Inlägg från: Saftmedbulle |Visa alla inlägg
  • Saftmedbulle

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Gris78 skrev 2012-01-13 08:49:05 följande:
    Saftis: en mindre trevlig fråga kanske men har du några en haft ngn brun flytning under de ggr som du varit gravid?

Tror jag hade en imorse inte helt säker....
    Ja, alltså... De tre gångerna som jag fick missfall började det med flytningar, som sedan blev blödningar.
    Flytningar i sig är inte farligt, så länge de är bruna eller rosa... Det är väl egentligen när man blöder (färskt blod och lite mera ymnigt så att säga) som man behöver oroa sig.
    Men... ja, alltså... jag hade ju en liten brun flytning för en dryg vecka sen och visst oroar man sig ändå. Den var dock ytterst liten och försvann sen (annars brukar det gå över i blödning för mig), så det var falskt alarm.
    Försök se om du kan hålla huvudet kallt, Gris... Alla tummar från mig! Pepp!
  • Saftmedbulle
    Jojjo77 skrev 2012-01-14 10:34:35 följande:
    Blir lite ledsen i ögat när jag läser igenom tråden. Tänk vad många vi var som startade här, för ganska länge sen nu, med glädje och entusiasm för att starta projekt bebisverkstad. Alla var taggade till tänderna. Vi, starka, mogna och suveräna kvinnor som gjort karriär och äntligen träffat vår drömprins. En liten detalj som vi alla saknar för att få våra liv kompletta, en liten bebis.

Livet blir inte alltid som man tänkt sig, det vet vi alla som är kvar här. Tyvärr så har bebisverkstaden för många av oss blivit något väldigt tufft, med fler dalar än toppar. Usch, vad jag tycker att det är orättvist mot oss alla, men oj, vad jag tycker att ni alla är underbara och starka. Mina förebilder, mina stöttepelare. Ni i den här tråden är det som gör att jag gång på gång orkar komma igen. Er glädje blir lätt till min glädje och när ni reser er och går vidare så vet jag att också jag kommer att klara det en gång till och ännu en gång till. Tåren i ögat förvandlas lika ofta till en glädjetår när jag läser om det ni går igenom och just nu känner jag en sån enorm tacksamhet för att just ni finns.

Ha en fantastisk helg alla fina och starka tjejer! Hjärta
    Vi är fortfarande starka, mogna och suveräna kvinnor... Det sägs att det som inte dödar en gör en starkare ;)

Vi hade ett par på middag igår kväll, som har försökt få barn i nio (!) år och nu är hon i vecka 33 och allt ser bra ut... Behöver jag säga att jag är glad för deras skull? Är det någon jag unnar att vara gravid (förutom min kompis i våras som fick efter tio års försök) så är det hon...
    Det jag vill säga är att det finns många, många som kämpar och ja... vi får inte ge upp, helt enkelt, även om det är otroligt frestande att bara skita i hela grejen i vissa lägen...

Jag ska spana efter dig i Örebro ;)
  • Saftmedbulle
    L Maria skrev 2012-01-15 17:30:14 följande:
    Ego - har skrivit fel i listan, har BIM idag, men ingen mens hittills, hade en fortsatt hög temp imorse och känner inte av någon som helst mensvärk, däremot sjukt ömmande bröst. Allt det låter väl spännande och positivt om det inte varit för att jag har testat negativt hela tiden, inte minsta antydan till streck har det varit, trots att jag tittat och belyst på från alla jäkla vinklar... Skäms
    Fast än är det för tidigt att misströsta... tycker det låter spännande... tumme!
  • Saftmedbulle
    L Maria skrev 2012-01-15 17:42:15 följande:
    Saftis - jag är ju skadad av mina tidigare väldigt tidiga plus - jag har fått på 10 och 8 DPO, nu sista inte förrän på 12 DPO och nu är jag på 12 DPO idag...
    Suck, vi får se vad tempen säger imorgon!
    Hmm, siffrorna förstår jag mig inte på, men känslan förstår jag... Pepp!
  • Saftmedbulle
    Aruba skrev 2012-01-16 07:22:39 följande:
    En fråga - hur gör ni med träning mellan ÄL och BIM? Kör som vanligt eller inte?Har det någon påverkan?
    Tror inte det ska ha någon betydelse.
  • Saftmedbulle
    Gris78 skrev 2012-01-16 14:53:13 följande:
    Jojjo55: lol haha stackars du förstår att du e trött på det mesta just nu. Gud så kul ditt sista stycke där blev på ngn konstig vänster.

Pepp vännen!! - känner nästan likadant fast jag e gravid och helt sjuk och förtvivlat orolig hela tiden. Sitter och googlar på allt och synar varje toa besök. Jobbar inte kommunalt heller.
    Försök ha is i magen om du kan och JOO jag predikar även för själv ;
  • Saftmedbulle
    Saftmedbulle skrev 2012-01-16 16:46:14 följande:
    Försök ha is i magen om du kan och JOO jag predikar även för själv ;
    mig själv skulle det vara

Jojjo: Jobbar inom det privata... inte mycket bättre där... :(
  • Saftmedbulle
    Jojjo77 skrev 2012-01-16 20:49:27 följande:
    Gris - Tur man kan glädja nån Försök försök, att inte oroa dig. Saftis - Var helgen i Örebro bra? EGO - Akupunkturen var skön och avslappnande och följdes av fika m en vän, så nu mår jag bättre. Men vissa av punkterna kvarstår Är väl så att skillnaden mellan kommun och privat e hårfin...blä.
    Helgen i Örebro var supermysig, särskilt hotellfrukosten, mmmm.....
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet