Inlägg från: Saftmedbulle |Visa alla inlägg
  • Saftmedbulle

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Ceke: Vilken resa! Välkommen hit!
    Ja, visst är det lustigt att amn vissa tider går och oroar sig för att man skulle vara gravid och sen några år senare för att man INTE är gravid... Skönt att bröstet är ok, har också provat det där och det är lite läskigt innan man vet vad det är. Håller tummarna för att operationen går bra!

• Saftmedbulle

Hej igen, tjejer!
    Vill bara tacka för all uppmuntran. Sitter hemma och blöder och käkar smärtstillande. Har sagt på jobbet att jag har feber och stannar hemma idag och imorgon.
    Vill också säga igen att tråden här är supermysig. Jag har suttit med några koppar kaffe och roat mig med att läsa HELA tråden (det är över tusen inlägg- kan ni fatta?!) och det har kännts som om jag suttit på kafé och småpratat med er, så tack för att ni finns!
    Jag har också en stöttande, underbar make, så det känns ganska ok allting, även om jag hade en liten gråtdipp i morse. Jag hoppas jag slipper skrapning, precis som Irmelie, och att det kommer lite plus för många här att glädjas åt.

• Saftmedbulle

Millan: Hmm, ja, det var ju lite lustigt faktiskt. Det skulle vara ännu lustigare om det blev nåt just precis för att ni inte aktivt försökte.

MariaF75: Jag förstår dig att det kan bli lite mycket. Tror det är bra att göra andra saker och fokusera på annat. När vi försökte var jag också lite upp och ner, ibland var man ofta inne på FL och kollade och sen kunde det gå en tid innan man var där igen. Samtidigt tycker jag att det är skönt att det kan finnas ett forum där man kan diskutera sina tankar, så det inte sliter så mycket på karlens öron (även om han gärna lyssnar).

Ernlia03: Nä, alltså...tyvärr har du rätt. Det finns ju liksom ingen omväg - bebisverkstad är hard work och ja... man kanske borde ha en mer avslappand inställning till det hela, men jag är övertygad om att jag inte är ensam här inne om att höra den där förbannade klockan klämta?

Håller tummarna för BIM-brudarna. Önskar mig ett plus här i tråden snart!

Önskar alla en trevlig helg oxå! Själv satt jag hemma och söp igår, tre whisky på raken och ja...blev dyngrak. Kul till en början, men fy 17 vad dålig man blir... Ville bara prova. Blir bara vatten idag ;)

• Saftmedbulle

simtim: Ha, ha, du är skojig du... Lura kroppen? Den kanske man skulle testa ;) " Nä, är faktiskt inte alls intresserad av att bli gravid"... ska träna på den repliken till min lilla kropp i helgen...

• Saftmedbulle

Pingla77: Du menade att jag behövde whiskyn? Ja, kanske var det så... Känner mig vid ganska gott mod ändå och framöver blir det alkoholfritt här.
    Jag väntade med gravtestet till efter BIM faktiskt, men jag förstår om du vill testa. Fast... man kanske blir besviken om det är negativt, så jag hade nog väntat lite... Jag menar, om du är gravid är du ju gravid om några dagar oxå, eller hur?
    Själv sitter jag och läser lite. Mannen ska gå ut och dansa (vi brukar göra det tillsammans, men jag är så himla trött) ikväll, tror han behöver det.

• Saftmedbulle

Daniela01: Se till att ha flera hobbies än bebisverkstad, så kanske det går lättare. Tror egentligen det där är lite överreklamerat. Klart att man bör vara avslappnad, men tror att det kan funka ändå.

• Saftmedbulle
    ceke skrev 2010-11-13 00:20:42 följande:
    mja, men jag tror inte riktigt på det där.. då skulle ju ingen bli gravid med hjälp av iVF eller liknande. De har nog svårt att tänka på så mkt annat... Det blir när det blir helt enkelt... när de små simmarna simmar rätt och träffar det perfekta ägget, om cellerna sen vill utvecklas som de ska och slemhinnorna är mottagliga för att ägget ska fästa
    Var precis så jag menade, men du formulerade det så himla bra. Tror att det psykologiska är överreklamerat...

Nuärviredo: Wow! Roligt! Grattis! Vi håller tummarna för att allt går bra hela vägen. Försök att inte oroa dig, utan is i magen. Häftigt att det lyckades på första försöket (du ser, ålderna är inget att nojja över)!

Gris78: Ja, inte är det helt lätt med tålamodet inte när man väntar på ÄL. Bara att fortsätta. Kanske ska testa att luras lite? Nja, spelar inte så stor roll det där med ÄL inte... (alltså min kropp är tyvärr inte så lättlurad ;)

Millan: Har faktiskt sällan kännt av ÄL, kanske lite spänningar, men det är ju svårt att veta. Därför tycker jag att äl-stickor är en hyvens uppfinning...
  • Saftmedbulle

Essalady: Ja, jag har hört att livmodern är den farligaste plats man kan befinna sig på... Tycker ändå att det är ett mirakel varje gånd det sker en befruktning, men jag håller med dig, är det så praktiskt egentligen (hur tänkte Han där uppe?)... Intressanta lördagsfunderingar, essa!

Mannen står och lagar lördagsmiddag till mig och jag väntar bara på att bli serverad :)

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet