Inlägg från: Saftmedbulle |Visa alla inlägg
  • Saftmedbulle

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Maria: Vad bra att ni äntligen beviljats utredning! Förstår din frustration över att inte veta om du är köpt eller såld (dvs gravid eller inte... jag röstar för det första alternativet och håller tumme så den värker ;)

• Saftmedbulle
    L Maria skrev 2011-12-17 21:45:43 följande:
    Tack för tumhållningar!
    Bara så att det inte blir några missförstånd - jag är ju glad för ett plus, men jag känner inte "åh, vi ska äntligen bli föräldrar!" precis... Ja, ni förstår hur det är...
    Jag har missat två tempar (onsdag och torsdag) och fredag lördag har legat på 36,9 och 36,8, så de ligger klart i närheten av vad jag brukar ha efter äl, något högre tom. Brukar ligga på 36,6-36,7 efter äl, men den här gången kom jag upp redan på 5 DPO.
    Charten - www.fertilityfriend.com/home/325b6b
    Åhhh Maria, jag önskar dig jättegrattis (vi SA ju att vi skulle plussa i december, remember?)! Fast... förstår precis din känsla. Man har tyvärr lärt sig att graviditet inte nödvändigt behöver betyda bebis, men du... vi MÅSTE tro att det går vägen den här gången. MÅSTE. Du har min tumme så hårt att den nästan blöder... Jag är jätteglad för din skull!

EGO: Sitter här och kan inte sova... Hade ju BIM idag (lördag) och ingen tant. Brösten spänner som bara f*n... Ska testa imorgon och ja... jag bävar. Så klart jag blir jätteglad om det är plus, men... (se Marias kommentar ovan så förstår ni)... To be continued...
  • Saftmedbulle

Millan: Styrkekram! Du vet... alla tänker sig inte alltid för. Har oxå fått sådana kommentarer och ja... det gör ont! Jag brukar ibland svara : "Nej, jag har inte barn, men tänkte beställa på Blocket" - ganska sarkastiskt, men jag kan lova att diskussionen tar slut där...

Önskar alla en fin fjärde advent (hurra det är snart jul)!

• Saftmedbulle

Gissa vad som hänt?
    Jag har plussat på fjärde advent! (fjärde graviditeten på 14 månader, nu jäklar MÅSTE det gå...)

Pepp till er som fått påhälsning och extra stor styrkekram till dig, Maria!

{#emotions_dlg.flower} BIM, Vi över 30 som längtar. {#emotions_dlg.flower}

BIM - BERÄKNAD ICKEMENS

November
    29 - villnu (första försöket)

December
    6 - Dansarkicki (försök 30+, MA maj -11, planerar IVF efter nyår)
    12 - Marsflickan (försök nr 5, 3:e efter MA 21/8)
    14 - MariaF79, äl runt 3 dec (försök nr 14, två mf på försök 5 och 7)
    18 - NICU (försök ca 11, MF april+oktober 2011)
    18 - Kaprifolen1979 (ÄL ca 4 dec, försök nr 9, första m Pergo)
    20 - Lilysweet (2a försöket)
    22 - Clementine (ca 20e försöket)
    31- DubbelA (ÄL ??, försök ca 16)
    31- mtt78 (försök nr 3, 1:a efter MA i nov)

Januari
    5 - kristin10 (försök nr 4)
    5-9 - Tea Time (försök 11, MF på försök 1 och 8)
    11 ca - Prodigy79 (försökt sedan juli -10, planerar IVF efter nyår)
    13 - Jezza80 (försök nr 13) ÄL ca 31/12
    14 - Kiyona (försök 12, X 2009, MF 12/5, MF 20/8), ÄL typ 31/12

IVF
    Smiley, börjar 16/11. Äggplock/ återinförande v 50 (försökt i 4 ½. MF sept. 2009)

GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET

2011
    Lavendia: BF 1 dec (9.e försöket efter mf, totalt 16 försök)
    Ceke & Kekke: BF 12 dec (10 försöket)
    simtim: BF 18 dec (9:e försöket)
    Ansi30: BF 23 dec (10e försöket)

2012
    PeLeKo: BF 9 jan (6e försöket)
    Astrogirl: BF 28 januari 2012 (försök 2 efter MA; försök nr 13 totalt)
    Zalia: 17 februari (9:e försöket)
    Irmelie: BF 18 feb (Totalt ett års försök med ett MA, andra pergokuren)
    Fröken Ellen: BF 26 februari (13:e försöket, 2:a med Pergo)
    Marja 78: BF 16 mars (försök nr 3, 1:a barnet 33 år)
    Nemi76: BF 8 april (Försök nr 2 med Pergotime)
    MissOlsson: BF 8 april (Försök nr 1, första barnet)
    Annelie77: BF 15 maj (försök 5 efter MF i v11 tidigare 4 försök
    Polarlantis: BF 19 juni (försök 8, MA på nr 4)
    Råttentottan: BF 30 juli (försök nr 15,1:a efter mf)
    Jojjo 55: BF 6 aug (försökt i ca 1 år, 1:a försök
    Saftochbulle  BF 25 aug (försök nr 15, 3 mf tidigare)

• Saftmedbulle
    Tedax skrev 2011-12-18 18:54:06 följande:
    Saftis: Åhhh, så underbart!!! Stort grattis! {#emotions_dlg.flower} Nu bara måste det vara er tur!

Peppning & kramar till er som har fått mens, nästa år är ett nytt år med nya chanser! Hjärta 
    Tack och lycka till i sänghalmen ;)
  • Saftmedbulle
    Anwen skrev 2011-12-18 19:02:25 följande:
    Saftochbulle: Grattis!

Idag har varit lite av en nedåt-dag... handlat julklappar åt andras barn, buäää! Varit nära gråt flera gånger, fr.a. när det dessutom sjöngs julsånger i köpcentret. Lite extra känslig idag tror jag. Inga symtom egentligen, bara lite molande i magen/livmodern. Får se hur det är imorgon, brukar få huvudvärk tre kvällar inför mens, vilket borde börja imorgon (fick det dock inte förra månaden). Ska nog undvika allt annat som kan ge mig huvudvärk under morgondagen, så man utesluter andra anledningar :P, eller tvärtom, så man har nåt att skylla på och kan få hoppas nån dag till.
    Förstår precis hur du känner... fick missfall i november förra året och förra julen var ett helvete med alla julsånger om jesusbarnet (jag har absolut ingenting emot Jesus, bara det att bebisaspekten är så tydlig just vid jul...). Pepp! (och tack..)
  • Saftmedbulle
    L Maria skrev 2011-12-18 19:18:37 följande:
    Grattis Saftis, nu får du se till att behålla det här för oss båda!!
    You bet!
  • Saftmedbulle
    Råttentottan skrev 2011-12-18 19:21:42 följande:
    Stort grattis saft och bulle!!!! Tjoho!!!!Tomte
    Har du något att ta som kan hindra ett ev. missfall? Progesteronkräm, barnalbyl el trombyl? Eller var det konstaterat att det bara var åldern som spökar för dig? Hoppas innerligt att det blir fjärde gången gillt för er nu!!!!

Maria: Stackars dig, vad himla tråkigt.

Jezza, teatime, Kaprifolen mfl, trist med mens, Blir nästa månad ska ni se!
    Min utredningsläkare sa att jag skulle kontakta henne direkt när jag plussade (ska ringa henne imorgon) och då ska jag nog få Trombyl, vad det verkar. Hon ska kolla upp så att allt är ok (antar att det blir VUL kanske) först innan hon skriver ut något. Jag har ju Trombyl hemma sen tidigare, men har bestämt att inte självmedicinera, så jag får helt enkelt se vad hon säger... Tack för pepp!
  • Saftmedbulle
    Råttentottan skrev 2011-12-18 19:37:20 följande:
    Vad bra, då är du i trygga händer . Visst är de bra på Sophiahemmet, (du går väl också där va) var och lämnade blommor till min läkare efter VUL förra veckan.
    Nä, Octaviakliniken går jag på...
  • Saftmedbulle
    Jezzi80 skrev 2011-12-18 21:29:45 följande:
    Saftis: GRATTIS!!!!
    Kommer kontakta octaviakliniken imorrn... för utredning. Hur va väntetiden där?
    Kram
    Två månader fick vi vänta. Kram tillbax!
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet