• Smiley

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Jojjo: vi har väl kommit till slutet av vår utredning. Tagit alla provet, spolat äggledare, spermaprov och fem kurer pergotime. Ska på IVF-möte snart där vi går reda på hur allt kommer att gå till. Där kan vi ställa eventuella frågor. Vet inte om jag har några. Vad är det du känner att du vill ha svar på? Efter mötet så blir det sommaruppehåll och direkt när de öppnar ska vi köra igång.
    Är det spermaprov som han ska göra imorgon?
    Vi kommer att kunna dela många IVF-upplevelser, och vem vet, vi kommer kanske tom plocka ägg på samma klinik?!

Kram till dig och hoppas att du mår bättre och får svar på alla dina frågor.

• Smiley

Sophy: Haha, ja du, hur i hela friden!
    Men du har rätt, blev ju spontangravid 2009, och skulle ha börjat med IVF ca januari 2010. Skulle ha ätit totalt 6 kurer pergo (varannan månad) 2009, men hann bara med 2. Sen fick jag ju inte fortsätta på fertilitetsmottagningen efter det, utan kontaktade dem igen i december 2010. Kunde kontaktat dem redan i september, men hade ju fortfarande dåliga värden med sköldkörteln då. Så det kändes bortkastat på något sätt. Sen har jag hunnit med 3 kurer pergo i år, sista nu.
    Så vägen har ju inte varit direkt spikrak om man säger så. Men det kanske blir 50:de gången gillt eller nåt

• Smiley

Kiyona: Usch då, vilken obehaglig upplevelse. Att inte veta om det är något eller inte. Om det är ett MF så borde du blöda mer, men eftersom du inte blött sedan dess, så låter prognosen lovande. Jag tror jag fick MF lite senare, runt 6+, och blödde i 4 dagar.
    Tänker på dig, och hoppas att du mår bra.
    Kram!

• Smiley

Kiyona: skickar en värmande kram till dig!

Saftis: vad betyder rh? Är det en blodgrupp? Är det så att barnet inte har lika som er? Förstod inte riktigt... Hur får man reda på vilken blodgrupp man har? Heter det O negativ och B, eller vad det nu finns? Här visste jag inte mycket... *oops*

Gubben och jag har varit tillsammans i 5 år och gifta i 4 år nu i juni. Fick MF en månad innan min 30-års dag.
    Ser jag en trend med siffran 5 och MF vid födelsedagar i tråden?!

• Smiley

God afton!
    Har inte varit inne här på ett par dagar, så jag misstänker att jag har ett par sidor att läsa ikapp kikar om imorgon och uppdaterar mig om allt som hänt er

Kram på er!

• Smiley

Astrogirl: grattis till ditt plus!

Pingla: hur såg dina värden ut när du testade först? Och hur vill läkarna att du ska ligga i värde?

Ego: Här har ÄL passerat, och hoppas att vi träffade rätt. Blev dunderförkyld i fredags och vi har inte sexat i helgen, men det ska ju räcka med var tredje, så vi får se. Hade 2 äggblåsor på vänster sida i tisdags på 15 mm, kände av ÄL i torsdags. Så jag hoppas.

Hoppas att ni har haft en trevlig helg!

Ps: vilka söta katter ni har. ds.

• Smiley

Ja, de är visst lite lika
    Min bild är tagen från balkongen. Har en underbar utsikt

Hoppas verkligen, men min läkare sa att oddsen att vi blir gravida är inte stora med tanke på en spontangraviditet på 3 1/2 år, men kroppen får en liten extra skjuts med pergon. Vi tänkte starta IVF i september.

Kul att vi ligger lika i ÄL-datum alla synkas mer och mer.

• Smiley

Uppdaterar mig på listan!

Solig BIM Vi som längtar... Baby

Solig Maj {#emotions_dlg.flower}

15 -- Skette, äl 1 maj (försök nr 6)
    27 -- shelby ÄL 14 maj (hoppsan hejsan)
    30-- Saftochbulle ÄL 16 maj (10:e försöket efter två MF)
    30--Polarlantis ÄL 16 maj (5:e försöket, 1:a efter MA...)

{#emotions_dlg.flower} Juni {#emotions_dlg.flower}

1 -- Millan75 ÄL ca 17 maj (3:e försöket efter missfall, totalt 9 tidigare försök)
    2-- Kaprifolen1979 ÄL ca 19 maj (försök nr 5)
    5 -- Frk Svår ÄL ca 21-26 maj

6-- Smiley (45:e försöket, MF september 2009)
    8 - Zalia ÄL 27 maj (försök nr 9)
    10 - Prodigy79 (11:e försöket)
    11-- DubbelA ÄL ? maj (försök nr 9)
    14 -- Irmelie ev. ÄL 30 maj (andra försöket med pergo)
    15--Jezza80 ÄL ca 2 juni (försök nr 5)
    16 - Annelie77 ÄL ca 1 juni (försök 2 efter MF i v11 tidigare 4 försök)
    18-- Finlandssvenskan ÄL 4juni(8:e försöket)
    21 - Marsflickan, ÄL ca 7 juni ( 2:a försöket)
    21-- Pingla77, ÄL 6 juni (försök nr 11, 2:a med Pergo)
    21 - MariaF79, äl ca 11 juni (försök nr 8, två mf i v 5 på försök 5 och 7)
    23 -- shelby, ÄL ca 8-10 Juni (försök no 1)
    ? -- Kiyona, ÄL x juni (försök nummer 3, X 2009, MF 12/5)
    25 -- Fröken Ellen. ÄL 10:e juni. (13:e försöket, 2:a med Pergo)

26 -- Sophy80, äl 12 maj? (försök 5 efter uppehåll, 12 pergoförsök totalt, mf 16/4)
    27 ca Råttentottan ÄL 12 juni ca. 10:e försöket, 1:a efter spolning

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    2011

Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.)
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77: BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit: BF 11 juli (Tredje försöket)
    Acinna: BF 25 juli (Första försöket efter X)
    Inna: BF 19 augusti (5:e försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
    ernlia03: BF 17 sept (försök nr 1 efter ma i v 11)
    Fru KM: BF 23 sept, (fjärde försöket)
    Längtan81: BF 26 sept (försök nr 12)
    Daniela01: BF 6 oktober (2 års försök)
    Frifantasi: BF 11 oktober (4e försöket)
    Längtan1980: BF 13 okt (7:e försöket)
    AnnJan: BF 5 nov (3:e försöket)
    Marre80: BF antingen 15:e (4:e försöket)
    Lavendia: BF 1 dec (9.e försöket efter mf, totalt 16 försök)
    Ceke & Kekke: BF 12 dec (10 försöket)
    simtim: BF 18 dec (9:e försöket)
    Ansi30: BF 23 dec (10e försöket)
    2012
    PeLeKo BF 9 jan (6e försöket)
    Astrogirl BF 28 januari 2012 (försök 2 efter MA, försök nr 13 totalt)

• Smiley

Hej tjejer!

Har varit borta alldeles för länge från FL! FL har inte fungerat i iPhonen, och nu tar jag mig tiden att sitta vid datorn. Har läst/skummat igenom ett par sidor.

Maria: Beklagar verkligen ert MF, igen. Känner verkligen med dig! Du får en utav mina varmast kramar!

Kiyona: Skönt att du slutat blöda nu. Hur länge blödde du? Känner ni er redo att fortsätta på en gång nu, eller vill ni ha ett litet uppehåll?

Frk Svår: På min sista pergokur (som jag precis åt) så hade jag huvudvärk varje dag, den ville inte riktigt försvinna. Låg liksom där hela tiden, ibland mer eller mindre. Har inte haft biverkningar på mina andra kurer, bara på första och sista, och då är det huvudvärk jag haft. Har du börjat med pergo?

TomMom: Ni har hunnit med mycket på 4 år! Vi har hållt på i 4 år i augusti. Gjorde ni era IVF genom landstinget eller privat? Har ni något konstaterat "fel", eller är ni också ofrivilligt barnlösa? Hur har ni resonerat kring adoption, hur kom ni fram till att ni ville asoptera? Om du inte har något emot att jag frågar förstås. Härligt att ni får hämta hem era barn, och att ni kommit fram till "slutet" på er resa, som samtidigt startar Har adoptionsprocessen varit lång? Man vet ju inte om man kommer hamna där själv en dag, så det är välsigt intressant att veta. Lycka till med er lilla familj!

Jag inväntar BIM om ca en vecka. Har inte fått mina spottings ännu, men man ska inte ropa hej. Har lite mol, så de dyker väl upp snart. Har inga förhoppningar om en eventuell graviditet eftersom läkaren sa att chanserna är ganska små, även med hjälp av pergotime. Vi får helt enkelt hoppas att IVF hjälper oss att få ett barn.

Kram på er, era goa tjejer!

• Smiley

Såg att jag fallit bort i listan. Kanske har en gammal lista kopierats? Om någon har lust, så får den personen gärna skriva in mig på BIM den 6:e juni tacktack!

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet