Vi över 30 som längtar efter första barnet
Maria - Tyvärr, ingen aning. Men om de inte uttalat sagt att du INTE får blöda, så borde det ju vara lugnt. Lycka till!
Maria - Tyvärr, ingen aning. Men om de inte uttalat sagt att du INTE får blöda, så borde det ju vara lugnt. Lycka till!
Stor kram till alla som har det tufft! Ingen tröst just nu, men ni tar er upp, det vet ni att ni alltid gör. För, ni måste och för att ni är BÄST, glöm inte det
Maria - Skönt att det verkar gett med sig m underlivsstrul. Lite märkligt bemötande tycker jag nog att du fick... finns många konstiga människor inom vården märker man ju när man är inne i den här snurren. Anwen - Ja, känns skönt på ngt konstigt sätt och jag hoppas det håller i sig. Hoppas ditt ägg stannar ett tag. Lycka till m spolningen! Tedax - Som sagt, känns skönt. Men visst hoppas vi att vi får fixa ett barnrum en vacker dag. Plan 2 är att göra ett rum till träningsrum
DubbelAA - Inte konstigt att känslorna ligger på ytan hela tiden, klart att det blir så när ni gör det ni gör. Skönt att du kunde prata med din kollega. Skönt också att ni kanske kör igång med IVF snart. Kram på dig!!!
Pepp till er som känner er nere!
EGO: Har BIM på fredag och igår när jag är ute och äter med några kompisar och går på toa, så har jag fått en mörk flytning. Så jävla irriterande, inte för att jag får mens, för det fattade jag väl att det inte skulle ta sig naturligt, utan för att det här förstör hela skiten med sprutor i mars. Det här kan innebära att det blir dags för äggplock precis i vår flytt, när vi ska skriva på det sista på banken och få nycklar!!! Så jävla irriterande. Kan man bara inte få liiite flyt någon gång!!!???? Är det för mycket begärt!!!!??????
Var så förbannad igår kväll när jag kom hem och sa till mannen att vi skiter i allt och att vi definitivt hoppar över att köra igång med sprutorna i mars. Mannen bara stirrade med öppen mun, stackaren. Ska allt det här få förstöra inflyttningen i vårt första hus, också!!!!! Sprutor och äggplock och insättning gör ju inte direkt att man är pigg och allert och jag kommer ju inte kunna göra ett skit i flytten. Ska dessutom en halv dag gå till att ligga på sjukhuset och vänta på plock och sen ska man kvidande stå och tala om var folk ska ställa kartonger och möbler, eller ännu värre ligga i en hög i soffan och bara glo, som jag gjorde sist. Känner att jag inte orkar mer, är inte ens ledsen, bara förbannad. Vad håller man på med? Näää, skita i hela barnbiten och börja leva istället, tror att det blir så.
Tur att du hade en gullig kollega med dig! Hoppas ni får IVF direkt!
Fick även ta ett nytt TSH-prov. Så nu ska gynekologen stämma av det nya TSH-värdet och vår övriga historia med fertilitetsläkaren, och lägga upp en plan för framtiden.
Anwen - Hoppas spolningen går bra.
Maria - Kan ju vara så att när man sen står där, efter sina 3 försök, att man inte alls känner likadant, men då får man väl ta ställning till det då. Men just nu känner jag att jag behöver veta när allt det här ska vara slut. Särskilt idag känner jag så, när jag just för tillfället överväger att avsluta allt innan vi ens kör försök 2. Vet inte om jag orkar allt igen, första gången var man ju förväntansfull, nu får jag ångest när jag tänker på det. Gå iegnom hela processen och sen vara oroliga för att det inte ska ta sig och sen om det tar sig, vara orolig för att det ska stanna. Usch, nej jag vill inte.
Hoppas ni får det mysigt på SPA-resan
Tack