Inlägg från: frifantasi |Visa alla inlägg
  • frifantasi

Vi över 30 som längtar efter första barnet

måste bara säga att det är så spännande runt allas BIM-tider, hoppar in i tråden hela tiden för att se om det blivit ngt plusSkrattande 

• frifantasi
    Polarlantis skrev 2011-02-18 09:40:58 följande:
    Millan, håller tummen SÅ HÅRT för dig nu!!! WIIII!!!

EGO: Jaha..nu är mensen slut verkar det som...två dagar bara...kan aldrig vara normalt! Jöses, hade mer mens när jag åt piller för tusan! MORR!
    Förstår verkligen dina tankar kring onormal mens, men vill bara säga att jag hade långa oregelbundna cykler, ibland normal mens, men oftast inte, sista mensen visste jag inte riktigt säker när den startade ens för den var så fjuttig, snarare blodblandade flytningar hela tiden istället för riktig mens, och sen blev jag gravid, det kommer gå bra ändå ska du se :)
  • frifantasi

och grattis Ceke till dina fina provsvar och dina fina läkare, så skönt det måste kännas!

Ernlia, mkt sskum dröm! tycker överlag det var mycket konstiga drömmar i omlopp i veckan :) Som Lavendias dröm om när hon och Millan jämförde bröst , hihi vad jag skrattade Skrattande

Jaha, nu ska vi vänta på Millans uppdatering.... hoppas på starkare plus idag!!!

• frifantasi

Millan: Frattis igen till ditt starkare plus!! Tänkte på det du sa med att du haft försenad ÄL när du blivit gravid, jag hade ovanligt lång väntan till ÄLden månad jag blev gravid också, kanske ligger nåt i det då, kroppen laddar lite extra för ett riktigt fint ägg kanske Skrattande

• frifantasi

Zalia: härligt att du är så pepp! Go go go go. Blev gravid när jag och min sambo började äta vitaminer :) Lycka till!

Frktansvärt för dina vänner Essalady! Fick igår höra om en släktings släkting som fick missfall häromveckan när hon var i vecka 20! Jag kan bara inte föreställa mig! Hur går man vidare??

Lavendia: Så bra med så positiv erfarenhet, måste kännas härligt att vara på gång!

Jojjo: Usch fy blä att inte kunna sova! Har själv varit där... mitt tips är ljudbok! Som en godnattsaga :)

Millan: Min katt har också hoppat upp på mina ömma bröst, fick snällt avvisa honom :) Förstår att du är orolig denna gång, men som du säger själv är det ovanligare att det skulle hända igen... Hoppas veckorna kan masa sig fram snabbt och du får positivt besked när det är dags...

• frifantasi

ojoj KApriofolen :) spännande värre ju!!

Jag hade ljusrosa flytningar vissa dagar from dag 9 efter ÄL, även under BIM, när jag plussade och ngr dagar efter plus. Låter lovande!! Håller tummarna :) 

• frifantasi

jag har även haft spottings veckan innan mens i tidigare menscykler men då var de mer ljusröda, som pyttelite mens, sen när jag plussade var det mer ljus rosa/beige...

• frifantasi
    ojoj KApriofolen :) spännande värre ju!!

Jag hade ljusrosa flytningar vissa dagar from dag 9 efter ÄL, även under BIM, när jag plussade och ngr dagar efter plus. Låter lovande!! Håller tummarna :) 
    Jo, men man vågar inte hoppas liksom... det svåra är att veta om/när jag hade ÄL. Ev var det 16-17 feb och där är jag bara 5-6 dgr ef ÄL. Men nidis kan ju uppstå fr 5 dagen har jag läst. Det som gör att man reagerar är ju att det aldrig hänt tidigare, de enda syptomen jag haft i min cykel är äggvita vid ÄL (rikligt) samt mens i 4-5 dgr. Så denna förändring blir så stor i min värld. Men det är klart, man är ju inte purung längre , rent biologiskt då, så kanske är det bara ett sammanträffande att kroppen börjar "gå utför" samtidigt som vi planerar bebis
    Om det ör ovanligt från hur det brukar vara tycker jag det låter spännande, tror inte det går utför på rätt länge än Skrattande

Och grattis fridanilsson, hälsa gärna på i tråden för gravda också :) se trådstarten! Hade ljusrosa (eller gammelrosa om jag ska vara exakt Glad) en vecka efter jag plussat har jag för mig, sen minskade det och sen har det kommit tillbaka ibland , har läst att det är rätt vanligt med sådana färgade flytningar i början av graviditeten, Har haft nu iveckan också men har faktsikt slutat oroa mig för det, nästan iaf...

Millna75: funderade själv på att pröva det där digitala testet, sen tänkte jag att hur kan ett digitalt test vara tillförlitligt, så jag struntade i det... Håll dig till dina vanliga stickor isf. Då har du dina egna tidigare tester att jämföra med också! Du verkade inte ha så himla starka utslag vid BIM så du kansek är lite låghormonare jämfört med de standardiserde måtten de nog kör med på digiatla testet. Det går bra ska du se :) Lättare sagt än gjort jag vet, men jag tror testet har fel denna gång!

USch vad jobbigt Frk Svår. Jag och min sambo var också lite oense ibland om att ha sex på beställning och hur man skulle försöka gå runt det. Har förstått nu hur mycket det handlade om att han trodde och var rädd att det var något fel på honom och att han därför blev så himla nervös att inte kunna befrukta mig, så när det var svart på vitt, nu har jag ÄL, så blev han skraj... Typ, "blir hon inte gravid nu är det ngt fel på mig". Tyckte också det kändes lite orättvist att hans kulle få vara så stressad när jag var lika stressad över samma sak jag själv, men bägge har ju rätt till känslorna sen hanterar man väl det olika.  Jag hoppas verkligen ni kan hitta ngn väg som passar er bägge! Tror det kan vara bra att diskutera när det inte är ÄL-vecka, när all stress och press är borta för tillfället.
  • frifantasi

har för mig att det ät så Millan, att kroppen tror den är lite lite gravid när man äter p-piller....  väldigt effektivt p-medel bara det!

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet