• ceke

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Marsflickan: Tråden finns alltid kvar när du är redo/vill komma tillbaka Och du.. det är känslan som är den viktiga, inte hur länge man har försökt. Det som enar oss alla är denna otroliga längtan efter en liten och det är ju det som är det fina med sådana här forum.

Stort lycka till Marsflickan! Och du, håll ut, tids nog ska du se att ert plus kommer!

Kram 

• ceke

Råttentottan: Tråkigt att tempen dalade. Hoppas att spolningen är mirakelkuren för dig med! Själv blev jag gravid typ en vecka efter min spolning, så det kan gå!! Har du något datum för den undersökningen?

• ceke

Jojjo: Härligt att gubben din är med och planerar

Maria: skriver även i denna tråden att du har mina tumhållningar för att det var en tillfällig dipp och att det kommer gå bra! Kram!

Saftis: Håller tummarna för dig också, men för att du ska få se ett fint plus! 

• ceke

Maria: Beklagar verkligen att det blev så igen. Kram på dig även i den här tråden!!! Nästa gång bara måste det gå bra!!!

• ceke
    Kaprifolen skrev 2011-05-24 19:01:22 följande:
    Vad är det för biverkningar man får av IVF? För en som inte är så insatt
    Som jag förstått det får man först en massa hormoner som försätter en ner i klimakteriet.. sen en massa hormoner för att stimulera ägglossning, sen en massa hormoner efter insättning av ett embryo för att kunna behålla graviditeten... Så det tär nog på krafterna tillsammans med alla förhoppningar, oro etc...

Men är lååååååångt ifrån nån expert på det hela, bara vad jag snappat åt mig. Men det är ju garanterat mödan värt om det leder till ett plus!!  
  • ceke

Kaprifolen: Mina spottar kom precis som månaden innan på dag 8 efter ÄL.. Sen försvann de igen dagen efter, vilket gjorde att jag anade att nånting var i görningen. Jag testade mig 10 dagar efter ÄL och fick ett rätt starkt positivt test. Sen kom spottarna igen på dag 11 och 12 för att sedan försvinna! Så jodå, visst ändrade de mönster! De har tidigare aldrig försvunnit när de väl kommit, utan pågått fram tills mensens start.

• ceke

Kiyona: Va skönt att blödningen slutat och att testerna är blanka. Hoppas din ÄL snart kommer igång igen!

• ceke

Tommon: Gratulerar till kommande adoption!! {#emotions_dlg.flower}

Kaprifolen: Det verkar variera från person till person om spottarna är som vanligt eller ej... Hehe.. inget varkar kunna va enligt en mall i denna sak!

Prodigy: Gillar också den sidan. Va inne o kikade mkt där i höstas. Mycket bra info tyckte jag 

• ceke
    TomMon skrev 2011-05-25 20:34:05 följande:
    Det är något med att efter ett visst antal dagar "peakar" kvalitén, vilket gör deras mätresultat mer exakta, både när det gäller spermiekvalite och antal. Är inte helt hundra men tror att det var anledningen.
    Har också läst nåt sånt
  • ceke
    Kaprifolen skrev 2011-05-25 20:39:59 följande:
    Vet inte om jag förstod riktigt, är det alltså bra för spermiekval att hålla på sig, att inte komma dagligen typ?
    Om man har en bra spermakvalitet spelar det som jag förstått ingen roll. Är den däremot lite sämre har jag läst att det kan va bättre att inte komma mer än varannan/var tredje dag för att liksom hinna bygga upp kvaliteten och antalet. Det är vad jag har läst. Kommer inte riktigt ihåg var dock...
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet