-
Oj. Men vilket skönt bemötande du fixade ändåSaftmedbulle skrev 2012-02-13 18:10:17 följande:Ljög en förälder rakt upp i ansiktet idag... Hade utvecklingssamtal i skolan och mamman frågar om jag är gravid. Nej, svarade jag. Är du säker? kontrar hon. Vaddå, tycker du jag är tjock eller (det där funkar alltid för att markera att någon gått över gränsen)? Nä, alltså... vill ju inte förlora en fröken bara... Shit! Det syns alltså mer än jag tror och jag som inte tänkt komma ut för rektorn än på några veckor...
-
Känner precis likadant inför vår andra gång... Har liksom inte mycket hopp... Hoppas det går vägen, för oss båda.Smiley skrev 2012-02-13 22:37:28 följande:Som mumwannabe skrev så ska jag börja andra IVF- försöket på måndag. Då är det spraystart, sen får vi se hur allt blir den här gången. På ett sätt känns det kul, men å andra sidan känns det som det inte kommer att funka den här gången heller. Men man kan ju aldrig riktigt veta... Har ÄL här i dagarna, får hoppas lite att det tar sig ändå
Skriver i bloggen om ni vill följa med ?!
annashemligheter.blogspot.com
Jag läser här fler gånger i veckan fortfarande även om jag inte skriver så mycket och kommenterar.
Stor varm kram till alla er goa tjejer! -
Maria - Jätteledsen för din skull, men jag höll på att garva ihjäl mig när jag läste ditt inlägg
Hoppas väskan dök upp!
Smoochie - Stort lycka till, både med operation och bebis i framtiden.
Stor kram till er, alla fantastiska, fina, starka tjejer därute, på alla
dag. Och alla andra dagar med för den delen 
-
Krya på er till alla sjuklingar och pepp till er som fått mens och lycka till för er som går i "väntans tider"

-
Smiley - Kikade in på din blogg. Fin! Vi ligger ju helt i fas med IVF-en du och jag, vi körde ju första nästan exakt samma datum så jag i din blogg. Hoppas vi slipper fler än två...
-
Vad skönt att det dök upp i alla fall!L Maria skrev 2012-02-14 22:39:57 följande:Millan - ja, när kl var 1.40 ringde jag ner till receptionen och frågade om det kommit, jadå det står här, vi kommer upp till dig med det! När hon kom upp sa hon att hon var helt övertygad om att jag somnat så de hade inte ringt. Såg på lappen att det ankommit till hotellet 00.30 - lite irriterad vad jag eftersom jag sagt att de skulle ringa mig när det kom, oavsett... Men jag fick ju skylla mig själv från allra första början...
Hormoner eller ej - det går i vågor och det är enormt frustrerande att tiden bara går och går... Tänk om man haft en fyramånaders nu typ...Usch vad jobbigt! Klart att du får tycka synd om dig själv!NICU skrev 2012-02-14 21:24:01 följande:Jaaaa jag försöker att tänka så också, men det är väääääldigt svårt ibland, speciellt när jag inte kan göra något annat än att spy, ligga på soffan och känna mig bakfull för att mina värden är dåliga och att jag inte har någon energi i kroppen :) Men jag biter ihop och det ska fan gå det här. Jag är ju liksom inte första som drabbas så här hårt ;)Vad skönt att ni får köra igång. Jag mådde skit av sprutorna, men mest huvudvärk och trötthet. Men kan trösta dig med att det försvinner när man slutar med dem. Det är ju trots allt bara ca 10 dagar man håller på med hormonerna. Nu övergick ju mina spruthormoner till gravhormoner och jag blev labil i humöret, men, men. Jag tröstade mig hela tiden med att det var för den goda sakens skull. Min man och omgivning visste ju vad jag/vi höll på med, så det var ingen fara och det var ju inte så illa att jag inte kunde kontrollera mig. Vissa känner ju heller inte av ett dugg av varken hormoner eller graviditet, så jag tycker inte att du ska oroa dig i förväg. Lycka till, hoppas ni slipper IVF-en helt!Aruba skrev 2012-02-15 07:08:01 följande:Har varit på IVF kliniken nu och oavsett hur det ser ut, vill de kicka igång IVF anyway... Jag är dock orolig för alla hormoner, jag vill inte riskera mitt äktenskap, jobb, vänkrets genom att bli ett aggressivt eller gråtmilt monster... Så, hur har ni andra reagerat? Vad säger omgivningen? Kanske lyckas vi förresten själv innan dess - ÄL den 17:e... -
Min man var inte med, p g a jobbet, men saknade honom. Fick hålla bm i handenAnwen skrev 2012-02-15 09:06:42 följande:Ni som gjort äggledarspolning, har ni haft er partner med er som stöd? Isf med i rummet eller fick han vänta utanför? Funderar på hur vi ska göra nästa vecka...
-
Kattflickan - Ja usch, det förstår jag. Aruba - Ja, det är stor skillnad på korta och långa metoden. Tyvärr kändes 10 dagar också länge m sprutor.... 10 körde jag m Puregon och Orgalutran, sen paus en dag för att avsluta m ägglossningssprutan Ovitrelle, vänta en dag och sen äggplock. Så på 14:e dagen, från 1 sprutdagen, var det 'klart'.
-
Saftis - Neeeeeeeeeeej! Håller alla tummar och tår för att det är lugnt ändå. Kram! Mum - Fy vad tråkigt! Kram
-
Sådär tänkte jag i början, men nu orkar jag inte längre, trots att man väntar på IVF. Jag lever som vanligt och äter och dricker det jag vill måttligt, men det gjorde jag även innan barnverkstaden. Det känns som att man sätter livet på paus under tiden man jobbar på att få barn och om det aldrig tänker komma något barn till oss så känner jag att jag kommer bli bitter på all tid som jag la på att pausa mitt liv.Aruba skrev 2012-02-18 08:47:30 följande:Tjejer, en fråga. Anpassar n er kost t ex undviker sushi etc redan nu under försöken att bli gravid? Jag fick tag i lufttorkad skinka igår och det är mitt i ÄL. Har det nån betydelse alls? Troligen inte, eller?
Det finns både alkoholister, narkomaner, psykiskt sjuka m fl, som blir gravida och glöm inte alla de som blir gravida, dyngpackade, vid ett one night stand... Vi har svårt att bli gravida, men, jag tror inte att jag kan påverka just våra problem med levernet helt enkelt. Jovisst, om jag var storrökare, vägde 30 kilo för mycket, drack varje dag och drog i mig en liter kaffe varje dag, så visst skulle det förbättra oddsen om jag la av med allt, men nu lever jag ju redan hälsosamt... Den dagen man får ett plus så är det självklart nolltolerans på t ex alkohol och sushi. Så tänker jag, men, jag tror att det viktiga är att var och en gör det som de själva tycker känns bäst.