Jojjo77 skrev 2012-01-14 10:34:35 följande:
Blir lite ledsen i ögat när jag läser igenom tråden. Tänk vad många vi var som startade här, för ganska länge sen nu, med glädje och entusiasm för att starta projekt bebisverkstad. Alla var taggade till tänderna. Vi, starka, mogna och suveräna kvinnor som gjort karriär och äntligen träffat vår drömprins. En liten detalj som vi alla saknar för att få våra liv kompletta, en liten bebis.
Livet blir inte alltid som man tänkt sig, det vet vi alla som är kvar här. Tyvärr så har bebisverkstaden för många av oss blivit något väldigt tufft, med fler dalar än toppar. Usch, vad jag tycker att det är orättvist mot oss alla, men oj, vad jag tycker att ni alla är underbara och starka. Mina förebilder, mina stöttepelare. Ni i den här tråden är det som gör att jag gång på gång orkar komma igen. Er glädje blir lätt till min glädje och när ni reser er och går vidare så vet jag att också jag kommer att klara det en gång till och ännu en gång till. Tåren i ögat förvandlas lika ofta till en glädjetår när jag läser om det ni går igenom och just nu känner jag en sån enorm tacksamhet för att just ni finns.
Ha en fantastisk helg alla fina och starka tjejer!

Vi är fortfarande starka, mogna och suveräna kvinnor... Det sägs att det som inte dödar en gör en starkare ;)
Vi hade ett par på middag igår kväll, som har försökt få barn i nio (!) år och nu är hon i vecka 33 och allt ser bra ut... Behöver jag säga att jag är glad för deras skull? Är det någon jag unnar att vara gravid (förutom min kompis i våras som fick efter tio års försök) så är det hon...
Det jag vill säga är att det finns många, många som kämpar och ja... vi får inte ge upp, helt enkelt, även om det är otroligt frestande att bara skita i hela grejen i vissa lägen...
Jag ska spana efter dig i Örebro ;)