna imorgon. Höll på att säga " Nej det går inte, jag måste ha krafter kvar på kvällen att göra bebis med min sambo" Men som tur var lyckades jag hålla tyst

Har ännu inte fått utslag på ÄL-stickan men det är bara dag 11. Hur går det för dig Jojjo?

Millan

• Kattflickan
    Irmeline skrev 2010-12-07 19:40:56 följande:
    Har en kompis som fick avbryta en graviditet halvvägs eftersom barnet var skadat (nästan ingen hjärna) och hon skulle fött i april. Hon blev gravid igen och födde en frisk dotter på julafton och var världens lyckligaste!!
    När man varit med om något sådant är det verkligen inte datumet som spelar roll.
    Precis! 

Åååå, jag vill så gärna bli gravid snart! Nu ska vi köra på intensivt den här veckan och sen är det BIM på julafton!

Pingla77: Har du testat en sticka på kvällen också när du har börjat få lite utslag på en sticka på morgonen? Jag har testat både morgon och kväll när jag sett på morgonstickan att det börjat blir starkare och då har jag fått riktigt starkt utslag på kvällsstickan. 

Oj, återigen dax för sen middag!

Millan 
  • Kattflickan

Hejsan,

Jag tror inte att mensens längd påverkar fertiliteten alls! Har aldrig hört nåt sånt. Det verkar vara skönt att ha en kort mens, så ni som har det...njut!

Idag blev det lite mer färg på ÄL-stickan. Jag ska kanske testa ikväll också och se om det är ÄL på G.

Millan 

• Kattflickan

ÄL-testet är positivt! På dag 12 som jag trodde. Så snart ska jag logga ner, släpa med mig sambon till sovrummet och göra det man gör för att få bebisar!

Är det bra att försöka imorgon kväll också? Vad tror ni?

Millan 

• Kattflickan

Hej,

Lillamillan: Jobbigt besked! Men jag vet flera som fått barn via IVF och förhoppningsvis ska det gå bra för er också! Försök att hålla modet uppe! Min syster är gravid via  IVF. Hon fick försöka ett tag men tillsist gick det!

Ernlia: Vilken jobbig weekend! Hoppas att du snart mår bättre!

Essalady; Jag tänkte som du i förra vändan som jag försökte bli gravid. Att jag inte skulle kunna bli gravid. En kväll var jag helt förtvivlad och grät och sörjde att jag aldrig skulle kunna få barn. Det var på mitt fjärde försök, när jag lyckades. Men jag var helt övertygad om att det inte skulle gå, att jag skulle vara infertil, men det var jag ju inte och det är säkert inte du heller. Det känns bara ibland så hopplöst när man är så hopplöst när man vill bli med barn. 

Inna: Vi hoppas på dig nu!

EGO: Jag var på julmiddag med jobbet ikväll och jag såg på de andra att de tittade på mig när jag bara drack julmust. Så nu kommer de väl att börja tro att jag är gravid.  När jag var gravid så hade jag ändå tagit några glas vin mellan ÄL och BIM och när det visade sig att jag var gravid så gick jag runt och tänkte på de där vinglasen och oroade mig för att de kunde påverkat fostret. Hade svårt att släppa det och därför tänker jag försöka vara helt nykter mellan ÄL och BIM. Mest för att jag ska slippa gruva mig sen. Aperopå det, så ska jag snart, när maten lagt sig lite släpa med sambon till sovrummet för ett sista försök!

I morse tyckte jag att strecket på ÄL-stickan var lite svagare än igår kväll! Märkligt! Hade jag bara testat på mornarna så hade jag ju missat det isåfall? 

Millan

• Kattflickan

Irmelie: Det kanske stämmer för jag har fått starkast utslag på ÄL-stickorna på kvällen. Jag gör så att när jag ser att strecket börjat bli starkare en morgon så kollar jag även på kvällen. Fast egentligen skulle man ju kunna testa bara på kvällen.

Nu har vi gjort vad vi kunnat för att det ska bli bebis den här månaden, bara att invänta BIM.

En pinsam fråga: Nu sexade vi två dar på raken och då märkte jag att andra dagen så var "satsen" lite mindre mängd. Är det så för män att satsen blir mindre om de har sex ofta?

Jag kan tillägga att jag har rätt många vänner som fått försöka ett tag innan de blev gravida, bara fåtal som sagt att det gick typ på första försöket. Så om man slår samman våra erfarenheter så kanske snittet blir 7 månader

Millan 

• Kattflickan

Förresten, krya på dig Ceke! Nu ska jag till jobbet, är redan sen!

Millan 

• Kattflickan

Grattis Inna och Uppsara! Kommer du från Uppsala Uppsara? Jag gör det iallafall! 

Känner ni av nåt än?

Lillamillan: Var gärna kvar i tråden ändå! Jag tror och hoppas att det kommer att gå bra för er att få barn!

Millan 

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet