Inlägg från: Jojjo77 |Visa alla inlägg
  • Jojjo77

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Kaprifolen skrev 2010-11-24 20:04:42 följande:
    Ja kul Jojjo55, jag e likadan. Ibland känns det liksom att nu, nu kom den och så kollar man men än så länge inget dock....

Min brukar dock ha en tendens att komma på natten eller tidig morgon så det mest troliga är val att man får sig en överaskning i natt....

Hmmm, ska på fest i helgen hos vänner vi inte känner jätteväl och vi måste sova över. Jag måste nog göra ett test på fredag eller lördag morgon så jag vet om jag kan smaka på lite vin. Om inte mensen kommit och testet inte skulle visa ngt, kan jag lite på det då eller hur hade ni resonerat? Vill helst inte att folk ska spekulera i om man e gravid eller ej bara för att man inte dricker. Hur är det nu för tiden behöver man ta morgonurin eller kan man kolla på fredag kväll redan?

Jädrar vad det sticks i mina ljumskar nu Inbillning eller....
    Ska precis som du på fest i helgen och det blir ju med delade meningar när det kommer till alkoholen, om nu inte mensen kommit tills dess. Ingen mens än och jag kommer att vänta till lördag morgon med att testa, p g a festen så att jag vet hur jag ska göra med vinet. Jag gillar inte riktigt att testa för tidigt, har gjort det ett par gånger, när vi visserligen inte har försökt, men när mensen varit en dag sen och vid nästa toalettbesök har mensen kommit. Så... jag ska avvakta lite eftersom min mens också kan vara ett par dagar sen ibland. Det är ju lite jobbigt detta med att testa kan jag tycka, nu när vi för sörsta gången verkligen vill. Även om jag vet att risken är stor att det inte tagit sig så kommer en våg av besvikelse att fullkomligt störta över mig om blodet dyker upp i trosan...

Haha, det kittlar inte i mina ljumskar men igår gick jag med en svag illamåendekänsla till och från under hela dagen, i alla fall var det  vad jag inbillade mig...

Saftochbulle- skönt att du fick positiva besked

Vi är ju hela fem stycken som ska ha BIM nu i dagarna, jättespännande!!! När testar ni andra?
  • Jojjo77

Japp, då var skendräktigheten ett faktum, mensen kom nu på fm trodde jag klarat mig idag då den inte kom på morgonen som den brukar. Tråkigt. Men jag får trösta mig med att mensen kom på rätt dag, så då är den ju regelbunden. Plus att jag i helgen får dricka vin på festen. Man måste ju plocka fram det positiva

När det gäller alkoholdiskussionen så tror jag som mallanis att det är bra om man inte hänger upp hela sitt liv på ÄL och BIM (det blir ju lätt så...). Man behöver ju inte dricka mängder, men ett glas vin här eller där tycker jag inte spelar någon roll. Den dagen man får ett plus på stickan anser jag dock att det är nolltolernas när det gäller alkohol och tobak.

De i min familj och närhet vet att vi försöker, jag är ganska öppen med sånt, mest p g a att jag känner att det blir jobbigare om det är så att det inte vill ta sig alls eller att man får ett missfall. Då vet folk om i vilken situation man befinner sig  och kan ta hänsyn till det. Tycker också att jag slipper tjat som "när ska ni skaffa barn" när de vet att man försöker, då verkar det helt plötsligt inte lika intressant.

Har tagit bort mig från novemberlistan och lagt till mig i decemberlistan. Nu är det bara att plocka fram ÄL-stickorna igen och förbereda mannen på att det blir mycket åka av även denna månad

BIM - Vi som längtar efter första barnet

NOVEMBER

12 -- The blonde one  ÄL 15 okt (6e försöket..)
    16 -- Fru KM  ÄL ~2 nov (försök nr 2)
    27 -- Gris78 ÄL 13-14 nov (försök nr 3) 
    27 -- Millan75 ÄL ca 11 nov (försök nr 1 )
    30 -- Daniela01 ÄL ~ 14 nov (massa försök)

DECEMBER  Tomte
    X-- Saftochbulle (sjunde försöket)
    1 -- essalady  ÄL 16 nov (4:e försöket)
    2 -- emmafemma  ÄL ~ 16-18 nov (andra försöket)
    6 - Ansi30 ÄL 21-23 nov (8e försöket)
    7 -- Sanna77  ÄL 25 nov (försök nr 3)
    ~8 -- MariaF79  ÄL ~24-25 nov (försök nr 3)
    ~8 -- Irmelie Ev ÄL 21-24 nov (MA på 3:e försöket, 1:a försöket efter MA)
    10 -- Inna ÄL 28 nov (5:e försöket)
    12 -- Pingla77 ÄL 28 nov (7:e försöket)
    16 -- Finlandssvenska ÄL 2 dec ( andra försöket)
    16-- simtim ÄL ~2 dec (femte försöket)
    16-- Ceke ÄL ~2 dec (sjätte månaden sedan p-ringstopp, ev 5 försöket)
    17-18 Lillamilla Äl 3 dec (15:e försöket )

23 Jojjo55 ÄL-- 9 dec (2:a försöket)
    27 -- Astrogirl  ÄL 13 dec (försök nr 11)

GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis:
     BF 5 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Ernlia03: BF 20 juni 2011. (Tog sig på 6:e försöket)
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)

• Jojjo77
    ceke skrev 2010-11-25 10:35:02 följande:

Sitter och funderar på vilka ÄL-test jag ska betsälla från internt... har ni nå br tips? Har tidigare köpt CB på apoteket, men det blir ju verkligen svindyrt i längden!!! Även om de är bra o lätta att tyda..

Köpt på nätet billigatester.se. Har använt de billigaste och det var inga problem att tyda dem.
  • Jojjo77
    Gris78 skrev 2010-11-25 22:09:50 följande:
    Häller med Milla dubbel vore kul. 
    Jojjo55 - vad synd, hoppas på december...

Jag har drömt om barn i alla möjliga former titt som tätt den senaste tiden.  Sovit rätt dåligt oxå men det tror jag beror på andra detaljer..

Hmm menscheck dax.... 
    Håller på er nu tjejer!!! Alla mina knäppsymptom var bara mesnsymptom, yrsel, illamående, ömma bröst, dålig sömn, bebisdrömmar, you name it. Kan inte kroppen skilja på gravi/ickegravidsymptom, skulle vara lättare då Nu ska jag försöka ockupera mig med en massa aktiviteter inför nästa BIM så att hjärnan inte ska få möjlighet att hitta på önskesymptom. Ha en underbar helg alla i tråden! Håller tummarna lite extra för mina BIM-kompisar
  • Jojjo77
    Irmeline skrev 2010-11-25 12:56:38 följande:
    Oj vad det skrivits på bara en dag!!!

Ceke: vad underbart! Nu kan ni köra på och hoppas på plus snart, sååå skönt! Men jag förstår vad du menar med att det är svårt att fatta. Jag var inställd på skrapning på mitt återbesök (inte ätit på sex timmar etc) så när det inte blev så kändes det konstigt, men när den känslan lagt sig så känns det skönt! Har också använt billiga tester!
    Hade förmodligen ÄL igår (24) så hoppas verkligen det blir en dag att minnas!!! 

Jojjo: Trist med mens. Blir på det igen vid nästa ÄL!! Kanske julklapp Flört

Kaprifolen: Håller tummarna. Apropå alkohol så gjorde min syrra nåt liknande som du beskrev, hon testade vid BIM (lördag) fik negativt, festade men något lugnare än vanligt (dock några glas vin) mensen kom inte, testade igen på tisdag, plussade. Fick superångest men sen kom en liten fin tjej ut som är fem år idag!!

Millan o grisen: Håller tummarna för er!!!

Mallanis: Om att pausa sitt liv i väntan på barn, har haft flera kompisar som varit helnyktra och skött sig när de höll på, det blev inget så de slutade tänka på det och festade på, och när de festade som mest så blev det! Känner till minst tre sådana fall. Kanske var det den psykiska pressen som försvann?
    Ja, jättetråkigt. Mmm, får hoppas på det av tomten
  • Jojjo77
    Kaprifolen skrev 2010-11-25 13:22:50 följande:
    jojjo55: Tråkigt med tant röd, men det är nya tag nu. Känns som om jag snart joinar dig .... Hoppas att du får en trevlig fest i helgen
    Ja, inte kul, men, men. Nej! Du får INTE joina mig i det här Du ska plussa! Tack så mycket, det ska jag ha! Ha en bra helg du också!
  • Jojjo77
    Kattflickan skrev 2010-11-26 08:33:03 följande:
    Hejsan tjejer,

Jag fick tyvärr ett Minus idag! Inte tillstymmelsen till ett plus tyvärr...men vi gjorde ju inget riktigt försök den här månaden så jag grämer mig inte så mycket.

Nu ska jag till jobbet, är redan sen!

Millan 
    Vad tråkigt Har mensen kommit? Tänkte om du testat för tidigt... Vi får satsa på dec
  • Jojjo77
    ernlia03 skrev 2010-11-26 08:38:26 följande:
    Vet inte riktigt vad jag ska tänka just nu... Har haft rosa, småblodiga flytningar i måndags, igår och även idag. Fick även konstiga känningar i magen igår. Inte värk, men lite molande. Som jag hade i början när det kallades växtvärk, en väldigt mild variant av mensvärk. Ringde till gyn idag och fick prata med en tant som skrämde upp mig så otroligt att jag inte kan annat än gråta just nu. Allt hon sa kändes som "förbered dig på missfall". Först tyckte hon att jag skulle vänta till måndag, men när jag pratade längre med henne var hon väldigt hård på att jag måste komma in på akuttid idag. Men det var inte säkert att någon läkare skulle hinna kolla något... Och även om allt visade bra på VUL just när undersökningen gjordes kunde det bara vara "falskt hopp" eftersom det inte visade något om hur det skulle se ut en timme senare...

Eftersom jag var i vecka 10+5 enligt deras beräkningar (enbart utifrån sista mensens första dag) skulle man ta allvarligt på blödningar.

Jag nämnde även att jag ska resa till London nästa vecka, men det var ingen bra idé enligt henne. Det skulle inte vara roligt om jag fick missfall utomlands...

Hon frågade även om jag kände mig gravid, var jag illamående och hade ömma bröst? Och illamåendet har ju faktiskt minskat den senaste veckan och det sade jag även till henne. Då klämmer hon ur sig att om man känner sig väldigt gravid är det säkert ingen fara. Och jag som just sade att jag hade minskade symptom...

Jag var till BM i tisdags och tog upp blödningarna då också, i hennes öron lät det inget farligt och det är sånt som kan uppstå.

Usch, vet inte vad jag ska tänka just nu. Ska iaf till gynakuten vid 13-tiden och antagligen sitta där i massor med timmar, OM jag ens får träffa någon läkare.

Mådde jag dåligt innan psykiskt är det inget mot just nu... Rynkar på näsan
    Usch vad tråkigt. Stor kram!
  • Jojjo77
    Kaprifolen skrev 2010-11-26 08:58:26 följande:
    Gissa vem som kommit och hälsat på mig? Jo, tant röd...men jag säger som Millan75, känner mig inte jätteförkrossade m tanke på vårt halvhjärtade försök denna månaden. Men det var bra övning för min förvirrade hjärna. Nu vet jag att jag inte dog av att låta mannen försöka befrukta mig och jag dog inte i väntan på mensen

Jag har lite hjärnspöken kring detta med barn, graviditeter och förlossningar, men nu har jag övat och jag tar och skriver upp mig på listan för december så blir det mer övning då

Ernlia03: jobbigt jobbig, hoppas att du får träffa ngn som tar hand om dig idag och som kan ge dig lite trygga svar. Kramar!
    Näe inte du också! Vi skulle ju få till fler plus i tråden! Som sagt vi får satsa på dec!
  • Jojjo77
    ernlia03 skrev 2010-11-26 13:50:01 följande:
    Det var inga goda nyheter. Fostret hade dött i vecka 6 redan... Gråter Ska in på skrapning på tisdag. Fick inga tabletter eftersom det ändå bara var 50 % chans att få ut allt då och vi har en resa till London inplanerad till torsdagen. Då ville han säkerställa att allt kom ut direkt. Vi som skulle berätta för svärföräldrarna på resan...

Fruktansvärt ledsen, dåligt samvete för att jag inte mått bättre och längtat mer efter pyret, känner mig otroligt lurad. Allt bara faller. Jag var ju i vecka 11, inte alls länge till jag "klarat mig"... 
    Åhhh, vad tråkigt att höra. Vad ska man säga... Kan bara ana hur du känner just nu. Många många kramar! Ta hand om dig!
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet