Inlägg från: Jojjo77 |Visa alla inlägg
  • Jojjo77

Vi över 30 som längtar efter första barnet

DubbelA - Hoppas sååå att det går denna gång! Kram!

• Jojjo77

Millan - Nej, inte än. Har hämtat ut allt, men börjar igen i mitten av mars. Testade äntligen negativt i fredags, så nu vet jag att alla hormoner är ur kroppen. Hur konstigt det än låter så längtar jag nu bara efter mensen.

• Jojjo77

Kiyona - Fy vad ledsen jag blir för din skull. Inte för att det hjälper, men jag och alla andra här inne vet ju hur det känns. Bryt ihop och kom igen. Snart går det!!! Kram!

DubbelA - Ja, känns skönt att vara av med fuskplus. Din stackare! Krya på dig! Förstår att det inte käns lockande att rumla runt i sänghalmen. Dröm om resan istället och ta hand om dig vännen!

Hoppas på plus - All form av hjälp, insemination eller IVF ökar risken/chansen för tvillingar. Har väl att göra med att man blir fullproppad med hormoner. Vet dock inte hur det ser ut precentuellt.

Gris - Pratar man med bm om färgade flytningar så kan ju allt vara normalt, vilket inte minskar oron. Så länge de inte tilltar och blir färskt blod är det nog ingen fara, vissa går ju med ljusrosa flytningar hela graviditeten.

I mitt fall så ökade de ju tyvärr och värsta tänkbara scenario utspelades... Inte min mening att skrämma dig, men det är ju det värsta som kan hända. Håller tummarna för att allt går vägen!

EGO: Trött på att vara barnlös. Trött på IVF. Trött på alla tankar. Trött på att bli äldre. Trött på att jobba inom kommunen. Trött på sparkrav. Trött på att jobba mer, men gratis. Trött på allt. Nu akupunktur. Tack för det.

• Jojjo77

Gris - Tur man kan glädja nån Försök försök, att inte oroa dig. Saftis - Var helgen i Örebro bra? EGO - Akupunkturen var skön och avslappnande och följdes av fika m en vän, så nu mår jag bättre. Men vissa av punkterna kvarstår Är väl så att skillnaden mellan kommun och privat e hårfin...blä.

• Jojjo77

Millan - Åååå, vad jag hoppas att ni snart e igång och att det tar sig. Det är ni mer än värda!Vad skönt att få nyanställa. Vi är i läget, underbemannade, men finns inga pengar, men bit ihop, jobba lite till för inga vikarier får tas in och, glöm ej den lilla detaljen: gör ett jävla bra jobb och få ALLA elever att nå målen, MEN det får inte kosta ngt. Okidoki, vi gört, check. Underbart värre. Kan vara jobbet som gör att jag är vaken andra natten i rad för att skallen inte pausar, ever...

• Jojjo77

Hoppas på plus - stort lycka till! Lilysweet - usch vad tråkigt, lider m dig och förstår precis hur det känns. Ta den tid du behöver och rå om varandra ordentligt! Stor kram! Saftis - Härligt! Var bodde ni? Ego: 4 gången på akupunktur och fasen vad jag börjar må bra!

• Jojjo77

Nicu - Grattis! Vad härligt! Blir så glad för er skull Pingla - Massor av kramar. Förstår din känsla av panik kring all info, men lovar dig att det löser sig. Jag fixar inte heller sprutor, men mannen hjälpte mig att ta och då funkade det. Ego: Trots byte tror jag ni känner igen mig...

• Jojjo77
    Mumwannabe79 skrev 2012-01-21 10:26:02 följande:
    Jag känner igen mig i mycket av det du skriver. Jag började gråta i tisdags när jag var på kontroll hos läkaren, han ville se så att jag inte hade några cystor innan jag började stimuleringen inför IVF. Han berättade att jag måste åka till en annan stad 4 mil bort på morgonen för att lämna blodprov, sedan skulle han klämma in mig på sin lunch för undersökning samma dag. Samma procedur två gånger nästa vecka. Jag bara "men hur ska jag få det att gå ihop med jobbet?" och började gråta. (nu vet jag att det ordnar sig). Grät väl mycket för att det är så mycket jag känner att jag inte kan kontrollera. Läkarna vill styra äggtillväxten så att det inte blir dags för äggplock på en helg och jag har svårt att förstå hur man kan laborera så med de känsliga äggen. Tänk om de dör och tänk om jag går igenom detta i onödan. Rädd för att det inte ska misslyckas. Sprutorna tycker jag inte är något problem, är sjuksköterska och har väl aldrig varit direkt spruträdd, men det kändes konstigt att ge sig själv en spruta. Var rädd att det skulle göra ont men det känns inte mycket. Nu ser jag nästan framemot dagens spruta för det betyder ett steg närmare målet.

Din irritation på din man låter helt normalt i PMS-tider, jag skulle också ha reagerat på samma sätt som dig Skrattande

Försök att tänka att om ni inte hinner köra igång denna mens så har du en månad på dig att förbereda dig på att ta sprutor och allt. Be om hjälp för att komma över din spruträdsla, barnmorskan kanske kan ge dig extra-lektioner eller du kanske känner nån sjuksköterska som kan hjälpa dig?

Kram.
    Tror också att det ligger mycket i att man inte har någon kontroll, det går liksom inte att styra över hur det blir och när allt ska bli av. Jag kan säga att jag under min förra sprutomgång var väldigt labil. Känns mycket lugnare nu när man ska göra det för andra gången, såsom det är med allt, har man gjort det en gång så känns det ju alltid enklare. Efter att första sprutan är tagen så känns den andra och tredje, osv, bara lättare och lättare och som du säger, ett steg närmare målet.

Allt det här med IVF är omtumlande på många sätt, det är mycket man ska bearbeta. Allt från tankar som att det blev inte som man tänkt sig, rädslan för hela processen och rädslan för att det inte ska funka när man väl är igång och att allt ska vara förgäves och rädslan för att det inte ska bli befruktade ägg och sen för att det inte ska fästa och stanna kvar. Jaaa, listan kan göras väldigt lång, så jag tycker att det vore konstigare om man inte berörs och blir väldigt gråtmild i en sån här process.

Själv gå jag nu och väntar på att min mens ska komma, den första efter missfallet, så att jag kan börja kolla upp på ett ungefär när vi sätter igång ICSI nr 2. Men, kroppen bestämmer och den kommer väl när kroppen är redo. Är det något jag lärt mig, den hårda vägen, de senaste månaderna, är att bara flyta med och inte stressa upp sig eller försöka få kontroll, för det går inte. Stressen gynnar ju heller inte någonting. Lättare sagt än gjort, men det går tillslut.

Önskar er alla som är på g med IVF alla lycka till! Vi kommer att klara det, förr eller senare Hjärta
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet