Inlägg från: Saftmedbulle |Visa alla inlägg
  • Saftmedbulle

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Jezzi80 skrev 2012-01-10 14:25:09 följande:
    Känns som vanligt här... ingen mer metallsmak o ingen konstig känsla i magen mer.
    Känner mig lite depp.
    nån som kan flytta fram mitt bim en dag bara? Skriver på mobilen nämligen...
    Kram alla <3
    Pepp och styrkekram!
  • Saftmedbulle
    NICU skrev 2012-01-10 18:06:36 följande:
    Försöker att inte tänka på att jag väntar på mensen... försöker att inte känna efter så mycket för att inte bli besviken när mensen dyker upp. Som vanligt. Varje månad... blir så trött på att försöka. Ibland orkar jag nästan inte alls :(
    Jag förstår om det är träligt... man orkar inte förvänta sig något... Pepp!
  • Saftmedbulle
    L Maria skrev 2012-01-10 22:50:28 följande:
    Prodigy - yey, vad roligt och spännande, vilka snabba ryck det blev nu i slutet! Håller mina tummar!

Jojjo - skönt att ha det sagt och rörande att eleverna känner med dig, tonåren kan väl annars vara lite...sådär...

Nicu - hang in there - det är därför vi finns här också, för att stötta när det känns skit, turligt nog är vi inte där samtidigt allihop. Försök att hitta något som distraherar dig lite ett tag - träna, köp en inredningstidning (eller något annat du gillar), spela nåt spel med maken, försök aktivt att göra något annat, så lättar det ett litet tag och man kan hämta andan en stund. Och spy lite galla här, det hjälper också!

Gris - spännande, nu vill man ju se foto!!

Saftis - har du testat seaband eller nån piller mot illamåendet...? Skickligt att snacka dig ur det...
    Är ganska bra på att snacka ;) - kan vara därför jag blev lärare, kanske?
  • Saftmedbulle
    Gris78 skrev 2012-01-11 11:14:58 följande:
    Saftis!!!! - hej vännen trevligt att se fig med. Du verkar vilja kräkas hela tiden du med, hoppas och antar att det är av samma anledning som jag... - hur långt har du kommit?

Att vara gravid är att vara orolig mer eller mindre hela tiden känns det som...:)

Hur känner du det förutom krälande känslan.

( hoppas att jag tolka dig rätt nu) :)
    Jodå, du tolkade mig rätt... jag är gravid... för FJÄRDE gången (7+4 idag)...ja, alltså... det är ju hemskt "roligt" att vara gravid, men efter mina tre missfall tar jag verkligen inte den här graviditeten för given och det gör att jag inte gläds över den som jag gjorde första gången. Jag hoppas, vad tiden lider och det går bra, att jag kan glädjas åt det.
    Det som är bra, så här långt, är att jag var på VUL i måndags och såg ett hjärta och det har jag aldrig gjort innan. Jag tar oxå Trombyl, en blodförtunnande medicin som jag fått av min utredande läkare (man har ju rätt till utredning efter tre missfall om man försökt bli gravid i över ett år och det var inga fel på varken mig eller maken, utom då min höga ålder och det är ju svårt att göra något åt ;)
  • Saftmedbulle
    Irmeline skrev 2012-01-12 16:38:20 följande:
    Ååå, hoppas såå det är er tur nu!! Förstår att det känns svårt att glädjas, men när ni passerat den första tiden så kommer det bli lättare, när ni nått längre än ni gjort innan. För den här gången ska ni gå hela vägen, så det så!

Ett tidigt VUL med hjärta ger ju otroligt mycket större chanser! Glad
    Tack för pepp! Jag ska se om jag vågar tro...
  • Saftmedbulle
    Gris78 skrev 2012-01-12 17:34:09 följande:
    Saftis: Det låter ju toppen!
    Som irmelie sa det låter väldigt lovande, jag håller tummarna. Förstår att du har svårt att glädjas jag känner likadant.. Man vet aldrig.

Ego: testade imorse igen och jaa den sa "gravid"... är försiktigt glad då vad fn som helst kan hända. Har ju förlorat 2ggr tidigare om jag inte minns helt fel. Är lite förvirrad när det gäller räknesättet av veckor, får olika svar på olika sidor. Hur ska man veta vad som gäller? - någon som fattar?? 😊
    Det finns något som heter "gravidverktyg" har på FL som är ganska bra.
  • Saftmedbulle
    Gris78 skrev 2012-01-12 18:42:49 följande:
    Tack, ska fixa foto lovar... :)

Sex?! - hahaha fniss näe tack inte nu. Kan bli intressant att se om det ändrar sig i nästa trimester.... hoppas jag kommer dit.

Saftis: räknade du efter gravidverktyget innan läkaren sagt sitt?
    Japp och det blev precis samma som läkaren sa.
  • Saftmedbulle
    Kaprifolen skrev 2012-01-12 19:30:52 följande:
    Jag har ju vart med i tråden så länge att jag vart med och läst om din resa men det slår mig att jag inte riktigt vet när dina tidigare missfall skedde, vilken vecka gick det snett? Om du vill berätta vill säga....
    Det är helt ok att fråga...

Första missfallet var v. 10 där fanns ett foster som slutat växa i v. 7, andra missfallet var sk. ofostrig (det hade inte bildats något foster) - tror det var i v. 8 som jag började blöda, tredje... nä... det minns jag faktiskt inte. Ha, ha... lite lustigt faktiskt mitt i det hela hur man förtränger saker och samtidigt ganska skönt. Tredje missfallet är bara ett töcken... minns att det var midsommarhelg, så vi fick vänta LÄNGE på gynakuten...
  • Saftmedbulle
    Kaprifolen skrev 2012-01-12 20:55:27 följande:
    Tack för ditt svar. Kan tänka mig att allt blir ett töcken när man kämpar sig igenom flera så jobbiga händelser. Håller tummarna för att denna grav går bra, det är din tur nu!
    Tack- det värmer! Japp, den här gången SKA det gå bra...
  • Saftmedbulle
    L Maria skrev 2012-01-12 20:57:50 följande:
    Ditt tredje var väl på samma tidpunkt som mitt andra, var det inte det? Jag fick det, tror det var den 23-24 maj nånting, och då var jag i 5+0.
    Jo... så var det. Jag hann vara gravid en gång emellan... Vi var gravida samtidigt vid min andra graviditet och sen körde jag "eget race" på tredje... Tror vi har legat rätt mycket i fas med BIM och sånt hela tiden...
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet