Gris78 skrev 2012-01-11 11:14:58 följande:
Saftis!!!! - hej vännen trevligt att se fig med. Du verkar vilja kräkas hela tiden du med, hoppas och antar att det är av samma anledning som jag... - hur långt har du kommit?
Att vara gravid är att vara orolig mer eller mindre hela tiden känns det som...:)
Hur känner du det förutom krälande känslan.
( hoppas att jag tolka dig rätt nu) :)
Jodå, du tolkade mig rätt... jag är gravid... för FJÄRDE gången (7+4 idag)...ja, alltså... det är ju hemskt "roligt" att vara gravid, men efter mina tre missfall tar jag verkligen inte den här graviditeten för given och det gör att jag inte gläds över den som jag gjorde första gången. Jag hoppas, vad tiden lider och det går bra, att jag kan glädjas åt det.
Det som är bra, så här långt, är att jag var på VUL i måndags och såg ett hjärta och det har jag aldrig gjort innan. Jag tar oxå Trombyl, en blodförtunnande medicin som jag fått av min utredande läkare (man har ju rätt till utredning efter tre missfall om man försökt bli gravid i över ett år och det var inga fel på varken mig eller maken, utom då min höga ålder och det är ju svårt att göra något åt ;)